  • 1. Data: 2009-10-06 14:55:54
    Temat: Nie będzie już pozwoleń na budowę domu
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Nie będzie już pozwoleń na budowę domu".

    "Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało uproszczenie procedur rozpoczynania i
    kończenia inwestycji budowlanych. Zlikwidowane mają być decyzje o
    pozwoleniu na budowę. Inwestor będzie mógł przystąpić do prac budowlanych już po
    dostarczeniu projektu do urzędu oraz zawiadomieniu z 30-dniowym wyprzedzeniem
    sąsiadów budowy. Taka uproszczona procedura ma być stosowana przy budowie
    wszystkich rodzajów budynków. Skrócona zostanie również procedura kończenia
    inwestycji. Resort infrastruktury chce bowiem zlikwidować pozwolenia na
    użytkowanie budynków. Inwestor będzie musiał ubiegać się jedynie o uzyskanie
    zgody urbanistycznej, która określi, jaki rodzaj obiektu może powstać na danym
    gruncie - mówi Olgierd Dziekoński, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za
    budownictwo."

    Były takie notatki w prasie w styczniu 2008.
    Minęły prawie 2 lata... i nic :(

    Czy to faktycznie jest temat "nie do ruszenia" ?

    Aleksander.

  • 2. Data: 2009-10-06 15:14:35
    Temat: Re: Nie będzie już pozwoleń na budowę domu
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Były takie notatki w prasie w styczniu 2008.
    > Minęły prawie 2 lata... i nic :(
    >
    > Czy to faktycznie jest temat "nie do ruszenia" ?

    Dodaj jeszcze do tego brak meldunku, obniżenie podatków, odliczenie vat od
    zakupu auta na firmę, i tak dalej i tak dalej.

  • 3. Data: 2009-10-06 15:57:47
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Aleksander napisal:
    > Były takie notatki w prasie w styczniu 2008.
    > Minęły prawie 2 lata... i nic :(
    > Czy to faktycznie jest temat "nie do ruszenia" ?

    Pomysl chwile. Ilu urzednikow zyje z tych procedur,
    ktore nikomu poza nimi (pensje i lapowki) nie sluza?
    I ty liczysz, ze oni dobrowolnie pojda pod noz?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-10-06 16:25:50
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Pomysl chwile. Ilu urzednikow zyje z tych procedur,
    > ktore nikomu poza nimi (pensje i lapowki) nie sluza?
    > I ty liczysz, ze oni dobrowolnie pojda pod noz?

    Ale to nie urządnicy uchwalają prawo.
    Tylko 460 posłów.

  • 5. Data: 2009-10-06 16:26:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Aleksander napisal:
    > Ale to nie urządnicy uchwalają prawo.
    > Tylko 460 posłów.

    Drazac dalej: przypuszczacz, ze oni reprezentuja poslow,
    czy aparat partyjny i biurokratyczny, z ktorego w wiekszosci
    sie rekrutuja?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-10-06 16:45:19
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Ale to nie urządnicy uchwalają prawo.
    > Tylko 460 posłów.

    Tutaj raczej chodzi o nie uchwalanie niż o uchwalanie. I pewnie przy okazji
    przemyciłoby się jakies "lub czasopisma".

  • 7. Data: 2009-10-06 18:45:25
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    wiadomości news:hafs74$227m$1@newsread2.aster.pl...

    > Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > Tutaj raczej chodzi o nie uchwalanie niż o uchwalanie. I pewnie przy
    okazji
    > przemyciłoby się jakies "lub czasopisma".

    Nawet i bez tego to "uproszczenie " akurat w tej dziedzinie mocno mi
    "śmierdzi".
    Instynktownie czuję jakieś świństwo, mimo tego że akurat ja jestem
    zwolennikiem państwa minimum i maksymalnie prostych procedur.

    Włodek

  • 8. Data: 2009-10-06 20:34:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Aleksander wrote:

    > Ale to nie urządnicy uchwalają prawo.
    > Tylko 460 posłów.

    a prawa budowlanego to nie uwalił przypadkiem nasz zatryskany prezynadent?

  • 9. Data: 2009-10-06 20:34:35
    Od: M <M...@w...pl>

    Aleksander pisze:

    > Ale to nie urządnicy uchwalają prawo.
    > Tylko 460 posłów.

    Uchwalać nie, natomiast to urzędnicy przygotowują projekty ustaw.
    Konsultacje miedzyresortowe, komisje, opinie i inne. Dopiero na samym
    końcu tego łańcucha jest głosowanie. Musi być straszne parcie na zmianę,
    by urzędnicy tego nie przyblokowali lub zniekształcili by nic nie zmienić.

    M.

  • 10. Data: 2009-10-06 23:42:53
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]

    > powstać na danym gruncie -

    > Czy to faktycznie jest temat "nie do ruszenia" ?

    Jestem ciekaw jakie w tym wszystkim byloby zabezpieczenie ładu
    architektonicznego bo przy tak prostej procedurze ludzie zaczęliby stawiać
    potworki tylko na podstawie przedmiotowej zgody urbanistycznej. Trochę bez
    sensu bo osobiście uważam że jakiś nadzór architektoniczny być musi.
    Stawianie byle czego i byle jak powoduje że okolica wygląda fatalnie czego
    mamy dowody obserwując zabudowę z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych -
    czasów wesołej twórczości i samowolek. Zresztą i obecnie stawianie w jednym
    rzędzie przy drodze domów wg miliona różnych projektów też nie wygląda
    dobrze. Jeżeli chodzi o oddziaływanie estetyczne jakiejś zabudowane
    przestrzeni to zdecydowanie jestem zwolennikiem osiedli deweloperskich gdzie
    jakąś uporządkowanę kompozycję stanowi całość a nie bajzel na skalę
    miejscowości gdzie każda działka inna. W tych kwestiach jestem zwolennikiem
    całościowych koncepcji architektonicznych i jeżeli chodzi o zabudowę
    jednorodzinną to najbardziej podoba mi się pochodząca z początku XX wieku a
    rozwijana w latach trzydziestych idea miast-ogrodów. Wg koncepcji
    miast-ogrodów były budowane podwarszawskie miejscowości jak Podkowa Leśna,
    Milanówek, katowickie osiedle Giszowiec czy gliwickie Wilcze Gardło. Ordnung
    must sein żebyśmy się w tej bardziej globalnej przestrzeni jakoś
    przyzwoicie czuli.
    --
    Jackare