  • 1. Data: 2009-07-01 18:01:36
    Temat: [OT] Czemu UPS wylacza sie po 5 minutach??
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Mam UPS wylaczajacy sie po 5 minutach. Nie wynika to z rozladowania
    akumulatora, bo po wlaczeniu znow chodzi 5 min. i hop - lezy. Piszczy caly
    czas normalnie ze stala czestotliwoscia nie oznajmiajac, ze za chwile shut
    down. Podejzewam, ze jest walniety a moze jest tam jakis bez sensu soft? UPS
    to Orvaldi cos tam.

    Pozdro.. TK

    P.S.
    Wiem, ze grupa budowlana ale sa tu osoby mogacy wiedziec cos na ten temat.

  • 2. Data: 2009-07-01 18:13:06
    Temat: Re: [OT] Czemu UPS wylacza sie po 5 minutach??
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 01.07.2009 20:01, Maniek4 pisze:
> [...]
    > down. Podejzewam, ze jest walniety a moze jest tam jakis bez sensu soft? UPS

    Moze akumulator juz czas wymienic? Nie jest w stanie oddac wymaganej
    mocy i mu napiecie siada, co UPS interpretuje jako rozladowany aku?
    W kazdym razie od podmiany akumulatora bym zaczal.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 3. Data: 2009-07-01 19:33:18
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    >
    > P.S.
    > Wiem, ze grupa budowlana ale sa tu osoby mogacy wiedziec cos na ten temat.

    To podłącz to Orvaldi coś tam o ile sie da do kompa poprzez USB jak
    ma... zainstaluj soft producenta i będziesz wiedział co nie bangla.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2009-07-01 19:56:57
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

> [...]
    > down. Podejzewam, ze jest walniety a moze jest tam jakis bez sensu soft?

    Aku nie trzyma parametrów. Jesli masz kabel RS232 i UPS ma takie gniazdo -
    zdiagnozuj firmowym softem. Jesli ma USB - to jeszcze lepiej. Jesli nie ma
    zadnej diagnostyki a i takie bywaly - wymień aku.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 5. Data: 2009-07-01 21:19:01
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Mam UPS wylaczajacy sie po 5 minutach. Nie wynika to z rozladowania
    > akumulatora, bo po wlaczeniu znow chodzi 5 min. i hop - lezy. Piszczy caly

    moj UPS zachowuje sie tak samo, gdy nie ma obciazenia (lub jest jakies
    niewielkie typu lampka na biurku). Pod nominalnym obciazeniem pracuje
    zupelnie prawidlowo.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2009-07-01 21:32:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 1 Jul 2009 20:01:36 +0200, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > down. Podejzewam, ze jest walniety a moze jest tam jakis bez sensu soft? UPS

    Może tak jest ustawiony? Poszukaj softu do zarządzania nim i podłącz go do
    kompa.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2009-07-01 23:02:43
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Wiem, ze grupa budowlana ale sa tu osoby mogacy wiedziec cos na ten temat.

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.
    Akumulator raczej odpada, podlaczalem samochodowy by wyeliminowac ten
    problem i nic, to samo.
    USB niestety nie ma, ma RS a ja nie mam kabla do tego, to nie jest najnowszy
    UPS i nie spodziewam sie jakiegos rozbudowanego menu. Ten nieszczesny UPS ma
    jedna dla mnie istotna funkcje, mianowicie wlacza sie automatycznie po
    rozladowaniu gdy prad w sieci zostaje wlaczony. Inne moje UPSy niestety nie,
    trzeba je odpalac recznie po kazdym rozladowaniu. Sprobuje jeszcze obciazyc
    go wiekszym poborem jak Tomek pisze i zobacze.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-07-01 23:10:11
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > UPSy niestety nie, trzeba je odpalac recznie po kazdym rozladowaniu.
    > Sprobuje jeszcze obciazyc go wiekszym poborem jak Tomek pisze i zobacze.

    Ja myślę, że się to w nim gdzieś konfiguruje. Każdy APC Smart sam się włącza
    przy powrocie i jest całe menu do ustawiania zachowania ups-a kiedy sie
    odłączyć i jak się zachować przy powrocie zasilania, czy odczekać i
    naładować do 15% powiedzmy czy od razu przepuścić prąd.

  • 9. Data: 2009-07-01 23:21:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie odłączyć i jak się zachować przy powrocie zasilania, czy odczekać i
    > naładować do 15% powiedzmy czy od razu przepuścić prąd.

    Nie mam zadnego APC niestety. Mam jeszcze jakies Fideltroniki czy jakos tak
    i wszystkie maja ten nieszczesny RS 232 do ktorego nie mam kabla, zreszta w
    laptopie tez nie mam RSa i zabawa zapowiada sie dluzsza. Kabelek zakupie
    moze, ale wolalem zasiegnac waszej opini. UPSy to nie moja dzialka, zawsze
    je tylko wlaczalem i tyle. A tak myslac o tym RS troche watpie zeby te
    sprzety byly jakos inteligentniej konfigurowalne, te nowsze z USB pewnie tak
    ale te moje pierwszej mlodosci nie sa. Nie wyrzucam dobrego UPSa tylko dla
    tego ze sa juz nowsze. Nie wiem tylko jak z tego wybrnac. W kazdym razie
    dzieki.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-07-02 00:06:04
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:

> [...]
    > tego ze sa juz nowsze. Nie wiem tylko jak z tego wybrnac. W kazdym razie

    Cala masa tych nowszych ma mniejsze możliwości konfiguracji niż stare
    modele. Zorganizuj kabelek.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...