eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMały dom z gruntem świetnym dla pompy ciepła - czy warto brać pompę? › Mały dom z gruntem świetnym dla pompy ciepła - czy warto brać pompę?
    Date: Tue, 29 Apr 2014 17:22:37 +0200
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Mały dom z gruntem świetnym dla pompy ciepła - czy warto brać pompę?

    Po badaniach geotechnicznych okazało się, że na działce mam świetne
    warunki dla dolnego źródła gruntowej pompy ciepła. Sama glina do 4
    metrów i woda 1m pod powierzchnią gruntu.

    Aż żal tego nie wykorzystać.
    Problem w tym, że planuję mały domek (rzędu 110 m2) szkieletowy (dobrze
    ocieplony) i wydawało mi się, że pompa ciepła nie ma szansy nigdy się
    zwrócić.

    Jednak to podłoże... no żal nie wykorzystać...

    Co radzicie? Dać sobie spokój i "iść w gaz", czy jednak PC?

    Czy gruntowa pompa ciepła generuje jakieś hałasy podobne do powietrznej?
    Ile m2 terenu powinna zająć instalacja gruntowa? Ile musiałbym dołożyć
    do powietrznej pompy ciepła, żeby mieć kompletną gruntową a ile do
    instalacji opartej o piec gazowy?

    --
    MN