  • 1. Data: 2009-07-24 12:06:09
    Temat: Normy związane z ogrzewaniem?
    Od: Areq <a...@g...com>

    Witam,

    Czy istnieją jakieś normy dotyczące ogrzewania mieszkań?
    Mieszkam w mieszkaniu spółdzielczym 65m2, 3,5m wysokości, a na całe
    mieszkanie są jedynie dwa kaloryfery, każdy o długości 1m.
    Zimą jest chłodno, sam nie mogę zmienić tych kaloryferów...
    Czy istnieją jakieś normy, które powinna spełnić spółdzielnia,
    dotyczące ogrzewania?

    Pozdrawiam
    Arek

  • 2. Data: 2009-07-24 13:19:42
    Temat: Re: Normy związane z ogrzewaniem?
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 24 Lip, 14:06, Areq <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > Zimą jest chłodno, sam nie mogę zmienić tych kaloryferów...
    > Czy istnieją jakieś normy, które powinna spełnić spółdzielnia,

    Zależy czy to co robisz to robisz dla siebie czy dla kogoś.
    Jeśli dla siebie to nie ma. Jeżeli dla kogoś to jest norma
    określająca minimalne temperatury w pomieszczeniach.

  • 3. Data: 2009-07-27 14:15:12
    Od: Areq <a...@g...com>

    On 24 Lip, 15:19, slaweks <s...@s...cz> wrote:
    > On 24 Lip, 14:06, Areq <a...@g...com> wrote:
    > Zależy czy to co robisz to robisz dla siebie czy dla kogoś.
    > Jeśli dla siebie to nie ma. Jeżeli dla kogoś to jest norma
    > określająca minimalne temperatury w pomieszczeniach.

    Ktos dla mnie i nie robi tylko jest już zrobione.
    Caly problem polega na tym, ze chce wymusic na spoldzielni zmiane
    kaloryferow poniewaz sam nie moge tego zrobic (zrobilbym ale nie
    dostane pozwolenia).

    Mieszkanie 65m2 o wysokości 3,5m ma tylko 2 kaloryfery zeliwne, każdy
    o dlugości 1m kazdy. W zimie jest po prostu bardzo zimno.
    Ostatnio odwiedziłem inne mieszkanie w tej samej kamienicy, a tam na
    mieszkanie 70m2 o wysokości 3m jest 5 takich samych kaloryferow.

    Zastanawiam sie czy rozmawiajac ze spoldzielnia moge sie powolac na
    jakies normy.

    Pozdrawiam
    Arek

  • 4. Data: 2009-07-27 14:31:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Areq wrote:

> [...]
    > mieszkanie 70m2 o wysokości 3m jest 5 takich samych kaloryferow.
    >
    > Zastanawiam sie czy rozmawiajac ze spoldzielnia moge sie powolac na

    0690

    strona 23 pdfa. rozd4 inst grzewcze.

  • 5. Data: 2009-07-27 16:28:45
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Marek Dyjor pisze:

    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2002075
    0690

    > strona 23 pdfa. rozd4 inst grzewcze.

    Tak się zastanawiam, co właściwie znaczy tekst poniżej tabeli:
    "Dopuszcza się przyjmowanie innych temperatur obliczeniowych dla
    ogrzewanych pomieszczeń niż jest to określone w tabeli, jeżeli wynika to
    z wymagań technologicznych."

    Znaczy tabelka jest, ale można ją olać?