  • 1. Data: 2020-02-12 19:35:57
    Temat: Kaloryfery grzeją od połowy w górę
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Dzisiaj tak sobie obmacałem kaloryfery i one grzeją od połowy wysokości
    w górę.
    Co może być powodem? Pompa, która już nie daje rady?
    Pompa chodzi na 3 biegu, jak dam 2 czy 1 bieg to jeszcze bardziej grzeje
    tylko góra.

    Zamulenie raczej nie wchodzi w grę, bo zdejmowałem jeden i są czyste od
    środka. Zapowietrzone też nie są. Kaloryfery Kermi X2.

  • 2. Data: 2020-02-12 19:46:13
    Temat: Re: Kaloryfery grzeją od połowy w górę
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2020 12:36:00 UTC-6 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    >
    > Zamulenie raczej nie wchodzi w grę, bo zdejmowałem jeden i są czyste od
    > środka. Zapowietrzone też nie są. Kaloryfery Kermi X2.

    Za wolna wymiana wody. Za wolny obieg.

    Obadaj se czy wszystkie tak maja czy tylko niektore.

    Obadaj tez jaka masz temperature wody na dolocie. Moze masz jakis fikusny sterownik
    nastawiony na duza sprawnosc i wymuszajacy prawie zimna wode na dolocie?

    Choc zazwyczaj takie cos to zapowietrzony uklad. tyle ze nie w grzejniku a gdzies w
    rurach.

  • 3. Data: 2020-02-12 20:01:39
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 12.02.2020 19:46, s...@g...com wrote:

    > Za wolna wymiana wody. Za wolny obieg.
    >
    > Obadaj se czy wszystkie tak maja czy tylko niektore.

    Wszystkie są takie takie, wszędzie. Od lat ich nie macałem :-) Dotykam
    tylko góry, bo mi się schylać nie chciało :-)

    Czy myślisz, że pompa dostała za swoje po 12 latach? Wydaje mi się, że
    jednak grzały kiedyś całe, może nie równomiernie ale na dole też były
    ciepłe, a teraz są zimne.

  • 4. Data: 2020-02-12 20:08:58
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czy myślisz, że pompa dostała za swoje po 12 latach? Wydaje mi się, że
    > jednak grzały kiedyś całe, może nie równomiernie ale na dole też były

    Zakręć wszystkie oprócz najbliższego od pieca. Jak się nagrzeje to
    zamały obieg wody. A sprawdzałeś filtry na rurach? Powinny być takie
    ukośne, gdzieś koło pieca.
    Wojtek

  • 5. Data: 2020-02-12 20:55:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.02.2020 o 19:35, KIKI pisze:

    > Zamulenie raczej nie wchodzi w grę, bo zdejmowałem jeden i są czyste od
    > środka. Zapowietrzone też nie są. Kaloryfery Kermi X2.

    Przednia i tylna płyta grzeją tak samo, czy któraś jest mocno cieplejsza?

  • 6. Data: 2020-02-12 21:27:01
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2020 13:02:14 UTC-6 użytkownik KIKI napisał:

    > Wszystkie są takie takie, wszędzie. Od lat ich nie macałem :-) Dotykam
    > tylko góry, bo mi się schylać nie chciało :-)

    Jak bylo cieplo to po co kombinowac. Dziala to sie nie rusza :)

    > Czy myślisz, że pompa dostała za swoje po 12 latach?

    Trudno powiedziec. Sprawdz czy ona wogole dziala. Bo wiesz, moze jest ale jej wirnik
    wylysial albo wogole nie kreci :)

    > Wydaje mi się, że
    > jednak grzały kiedyś całe, może nie równomiernie ale na dole też były
    > ciepłe, a teraz są zimne.

    Jak masz wszystkie takie to raczej nie jest to problem zapowietrzenia.
    Zrob jak wowa pisze.

    Nie ma za bardzo innej metody na sprawdzenie poza rozkrecaniem instalacji i
    weryfikowaniem czy sie zapowietrzyla.
    Nawet termowizja nie pokaze ze gdzies sie zebralo powietrze albo przeplyw jest slaby.

    Tak akademicko to chyba nawet ultradzwiekami sie moze nie dac tego zbadac, choc moze,
    moze...

  • 7. Data: 2020-02-12 21:35:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Pompa, która już nie daje rady

    Jak grzałem kopciuchem(od lipca 2007 do listopada2019) to 3 razy pompę wymieniałem.
    Pompa droga nie jest-ok 100zl kup podmień i sprawdź.
    Podobne objawy miałem jak mi pompa padała. Tylko że nie grzejniki jak u Ciebie ale
    podłogowce w łazience na piętrze( tam najciężej miała)nie dawała radę

  • 8. Data: 2020-02-12 22:00:13
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 12 lutego 2020 19:36:00 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Zamulenie raczej nie wchodzi w grę, bo zdejmowałem jeden i są czyste od
    > środka. Zapowietrzone też nie są. Kaloryfery Kermi X2.

    byłem pewny ze są zapchane paragonami :P

    b.

  • 9. Data: 2020-02-12 23:29:19
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Tak akademicko to chyba nawet ultradzwiekami sie moze nie dac tego zbadac,
    > choc moze, moze...

    Ultradźwięki to bedzie armata. Ja bym próbował stetoskopem. Tam gdzie
    zapowietrzone powinien być chlupot wody. Ale to teoria, nie
    sprawdzałem. Odkąd zamontowałem automatyczny odpowietrznik w najwyższym
    miejscu instalacji skończyły się problemy z grzejnikami.
    Wojtek

  • 10. Data: 2020-02-12 23:49:30
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 12 lutego 2020 16:30:03 UTC-6 użytkownik wowa napisał:

> [...]
    > sprawdzałem. Odkąd zamontowałem automatyczny odpowietrznik w najwyższym
    > miejscu instalacji skończyły się problemy z grzejnikami.

    Kiedys probowalem. Chlupotalo tez gdzie indziej. Metalowa rura i woda w niej dosyc
    dobrze niosa dzwiek.

    Myslalem ze moze dalo by sie na zasadzie ultrasonografu wybadac czy mamy 2-3 eacha
    czy raczej 3-4.

    Mysle ze jest szansa na zmontowanie tego w dzisiejszych czasach za znosne pieniadze
    (czytaj 1-2kpln).