  • 121. Data: 2022-10-25 09:40:39
    Temat: Re: Limit 2000 kWh taniego prądu to wg czego.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-10-2022 o 09:29, Janusz pisze:

    > Nie, za przesył trzeba zapłacić i chyba mocową też, jedynie za energie
    > nie, są przykładowe rachunki prosumenta w sieci, można sprawdzić.

    No to sobie je sprawdź ZANIM zaczniesz się kłócić z prosumentem.
    Bo bijesz pianę nie mając racji, wskutek czego skazałeś mnie na
    niepotrzebny marsz do pokoju obok w celu sprawdzenia mojej faktury.

    W zeszłym roku np. w strefie dziennej pobrałem nieco ponad 1400 kWh
    energii, oddałem ponad 1200 kWh, a zarówno w opłatach za energię czynną,
    jak i w opłatach sieciowych zafakturowano nieco ponad 400 kWh.

    Czyli NIE PŁACI SIĘ za przesył energii odbieranej, ani zmagazynowanej.
    Tylko za tą którą dokupujesz.

  • 122. Data: 2022-10-25 12:13:52
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czyli NIE PŁACI SIĘ za przesył energii odbieranej, ani zmagazynowanej.
    > Tylko za tą którą dokupujesz.

    uffff
    ;)
    pierwsza faktura będzie u mnie za cały rok dopiero w styczniu

  • 123. Data: 2022-10-25 14:13:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.10.2022 12:13, sirapacz wrote:
    > uffff
    > ?
    > pierwsza faktura będzie u mnie za cały rok dopiero w styczniu

    Bo jeden pisał o starym prosumencie, a drugi o nowym ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 124. Data: 2022-10-25 14:16:26
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    wtorek, 25 października 2022 o 09:40:40 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Czyli NIE PŁACI SIĘ za przesył energii odbieranej, ani zmagazynowanej.
    > Tylko za tą którą dokupujesz.

    Czyli dwukrotnie za darmo skorzystałeś z usługi za którą wszyscy muszą płacić.
    Urząd Skarbowy powinien walnąć Ci dodatkowy podatek od wzbogacenia.
    "Oj weźmie się za was Duda, weźmie."
    ;-)

    Adam

  • 125. Data: 2022-10-25 14:26:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-10-2022 o 14:16, Adam Lubszczyk pisze:

    > Czyli dwukrotnie za darmo skorzystałeś z usługi za którą wszyscy muszą płacić.

    Mylisz się.
    Prąd który wyprodukowała moje ev, wziął sąsiad, więc koszt przesyłu tego
    prądu z Bełchatowa nie wystąpił, do Bełchatowa tym bardziej.

    W zamian wystąpił przepływ prądu z Bełchatowa, gdy odbierałem swój prąd.

    Sąsiad zapłacił standardową opłatę za przesył i jemu ją naliczyli, więc
    kwotowo nikt nie stracił i nikt nie zyskał, a że technicznie elektrony
    przepłynęły w innym czasie, to i nikomu to różnicy nie zrobiło.

  • 126. Data: 2022-10-25 15:29:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-25 o 09:40, Cavallino pisze:

    > No to sobie je sprawdź ZANIM zaczniesz się kłócić z prosumentem.Też
    jestem prosumentem, widziałem faktury Energii i Tauronu gdzie opłaty za
    przesył są co jest dziwne, w Tauronie nie widze
    https://www.tauron.pl/dla-domu/obsluga-i-pomoc/stref
    a-prosumenta/rachunki-fotowoltaika
    a widziałem na elektrodzie że ktoś to pokazywał.

    > Bo bijesz pianę nie mając racji, wskutek czego skazałeś mnie na
    Zacznij od siebie, opłata mocowa jest.

    > niepotrzebny marsz do pokoju obok w celu sprawdzenia mojej faktury.Na
    zdrowie ci wyjdzie spacer :)

    --
    Janusz

  • 127. Data: 2022-10-25 15:33:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Bo jeden pisał o starym prosumencie, a drugi o nowym ;-)

    Czyli się zmieniło? bo wiem że widziałem na elektrodzie faktury gdzie
    opłata za przesył była a teraz jak patrzę na przykładowe rozliczenie w
    tauronie
    https://www.tauron.pl/dla-domu/obsluga-i-pomoc/stref
    a-prosumenta/rachunki-fotowoltaika

    to przesyłu nie ma, jest tylko opłata mocowa. Kłócił sie nie bedę , w
    sumie lepiej dla nas :)
    --
    Janusz

  • 128. Data: 2022-10-25 16:55:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 25.10.2022 o 14:26, Cavallino pisze:

> [...]
    > kwotowo nikt nie stracił i nikt nie zyskał, a że technicznie elektrony
    > przepłynęły w innym czasie, to i nikomu to różnicy nie zrobiło.

    No widzisz, a przy nowym prosumencie rząd ma inne zdanie. I za każdy
    przesył, nawet 100m do sąsiada kasuje obu :/
    --
    Pete

  • 129. Data: 2022-10-25 17:54:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 14:26 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Mylisz się.
    > Prąd który wyprodukowała moje ev, wziął sąsiad, więc koszt przesyłu tego
    > prądu z Bełchatowa nie wystąpił, do Bełchatowa tym bardziej.

    W nowym prosumencie płaci się za przesył nadwyżki.
    Miałem zgłaszać kolejną nową instalację na nowych warunkach i ten chory
    zapis zmotywował mnie do tego, że zrobiłem modernizację istniejącej przed
    zmianą ustawy.

    TG

  • 130. Data: 2022-10-26 07:06:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-10-2022 o 15:29, Janusz pisze:

    > Zacznij od siebie, opłata mocowa jest.

    Nie.
    Jedynym miejscem gdzie pada liczba 1400 jest w ilości energii pobranej.