  • 1. Data: 2010-12-07 20:39:41
    Temat: Liczne spękania na granicy bloczków w mieszkaniu
    Od: Tomasz Korycki <t...@g...com>

    Witam!

    Jak rozwiązać następujący problem pojawiający się w kilku miejscach:

    http://www.atkor.netserwer.pl/remont/IMG_0080.jpg
    http://www.atkor.netserwer.pl/remont/IMG_0081.jpg
    (te dwa są na jednej ścianie w nieodległym sąsiedztwie)

    i jeszcze jedno w pokoju sąsiednim pod sufitem (tam na końcu jest
    pajęczyna)
    http://www.atkor.netserwer.pl/remont/IMG_0092.jpg

    Skuwać wszystko na dużej powierzchni i robić od zera tynki, czy można
    jakoś miejscowo porozkuwać? Tylko czym to wypełnić aby sytuacja się
    nie powtórzyła. Nowy tynk czy gładź popęka zapewne podobnie.

    Od razu wykluczam reklamację u budującego, ponieważ blok ma już 5 lat,
    zatem gwarancja się raczej skończyła.

    z góry dziękuję za sugestie.
    TK

  • 2. Data: 2010-12-09 18:46:07
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    W dniu 2010-12-07 21:39, Tomasz Korycki pisze:
    > Witam!
    >
    > Jak rozwiązać następujący problem pojawiający się w kilku miejscach:

    Witam,

    Odpisuję bo może uda mi się kogoś zachęcić do dyskusji. :-)
    Mam podobny problem na klatce schodowej i liczyłem tu na odpowiedź.

    Na moje oko to nie jest tylko rysa ale także przesuniecie tynku względem
    siebie. Tak jakby z jednej strony rysy tynk odchodził od ściany. Bo
    chyba bloczki nie poprzesuwały się.

    Podobną rysę miałem w łazience. Ciągnęła się od okna do rogu ściany
    (~1m) i na drugiej ścianie od tego rogu ~1 m.
    Nie przejmowałem się tym, ponieważ tynk krzywy (z ~`80 roku) nie nadawał
    się pod kafelki i był przeznaczony do likwidacji.
    Po skuciu tynków przyszedł murarz, zrobił jak trzeba tynk 3- warstwowy i
    było ładnie. Ale po kilku miesiącach na tej ścianie z oknem rysa
    ponownie się pojawiła. I mam dylemat: czy jak położę kafelki to będzie
    dobrze, czy też rysa przejdzie na nie?

    Z tym doświadczeniem, myśląc o tynkach na klatce schodowej, mam ochotę,
    zgodnie z planem skuć tynki a w miejscach pęknięć pod tynk podłożyć
    jeszcze siatkę metalową.

    Kazek