  • 1. Data: 2011-12-06 09:56:06
    Temat: Mata grzejna
    Od: rick <...@...pl>

    Witam,
    W miejscu kabiny przysznicowej ( bez brodzika ) chcę ułożyć matę grzejną
    na podłodze. Nie chciałbym, aby ta mata grzała wylewkę. Na istniejącą
    wylewkę wklejam na kleju styro XPS 5cm. Na to kładę matę grzejną, jako
    wykończenie terakota.Czy takie rozwiązanie sprawdzi się? Nie przeszkadza
    mi fakt podniesienia poziomu podłogi w tym miejscu. Z tego co
    przeczytałem, tych mat nie można dowolnie przycinać ( głównie chodzi o
    kabel), czy zamiast maty można zastosować kabel grzejny?
    Pozdrawiam.

    Rick

  • 2. Data: 2011-12-06 10:09:10
    Temat: Re: Mata grzejna
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-06 10:56, rick pisze:
> [...]
    > przeczytałem, tych mat nie można dowolnie przycinać ( głównie chodzi o
    > kabel), czy zamiast maty można zastosować kabel grzejny?

    Być może nie jest to niebezpieczne, ale prąd pod prysznicem, to dla mnie
    trochę igranie z ogniem :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2011-12-06 18:41:04
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Mata to nic innego jak izolowany kabel grzejny 10W/m odpowiednio gęsto
    ułożny na siatce PCV tak by zapewnić moc 100 W/m.kw (10 metrów przewodu na
    metr kw.) lub 150 W/m.kw.(odpowiednio 15 metrów przewodu)
    Matę można przycinać pod warunkiem że robi się to świadomie i że się wie co
    się robi. Kabel grzejny jest "dwużyłowy" Wewnętrzna żyła to drut grzejny
    (oporowy) a żyła zewnętrza w formie linki miedzianej to zwykły przewód
    zamykający obwód. Można więc ten przewód przeciąć pod warunkiem że się te
    żyły tak samo połączy, zaizoluje i że się wie jak to zrobić. Piszący te
    słowa robił to wielokrotnie i wielokrotnie naprawiał uszkodzone maty
    grzewcze.

    --
    Jackare