  • 1. Data: 2020-02-12 20:59:53
    Temat: Ocieplenie - styro a wełna
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    W Poznaniu na ul. Dojazd budują nowy szpital.
    Sa na etapie ocieplania i widze ze ocieplaja wełna.
    Dlaczego? W czym lepsza (a moze gorsza) od styro?
    Jak to sie technologicznie kładzie - normalnie klej z siatką na wełne?

    Na ulicy Solidarnosci budują nowy blok.
    I tu w ogole ciekawostka. Czesc ocieplaja wełną, czesc wyglada jak styro
    - kłada troche tak jakby dawali to co akurat maja pod reką.
    Ktos ma pomysł, dlaczego? (oczywiście poza podejrzeniem bylejakosci)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 2. Data: 2020-02-12 21:51:52
    Temat: Re: Ocieplenie - styro a wełna
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 12.02.2020 o 20:59, Budzik pisze:
    > Dlaczego? W czym lepsza (a moze gorsza) od styro?

    Lepsza, bo nie wiem jak byś się starał to jej nie podpalisz.
    Obecnie chyba wszelkie budynki użyteczności publicznej (szczegłóów
    przepisów nie znam) muszą być wełną ocieplane.

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2020-02-12 22:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik lleeoo Hfgh@wp. ...

    > Wynika to z przepisów ppoż, na szpitalu czy bloku nie dawali by
    > wełny gdyby nie musieli. Blok może mieć styropian tylko do 25m
    > jak dobrze pamiętam, powyżej musi być materiał niepalny.

    Zrobię zdjecie tego bloku jutro.
    Dzis spojrzałem na szybko i wydawało mi sie ze tam jest od dolu wełna,
    potem troche styro i potem znowu wełna.
    Taki misz masz.

    > W szpitalu jest pewnie kilka stref ppoż i muszą one być wydzielone
    > ścianami niepalnymi REI120.

    I wszystko jasne - dzieki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 4. Data: 2020-02-13 12:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > Zrobię zdjecie tego bloku jutro.
    > Dzis spojrzałem na szybko i wydawało mi sie ze tam jest od dolu wełna,
    > potem troche styro i potem znowu wełna.
    > Taki misz masz.

    Juz chyba wiem o co chodzi.
    Patrząc od dołu dali styro ale co kilka metrów jest wełna - zapewne jako
    swego rodzaju zapora przeciw przenoszeniu sie ognia.
    Takie wartwy sa chyba 3 a od pewnej wysokosci jest juz sama wełna,
    zapewne z powodów które podaliscie czyli przepisy przeciwpozarowe.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle