  • 1. Data: 2010-12-07 10:57:38
    Temat: podłogówka elektryczna - wrażenia
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Grzana w drugiej taryfie, zatopiona w wylewce tak z 5 cm.

    Czy ktoś tak ma i może podzielic sie wrażeniami:
    - Koszty grzania w przeliczeniu na metr kwadratowy
    - czas nagrzewania
    - stabilność temperatury w przerwach na droższą taryfę
    - sposoby sterowania
    - ogolne zadowolenie
    - moc na metr kwadratowy
    - inne cenne uwagi dla nastepców tej idei
    z góry dziekuje za wszelkie konstruktywne spostrzeżenia za i przeciw.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 2. Data: 2010-12-07 11:29:34
    Temat: Re: podłogówka elektryczna - wrażenia
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 07.12.2010 11:57, mirek wrote:
    > Grzana w drugiej taryfie, zatopiona w wylewce tak z 5 cm.
    >
    > Czy ktoś tak ma i może podzielic sie wrażeniami:
    > - Koszty grzania w przeliczeniu na metr kwadratowy

    Nie liczylem,

    > - czas nagrzewania

    Nie policzalne, mam 8 pol grzewczych, kazde oddzielnie sterowane,
    nagrzewa sie do zadanej temperatury i utrzymuje przez cala II taryfe.
    Nie jest to metoda 'ladowania'.

    > - stabilność temperatury w przerwach na droższą taryfę

    Temperatura powietrza - odczuwalnie stala, temperatura podlogi - o godz
    ~21 jest nizsza o ok 3 stopnie od temp. zadanej. przy temp. zewnetrznej
    - 15.

    > - sposoby sterowania

    Sterowniki ZAMEL'a

    > - ogolne zadowolenie

    jest

    > - moc na metr kwadratowy

    150 W/m2

    > - inne cenne uwagi dla nastepców tej idei

    Sciany musza posiadac duza akumulacyjnosc, to samo wylewka (grubosc
    wylewki 7 - 10 cm.

    S.

  • 3. Data: 2010-12-07 15:42:04
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    > Nie policzalne, mam 8 pol grzewczych, kazde oddzielnie sterowane, nagrzewa
    > sie do zadanej temperatury i utrzymuje przez cala II taryfe.
    > Nie jest to metoda 'ladowania'.

    ** chodzi mi o to czy potrafisz powiedziec po jakim czasie od wlaczenia
    pradu podloga ma swoja docelowa temperature

    > 150 W/m2

    ** Czy wystarcza to na ogrzanie pomieszczen i czy jest dodatkowe zródlo
    ciepla. Jak ocieplony jest dom.

    > Sciany musza posiadac duza akumulacyjnosc, to samo wylewka (grubosc
    > wylewki 7 - 10 cm.

    *** wylewka tyle ma , a sciany z silikatu czy mocna akumulacja. Ocieplenie
    od dolu 15 cm, sciany i sufit 20 cm styropianu, okna trzyszybowe,
    rekuperator

  • 4. Data: 2010-12-08 08:43:59
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ** chodzi mi o to czy potrafisz powiedziec po jakim czasie od wlaczenia
    > pradu podloga ma swoja docelowa temperature

    Montujemy tego bardzo dużo w przypadku remontów łazienek w kamienicach i
    blokach gdzie jest zdalaczynne c.o..
    Zazwyczaj powierzchnia grzewcza waha się od 2 do 4 m.kw.
    Przy mocy 150W /m.kw i nieizolowanym od spodu stropie potrzeba około 24-30
    godzin ciągłej pracy na nagrzanie powierzchni. Potem sterownik/termostat
    sobie włącza mate na dogrzanie.
    W jednym jedynym przypadku mata grzała się TYDZIEŃ non-stop do zadanej
    temperatury. Wszystko było sprawne tylko byudynek wyziębiony i nieizolowany
    strop bez możliwości wykonania izolacji jak w większości tego typu
    przyopadków, tzn możliwość jakaś prawie zawsze jest ale nie ma zgody
    inwestora- cóż w końcu to nie moje pieniądze....
    Maty i osprzęt DEVI
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-12-08 20:18:10
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Ja opowiem jak przetestuje ale to za miesiac.
    Tak swoja droga, nalezaloby chyba to jakos sprawdzic po ulozeniu czy
    wszystko jest sprawne? Jak to sie sprawdza?

    KADAR

  • 6. Data: 2010-12-08 20:24:57
    Temat: Re: podlogówka elektryczna - wrazenia
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...
    > Ja opowiem jak przetestuje ale to za miesiac.
    > Tak swoja droga, nalezaloby chyba to jakos sprawdzic po ulozeniu czy
    > wszystko jest sprawne? Jak to sie sprawdza?
    >
    > KADAR

    wg zalecen producentów mierzy sie rezystancje maty. Ulozona na sucho i
    zatopiona w kleju powinna byc taka sama.
    Mozna na chwile zalaczyc pod napiecie i sprawdzic organoleptycznie czy
    przewody sie nagrzewaja.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-12-09 11:18:31
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > zatopiona w kleju powinna byc taka sama.
    > Mozna na chwile zalaczyc pod napiecie i sprawdzic organoleptycznie czy

    Ciekawe co zrobia moi fachowcy jak to nie zadziala - polozyli juz
    plytki.

    KADAR