  • 1. Data: 2010-12-07 16:20:10
    Temat: Ciurkanie w grzejniku
    Od: Wędrowniczek <N...@E...PL>

    Witam.
    Jak pozbyć się odgłosu ciurkania w grzejniku?
    Grzejnik Radson z zasilaniem dolnym, odgłos dochodzi z okolicy
    głowicy termostat. Kilka lat był spokój, a od wczoraj chlupie, ciurka
    czy jak to nazwać - uczulony jestem na takie odgłosy, mam wrażenie,
    że gdzieś się woda wylewa.
    Odpowietrzone co się dało. Próbowałem zamykać/otwierać zawór,
    zamknąłem wszystkie inne grzejniki i przełączyłem pompę na 2 bieg
    licząc że powietrze przepcha się do odpowietrznika, ale bez skutku.
    Co z tym można zrobić?

    --
    Wędrowniczek

  • 2. Data: 2010-12-07 23:23:22
    Temat: Re: Ciurkanie w grzejniku
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Wędrowniczek" <N...@E...PL> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamknąłem wszystkie inne grzejniki i przełączyłem pompę na 2 bieg
    > licząc że powietrze przepcha się do odpowietrznika, ale bez skutku.

    Zapowietrzony grzejnik. Grzejnik powinien być powieszony lekko "krzywo" (tak
    aby oczko poziomnicy stykało się z kreską na libelce) aby koniec z
    odpowietrznikiem był wyżej. Wtedy gazy będą się zbierac przy odpowietrzniku
    a nie utykac w grzejniku.

  • 3. Data: 2010-12-08 14:39:55
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Musisz odpowietrzyć, niestety. Jeżeli nie pomaga odpowietrzanie na
    odpowietrzniku, to można spróbować poluzować śrubunek przy zaworze i w ten
    sposób spuścić powietrze. Uwaga: trzeba mieć przynajmniej elementarne
    umiejętności manualne i techniczne, żeby nie zalać chałupy.
    Jacek