  • 1. Data: 2020-02-10 21:11:59
    Temat: Okno dachowe
    Od: ks <b...@b...pl>

    Witam,

    Mam dość spore ciemne poddasze i chce zamontować 2 okna dachowe.
    Zamierzam gdzieś podjechać żeby pooglądać konkretne modele róznych
    producentów.
    Możecie coś doradzić, czym się kierować na co zwrócić uwagę?
    Krokwie mam co 80cm o szerokości 7-8cm więc okno raczej o szerokości
    66cm,wysokości jeszcze nie znam.
    Dach ma 45 stopni nachylenia.
    Okna będą od północnego zachodu więc ilość słońca raczej średnia.

    Na tę chwile głównie zastanawiam się nad:
    1. Jaki producent?
    2. Ile szyb? 2-3?
    3. Czytałem coś o "niskim montazu" piszą że zarąbiscie tylko nie
    uzasadniają za bardzo dla czego.
    4. Materiał - drewno czy drewno "oblane tworzywem"

    K.S.

  • 2. Data: 2020-02-10 23:32:45
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Najlepsze wyjście to brak okien dachowych

  • 3. Data: 2020-02-11 01:23:23
    Temat: Re: Okno dachowe
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 10.02.2020 23:32, Piotrek Paradysz wrote:
    > Najlepsze wyjście to brak okien dachowych

    Dokładnie. Okna dachowe to tylko problemy, to jest gówno do potęgi. Mam
    Velux i po 13 latach rozpadają się. Rączki pourywały się, dmucha przez
    nie, ciągnie zimnem, czasem ciekną, kłopot ocieplić.

  • 4. Data: 2020-02-11 06:56:16
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-02-11 o 01:23 +0100, KIKI napisał:
    > Dokładnie. Okna dachowe to tylko problemy, to jest gówno do potęgi.
    > Mam Velux i po 13 latach rozpadają się. Rączki pourywały się, dmucha
    > przez nie, ciągnie zimnem, czasem ciekną, kłopot ocieplić.

    Mam 20-letnie Veluxy w owczarni, na słomianym dachu - nic nie przecieka,
    nie się nie urywa, otwierają się bez problemu. Wpuszczają dużo światła,
    dziewczyny bardzo sobie chwalą.

    Mateusz

  • 5. Data: 2020-02-11 10:27:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Mam 20-letnie Veluxy w owczarni, na słomianym dachu - nic nie przecieka,
    > nie się nie urywa, otwierają się bez problemu. Wpuszczają dużo światła,
    > dziewczyny bardzo sobie chwalą.

    Warunki na zgrupowaniach miałyśmy bardzo dobre! Wszystko to zasługa
    naszego prezesa i nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał!
    Szczególnie, że prawie nie padało! Prezes dba o nas jak ojciec
    najlepszy. Wszystkiego przypilnuje i jeszcze inni, niektórzy wtykają
    mu szpilki. To nie ludzie -- to wilki!

    Jarek

    --
    Łubu dubu, łubu dubu...

  • 6. Data: 2020-02-11 10:57:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 01:24:09 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Dokładnie. Okna dachowe to tylko problemy, to jest gówno do potęgi. Mam
    > Velux i po 13 latach rozpadają się. Rączki pourywały się, dmucha przez
    > nie, ciągnie zimnem, czasem ciekną, kłopot ocieplić.

    A ja mam od 11lat fakro- w sumie 5szt, kilka z nich codziennie regularnie otwierane i
    zamykane i zero problemów.

  • 7. Data: 2020-02-11 11:05:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kris pisze:

    > A ja mam od 11lat fakro- w sumie 5szt, kilka z nich codziennie
    > regularnie otwierane i zamykane i zero problemów.

    Niemal trzydziestoletnie fakro wymieniłem w zeszłym roku w czasie
    remontu dachu. Na większe. I dodałem drugie. W starym zmatowiała
    szyba, poza tym brak problemów.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2020-02-11 16:41:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-11 o 01:23, KIKI pisze:

    > Dokładnie. Okna dachowe to tylko problemy, to jest gówno do potęgi. Mam
    > Velux i po 13 latach rozpadają się. Rączki pourywały się, dmucha przez
    > nie, ciągnie zimnem, czasem ciekną, kłopot ocieplić.

    Tak to jest jak się za okna płaci paragonami :)
    Ja też mam veluxy i nic się z nimi nie dzieje.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2020-02-11 16:45:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-10 o 21:11, ks pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam dość spore ciemne poddasze i chce zamontować 2 okna dachowe.
    > Zamierzam gdzieś podjechać żeby pooglądać konkretne modele róznych
    > producentów.
    Na składach albo w marketach masz wystawki.

    > Możecie coś doradzić, czym się kierować na co zwrócić uwagę?
    Sposób otwierania i gdzie jest rączka, np veluxy które mam
    mają zawias w połowie więc lekko się zamykają i otwierają ale uchwyt
    mają u góry
    więc nie mogą być za wysoko mocowane.

    > Krokwie mam co 80cm o szerokości 7-8cm więc okno raczej o szerokości
    > 66cm,wysokości jeszcze nie znam.
    > Dach ma 45 stopni nachylenia.
    > Okna będą od północnego zachodu więc ilość słońca raczej średnia.
    Jaka wilgotność spodziewana tam jest, jeżeli większa to lepiej dopłacić
    do pokrywanych plastikiem takie jak do łazienki.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2020-02-11 17:53:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > 66cm,wysokości jeszcze nie znam.
    > Dach ma 45 stopni nachylenia.
    > Okna będą od północnego zachodu więc ilość słońca raczej średnia.

    Okno dachowe to znakomity ogrzewacz pokoju. Zwłaszcza latem, gdy z
    każdego metra kwadratowego takiego okna wpada 1 kW energii.

    Radości nie ma końca, gdy na piętrze temperatura w pomieszczeniach
    przekracza 30 stopni.

    Zabawnie jest oglądać sąsiadów z takimi oknami, którzy próbują
    rozpaczliwie je zasłonić czymkolwiek - najlepiej im wychodzi folią
    aluminiową od zewnątrz szyby, jednak byle wiaterek tę folię im rwie na
    strzępy.

    --
    MN