  • 11. Data: 2023-06-28 11:30:49
    Temat: Re: Mit Zenka o tanieniu mieszkań, właśnie upada :]
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 28.06.2023 o 11:26, Cavallino napisał:

    > Nie - gdy już będzie wiedział że chce kupić.

    Czyli ma kupować kota w worku? "Panie, kup Pan tego malucha, silnik
    igła, a przegląd dla formalności se Pan zrobisz później."

    > Mówimy o nieruchomościach, które nie powinny podlegać sprzedaży bez
    > termomodernizacji przypominam.

    A skąd w takim razie wiadomo, że "nie podlega sprzedaży", skoro nie
    było audytu?

    Mateusz

  • 12. Data: 2023-06-28 11:43:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Czyli ma kupować kota w worku?

    W sensie że do zauważenia np. całkowitego braku styropianu na ścianach
    przedwojennego budynku, musi mieć ekspertyzę, której do tej pory nie
    potrzebował w tym celu?

    Jak Ty sobie radziłeś bez tony papierów w życiu?

    > A skąd w takim razie wiadomo, że "nie podlega sprzedaży", skoro nie
    > było audytu?

    Bo gdyby była szansa że będzie, to nie trzeba by się uciekać do lipnego
    audytu.

  • 13. Data: 2023-06-28 11:59:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > Kupujący miałby płacić za audyt nie wiedząc, czy kupi nieruchomość?
    > To trochę tak, jakby kupujący samochód miał zlecać jego przegląd

    To ostatnie jest stosowaną praktyką. Ludzie wolą zapłacić mechanikowi
    za przegląd tego i owego, niż kupować kota w worku.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2023-06-28 12:30:56
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 28.06.2023 o 11:59, Jarosław Sokołowski napisał:

    > To ostatnie jest stosowaną praktyką. Ludzie wolą zapłacić mechanikowi
    > za przegląd tego i owego, niż kupować kota w worku.

    O praktyce słyszałem. W życiu sprzedałem kilkanaście samochodów, ale
    nigdy nie zdarzyło mi się, by ktoś chciał ciągać auta po jakichś
    garażach. No ale czemu nie, są ludzie przezorni i przezorniejsi.

    W kontekście audytów energetycznych sytuacja jest jednak nieco
    odmienna, ponieważ inwestor ponosi tutaj ryzyko zakazu eksploatacji
    nieruchomości za sprawą administracyjnego postanowienia. Wydawałoby się
    więc naturalne, że każdy inwestor będzie chciał poznać urzędową ocenę
    nieruchomości przed jej jakąkolwiek negocjacją. I tak właśnie dzieje
    się we Francji.

    Mateusz

  • 15. Data: 2023-06-28 12:32:24
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 28.06.2023 o 11:43, Cavallino napisał:
    > W sensie że do zauważenia np. całkowitego braku styropianu na
    > ścianach przedwojennego budynku, musi mieć ekspertyzę, której do tej
    > pory nie potrzebował w tym celu?

    Odnoszę wrażenie, że zwyczajnie nie wiesz o czym piszesz. Mój błąd.
    Spróbujmy zatem inaczej: podzielisz się źródłem swoich informacji w
    temacie?

    Mateusz

  • 16. Data: 2023-06-28 12:55:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Odnoszę wrażenie, że zwyczajnie nie wiesz o czym piszesz.

    Patrz - to ja mam dokładnie te same podejrzenia co do Ciebie.
    Tj. że nie rozumiesz co czytasz.
    Użyj google translate, to Ci może przetłumaczy wątek na język dla Ciebie
    zrozumiały.

  • 17. Data: 2023-06-28 12:55:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > O praktyce słyszałem. W życiu sprzedałem kilkanaście samochodów,
    > ale nigdy nie zdarzyło mi się, by ktoś chciał ciągać auta po jakichś
    > garażach. No ale czemu nie, są ludzie przezorni i przezorniejsi.

    Też tylko słyszałem. Sensowność takiej operacji zależy od wielu
    czynników, niekiedy jest ona uzasadniona.

    > W kontekście audytów energetycznych sytuacja jest jednak nieco
    > odmienna

    Dlatego zwróciłem uwagę na nikłą przydatnośc tego porównania.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2023-06-28 12:56:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > O praktyce słyszałem. W życiu sprzedałem kilkanaście samochodów, ale
    > nigdy nie zdarzyło mi się, by ktoś chciał ciągać auta po jakichś
    > garażach.

    Ale wiesz, że piszesz na polskiej grupie?
    I że istnieje świta poza Twoją francuską farmą?
    Bo cały czas o tym zapominasz pisząc, stąd Twoje problemy komunikacyjne...

    Idź może stąd na jakieś francuskie grupy?

  • 19. Data: 2023-06-28 13:36:25
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 28.06.2023 o 12:55, Cavallino napisał:
    > Użyj google translate, to Ci może przetłumaczy wątek na język dla
    > Ciebie zrozumiały.

    Pisałeś tak:

    "Tyle że u nas ekspertyza będzie robiona pod transakcję, za wiedzą obu
    stron, a może i na zlecenie kupującego."

    Dyskutować tu nie ma jak, boś zwyczajny buc, ale może chociaż podasz
    źródło swoich informacji?

    Mateusz

  • 20. Data: 2023-06-28 13:43:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > stron, a może i na zlecenie kupującego."
    >
    > Dyskutować tu nie ma jak, boś zwyczajny buc, ale może chociaż podasz

    Tych z przyszłości?
    Jak nie rozumiesz co czytasz, to czego oczekujesz?

    HINT: Ja tylko Ci wytłumaczyłem o co chodziło Twojemu przedpiszcy.
    Nie zrozumiałeś wtedy, nie rozumiesz teraz, do tego popisujesz się
    chamstwem.

    Nie męcz się na grupach, Twoje mądrości są tyle samo warte na gruncie
    krajowym, co te kogutka.