  • 11. Data: 2010-01-06 14:57:18
    Temat: Re: No i mialem racje z ta welna
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Hel jest lepszym izolatorem cieplnym? Ciekawe...
    >
    > --

    A nie? Przecież ma mniejszą gęstość.

    MS

  • 12. Data: 2010-01-06 15:03:55
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 6 Sty, 10:06, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:9bd5216e-2118-4a40-9fe3-9d7fea4f07b7@
    p8g2000yqb.googlegroups.com...

    > Zatem wentylacja jaka jest, jest na tyle słaba że niczemu nei szkodzi a wręcz
    > przeciwnie pomaga pozbyć się wilgoci.

    Jednoczesnie wywiewajac cieplo z izolacji.

> [...]
    > weźmie pod uwagę trwałość izolacji, niepalność i odporność na wypaczenia
    > drewnianych krokwi i jętek. Druga sprawa jaką poruszasz uparcie. Jakież to
    > róznice ciśnień mamy między włoknami wełny a otoczeniem gdy wełna jest od góry
    > praktycznie odkryta dla powietrza dzięki folii paroprzepuszczalnej?  Róznice są
    > tak niewielkie że nie ma wogóle sensu ich brac pod uwagę. Juz prędziej
    > obawiałbym się róznic ciśnień dla dwóch domów jednego na nizinach a drugiego w
    > górach. Niestety ale tego nie zauważasz i pozostawiam to bez komentarza.

    Co do palnosci to racja, natomist trwalosc styro jest lepsza niz
    welny. Gdyby trwalosc welny bylaby lepsza to izolacji przemyslowej
    stosowanoby welne a tak nie jest. Welna nadaje sie tylko i wylacznie w
    elmentach o wymaganiach elastycznosci. Dach jest elementem sztywnym
    tak wiec welna jest tylko dobra do stosowania gdy wystepuja zakamarki
    w polaci, jesli jest polac w miare prosta lepiej stosowac tansze
    materialy o zamknietych porach.
    Sprawy cisnien moz i masz racje. Roznica cisnien miedzy zew. a we.
    jest pomijalna.

> [...]
    > chcą udowodnić pomoc kosmitów na ziem. Chodzi o to że na róznych kontynentach
    > ludzie niemal w identyczny sposób zaplatają liście na koszyki, budowle itp.
    > Żadni kosmici. Po wielu tysiącach eksperymentów każdy człowiek nie ważne na
    > jakim kontynencie dochodził do tego samego splotu nie dzięki kosmitom ale tylko
    > dlatego że po prostu inaczej się nie da. Rozwala się i nie trzyma kupy.
    > Tak więc jak widzisz od lat utykamy ściany mchem następnie zastąpiono innymi
    > lepszymi materiałami ale ogólnie idea jest taka sama bo jest po prostu

    Splot koszykow jest wynikiem materialu ktory jest dostepny. Jesli
    daloby sie inny material to splot ktory stosuje raczej by zniszczyl
    material niz zrobil ta sama robote. Zanzaczyc trzeba jesli mchem utali
    kiedys to nie znaczy ze teraz tez tak trzeba. Sa inne materialy ktore
    trzeba inaczej utykac :-)

    > Bo pseudomajstry których ja nazywam Bolki partolą robotę.
    > Bo inwestor chce za wszelka cenę do nowego domu kupić LCD 46" więc oszczędza te
    > kilkaset zł i zamiast porządną wełnę kupuje szmate która przewidzana jest do
    > ocieplania obory.

    Bolki maja mentalnosc nie udoskanalnia siebie dlatego pitola robote.
    Inwestor w wiekszosci buduje raz swoj dom i znac sie nie musi. Dlatego
    tworzono kiedys gildie rzemieslnicze , i Bolek musial przepracowac
    kilka lat aby byc niezaleznym mistrzem Gildi. Teraz egzaminow brak i
    kazdy moze miec dostep do pitolenia roboty. Dzikujemy za taki stan
    solidaruchom.

    > Styropian ma to do siebie że z czasem zanika. Granulat zmniejsza swoją objętość
    > i po kilku latach wysypany skos od góry zieje pustkami. Granulat jest dobry ale
    > na powierzchnei płaskie.

    Styropian bez dostepu UV nie zniknie ci nigdy w zyciu. Zakop styro na
    rok w ziemi to zobaczysz co sie stanie.
    Uv powoduje utlenienie/rozklad wiazan polimerowych dlatego dodaje sie
    dodatki do tworzyw przeciwko UV. Np rynny z tworzywa lub komponenty do
    samochodu i nie tylko

    > I gdy okaże się że punkt rosy przy okreslonych temperaturach będzie wypadał
    > dokładnie tam gdzie deski lub płyta OSB. Deski zbutwieją, robactwo się namnoży.

    Dlatego nalezy zabezpieczyc przegrode przed wedrowka pary. Wystarczy
    zamalowac plyte g-k farba silikonowa. Pkt rosy powstaje z obnizenia
    temperatury powietrza. /np latem pkt rosy powstaje na powierzchniach
    metalowych ktore szybko oddaja cieplo do otoczenia przy duzej
    wilgotnosci powietrza, zima cieple powietrze dostajace sie na
    oziebione powierzchnie np szyby wykrapla sie/
    Wykres wilgotnosci i-x daje rozwiazanie wykraplania sie pary na
    szybach zima i na zimnych przedmiotach latem
    http://www.wentylacja.com.pl/projektowanie/projektow
    anie.asp?ID=297

  • 13. Data: 2010-01-06 16:10:55
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A nie? Przecież ma mniejszą gęstość.

    Sprawdziłem sobie dla własnej ciekawości i wychodzi, że hel pośród gazów
    szlachetnych ma najgorszą izolacyjność-tzn. największą przewodność na
    poziomie 0,152 W/(m*K) a najlepszą "izolacyjność" czyli najmniejszą
    przewodność cieplną ma radon 3,61x10^-3 W/(m*K) (0,00361 [W/(m*K) ]).
    W kolejności od najlepiej przewodzących do najgorzej idą: hel, neon, argon,
    krypton, ksenon, radon.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 14. Data: 2010-01-06 16:52:32
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 06 Jan 2010 15:57:18 +0100, Maciej S. napisał(a):

    > A nie? Przecież ma mniejszą gęstość.
    Aluminium ma mniejsza gestosc od stali.

    Jako przyklad z zycia poszukaj opis perypetii naukowcow w habitacie
    Helgoland na glebokosci cos okolo 70m, w ktorym zastosowano heliox jako
    mieszanine oddechowa.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 15. Data: 2010-01-06 16:55:48
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 06 Jan 2010 07:03:55 -0800, Kudlaty napisał(a):

> [...]
    > lat aby byc niezaleznym mistrzem Gildi. Teraz egzaminow brak i kazdy
    > moze miec dostep do pitolenia roboty. Dzikujemy za taki stan
    A co za problem, zeby wykonawcy sie stowarzyszyli ustalajac pewne
    kryteria? Mogliby sie reklamowac, ze maja certyfikat takiego
    stowarzyszenia, a klient niech wybiera. Jak ma weza w kieszeni to jego
    problem.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 16. Data: 2010-01-06 21:09:47
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > kryteria? Mogliby sie reklamowac, ze maja certyfikat takiego
    > stowarzyszenia, a klient niech wybiera. Jak ma weza w kieszeni to jego

    To nie takie proste. Łatwiej by było wprowadzić ustawowe koncesje na
    podstawie kwalifikacji zawodowych.
    Ktoś bez przepracowania 5 lat pod okiem mistrza nie powinien mieć prawa
    samodzielnego wykonywania zawodu.

  • 17. Data: 2010-01-06 21:16:12
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > czego dowodzi mój dom z 10cm XPS na dachu :)
    > Chyba troche przypadkiem wybrałem naprawdę dobra technologię ocieplenia
    > dachu.

    Teraz to ci zadroszczę :-) Dzisiaj bym zbudował szkielet z betonu, skośny
    jak dach wielospadowy, wypełnił betonem pomiędzy i na to styropian. A dach
    tylko jako atrapa.
    Żadnych sufitów podwieszanych wypchanych wełną.
    Może nawet nie chodzi o technologię wełnianą ale o wykonanie tego. Przy
    klejeniu płyt styropianowych jest mniej do zepsucia, a i jednolity mur czy
    beton wiatru nie puszcza.

    Da się uszczelnić wełną, co sam uczyniłem ale z jakim trudem !!!
    Ile poprawek i ubijania w trakcie.

  • 18. Data: 2010-01-06 21:25:47
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Sam nie wiem z czego to wynika. Teoretycznie Twoj XPS bedzie pewnie
    > porownywalny do 10cm welny. To tak jak bys dal 30cm gdybys chcial i pewnie

    Nie Maniek, nie. nasze 30cm wełny bedą podatne na puszczanie powietrza.
    Przez 30cm wełny wieje.
    Wątpię, że da się cokolwiek uszczelnić wełną docietą z zapasem 2
    centymetrowym.
    Taki kawał wełny dociety i rozprężony nic nie izoluje sam z siebie. Teraz
    dopiero doszedłem do tych wniosków.

    Po pierwsze to musi być idealnie szczelna membrana z zewnątrz.
    Po drugie musi byc idealnie szczelna paroizolacja od wewnątrz

    Teraz patrz co się dzieje.

    Masz z zewnątrz membranę, która jest nieszczelna, bo ją źle posklejają.
    Paroizolacja to dwa problemy.
    1. Nie przyklejona do ścian przez co tam się tobią kominy ciśnienia i wwiewa
    zimno w profile stalowe
    2. podziurawiona paroizolacja wkrętami od płyt kg.

    I masz już receptę na podwiewanie warstwy wełny. Okazuje się później, że
    masz 45cm wełny, rozprężonej i 1000 dziurek po wkrętach trzymających płyty.
    Dotykasz ręką skos i jest ZIMNY !

    W tej technologii brakuje dobrego wykonania i materiałów. Bo co zrobić z
    1000 cem dziurek po wkrętach? Przez nie będzie takie dmuchanie wiatru, że
    wiesz sam.? Na profile trzeba by
    kleić taśmę, która się samouszczelnia jakoś. To by musiała być taśma
    2-stronna ale taka jakaś żelowa 2-3 mm grubości aby po wkręceniu otwór się
    zabliźniał.

  • 19. Data: 2010-01-06 21:43:06
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > I masz już receptę na podwiewanie warstwy wełny. Okazuje się później, że
    > masz 45cm wełny, rozprężonej i 1000 dziurek po wkrętach trzymających
    > płyty.
    > Dotykasz ręką skos i jest ZIMNY !

    Rany. Jak mozna pieprzyc takie farmazony.
    Pitolicie Hipolicie. Każda dziurka zatkana jest wkrętem. Wszystkie wkręty i
    ewentualnie parę dziurek po nietrafionych w profile wkrętach zostaja na
    końcu zaszpachlowane.

    > W tej technologii brakuje dobrego wykonania i materiałów. Bo co zrobić z
    > 1000 cem dziurek po wkrętach?

    O czym ty piszesz człowieku! Pomiędzy płytą a profilem jest dociśnięta
    folia. Łeb wkręta wchodzi w płytę GK podwijając pod siebie karton. Reszta
    wkręta zatyka dziurkęzarówno w płycie w folii oraz w szynie. Weź sobie zrób
    eksperyment przykręć kawałek płyty do profila, pomiędzy nimi oczywiście daj
    paroizolację, pooglądaj i spróbuj przedmuchać wkręta. Tylko sie nie nadymaj
    za bardzo bo będzie smród
    Przestań pierdzielić farmazony

    Marek

  • 20. Data: 2010-01-06 22:00:47
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "marko1a" <m...@l...de> wrote in message

    Nie cytuję, bo nie ma czego.
    Ty się na tym nie znasz. Ja z tym walczę juz 2 lata. Oglądałem to kamerą
    termowizyjną.
    Jest dokładnie tak jak napisałem. Strugi powietrza dostają się między płytę
    kg i paroizolację, która przeważnie nie dotyka wszędzie albo za paroizolację
    w profile i tam sie to całe zimno kotłuje.