  • Data: 2009-04-17 20:34:04
    Temat: Murowanie sciany fundamentowej.
    Od: "KS" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Na dniach mam zamiar zacząć murować ścianę fundamentowa swojego domu.
    Ponieważ nigdy tego nie robiłem bo nie jestem budowlańcem, a zamierzam
    zrobic to co najmniej poprawnie, więc czytam podpatruje i pytam.
    Mam do połozenia 5 warstw bloczka 14x25x38cm. Na ławie fundamementowej mam
    jakieś 3-4 cm róznicy poziomów miedzy najnizszym a najwyższym punktem.
    1. Czy te 3-4 cm różnicy powinienem zniwelować na wszystkich 5 warstwach
    równomiernie, czy starać się na pierwszych warstwach uzyskać poziom?
    2. Jakie sa min/ max grubości spoin w ściane z bloczka? Wyczytałem cos o
    8-16mm dla murów z cegły.
    Pytanie wiąże sie z pyt 1.
    3. Czy proporcje objętościowe cement / piasek 1/3,5 będą ok dla uzyskania
    zprawy M8?. Bo rozumiem że do murowania ścian. fundamentowych zaprawa jest
    bez wapna.
    4. Na co ewentualnie jeszcze zwrócic uwagę?

    Z góry dzieki za wszelkie uwagi.
    Pozdrawiam
    K.S.