  • 1. Data: 2010-12-07 09:42:56
    Temat: Czy ocieplać strych?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Powiedzcie czy ocieplać strych czy nie? Jak macie zrobione?
    Ja mam strych nad pomieszczeniami na poddaszu, generalnie będzie to
    pomieszczenie nie używane, ale nie chciałbym żeby w zimie tam wszystko
    zamarzało, a w lato była sauna.

    Pytam bo słyszałem że jak jest pomieszczenie nie ogrzewane to niewolno
    stosować ocieplenia bo wata będzie gniła. Czy to prawda?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-12-07 13:30:58
    Temat: Re: Czy ocieplać strych?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:
    > Witam
    > Powiedzcie czy ocieplać strych czy nie? Jak macie zrobione?

    Ja dałem 15 cm między krokwie aż do samej góry, a na sufit poddasza
    dziesiątkę.
    Przy -20 na zewnątrz woda pozostawiona w wiadrze na strychu nie zamarzła.

    Widzę jednak, że na sufit trzeba dać trochę więcej ocieplenia, bo przy
    kalenicy - gdzie jest ujście powietrza wentylującego dach - śnieg ma
    tendencję do topnienia.

    W wełnie jest wycięta dziura na wyłaz dachowy i to pewnie tamtędy ucieka
    sobie ciepłe powietrze topiąc przy kalenicy śnieg. Ten topnieje właśnie
    nad wyłazem ;-(.

    Dołożę na podłodze strychu dziesiątkę styro i powinno być ok.

> [...]
    >
    > Pytam bo słyszałem że jak jest pomieszczenie nie ogrzewane to niewolno
    > stosować ocieplenia bo wata będzie gniła. Czy to prawda

    Jak masz na myśli wełnę mineralną, to nie będzie gniła, bo ona sama nie
    gnije, może jedynie pleśnieć, ale jak zostawisz szczeliny wentylacyjne
    między deskowaniem, a wełną, to nie będzie się nic działo.

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-12-07 15:00:33
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam.
    > Pytam bo słyszałem że jak jest pomieszczenie nie ogrzewane to niewolno
    > stosować ocieplenia bo wata będzie gniła. Czy to prawda?

    Nie jest to prawda.
    Welna szklana, welna mineralna - kamienna -
    nie mam pojecia jak moze zgnic szklo albo kamien.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-12-07 16:44:16
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > Ja mam strych nad pomieszczeniami na poddaszu, generalnie będzie to
    > pomieszczenie nie używane, ale nie chciałbym żeby w zimie tam wszystko

    Będę miał ten sam dylemat :)

    U mnie będzie poddasze użytkowe , ale wykonawca oddaje je w stanie surowym ,
    więc na razie będzie służyło jako strych , choć może kiedyś ...
    Ale jak na razie nie planuję wykorzystania na warunki mieszkaniowe poddasza
    :)

    U mnie jako że strop będzie ocieplony wełną (15 + 5cm).

    Z tego co się orientowalem i czytałem w przypadku nieogrzewanego poddasza
    nie warto i nie powinno się robić ocieplenia.
    Z tego co czytałem chodzi o wychłodzenie (zawilgocenie) wełny i płyt KG.

    Widziałem nawet zdjęcia (chyba forum muratora) które zamieszczal gościu jak
    wyglądała welna i płyty w pomieszczeniach nie ogrzewanych. Na płytach była
    pleśń i grzyb ...

    Naszym "dachem" będzie strop (sufit) i powinien być dobrze ocieplony ...

    Ja chce jeszcze kupić z 10cm styropianu i ułożyć dodatkowo na podłodze
    strychu ...

  • 5. Data: 2010-12-08 03:40:55
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ja dałem 15 cm między krokwie aż do samej góry, a na sufit poddasza
    > dziesiątkę.
    > Przy -20 na zewnątrz woda pozostawiona w wiadrze na strychu nie zamarzła.

    To znaczy, że masz źle ocieplony sufit :-)

  • 6. Data: 2010-12-08 06:50:07
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Nie jest to prawda.
    > Welna szklana, welna mineralna - kamienna -
    > nie mam pojecia jak moze zgnic szklo albo kamien.

    Wełna jest "nasiąkliwa". Gdy nasiąknie traci swoje właściwości
    cieplne ..

  • 7. Data: 2010-12-08 08:54:13
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:f7c4951b-aeab-4fdf-bbed-

    >Wełna jest "nasiąkliwa". Gdy nasiąknie traci swoje właściwości
    >cieplne ..

    Jednak welna nie zgnije, a takie byly obawy pytajacego.

    Welna nie nasiaka, prosze nie powtarzac zaslyszanych opinii.
    Szklo nie nasiaka, kamien rowniez.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-12-08 16:42:47
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

    > To znaczy, że masz źle ocieplony sufit :-)

    Nie o to chodzi..., bo założenie miałem takie, że strych będzie
    częściowo docieplony, ale przyjrzałem się temu jeszcze raz i okazuje
    się, że okolice wyłazu dachowego są tym newralgicznym miejscem.

    Po prostu najpierw go uszczelnię - wycięcie w wełnie - i zobaczymy co
    będzie.

    Jak okaże się, że dalej nad wyłacem śnieg topnieje, to zajmę się podłogą
    strychu/sufitem poddasza.

    Między krokwiami mam 15-stkę wyłny, a nad sufitem mam 10-tkę wełny.
    Gdyby nie ten wyłaz, to powinno być git.

    pozdr.
    robercik-us

  • 9. Data: 2010-12-08 17:35:58
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Welna nie nasiaka, prosze nie powtarzac zaslyszanych opinii.
    > Szklo nie nasiaka, kamien rowniez.

    No trochę to naciągane... jednak wełna z kamienia, a kamień,
    nieco się różnią.

    Wrzuć do stawu rolkę wełny Roockwoola zatop, wyciągnij...
    Jak nie będzie z niej się lać / kapać, to uwierzę, że nie nasiąka ;)

  • 10. Data: 2010-12-08 20:10:03
    Temat: Re: Czy ocieplaae strych?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-12-2010 o 09:54:13 Adams <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jednak welna nie zgnije, a takie byly obawy pytajacego.
    >
    > Welna nie nasiaka, prosze nie powtarzac zaslyszanych opinii.
    Szkło w postaci tafli szklanej prawie nie nasiąka, kamień jako bryła
    prawie także
    ale jest pewne ale, kamień czy szkło w wełnie występuje w postaci drobnych
    włókien pomiędzy którymi
    jest uwięzione powietrze i to ono ociepla, ale zamiast powietrza mogą się
    tam znaleść
    cząsteczki wody i wtedy przestanie ocieplać bo szkło czy kamień nie
    ociepla.
    Woda powoduje że taka wełna staje się pożywką dla grzybów i pleśni które w
    efekcie
    końcowym niszczą wełnę bo nie jesteś w stanie ich wypłukać.

    --
    Pozdr
    JanuszK