  • 1. Data: 2020-02-08 15:20:31
    Temat: Śruby
    Od: Kris <k...@g...com>

    Czy kiedyś śruby miały inny gwint czy co
    Dzisiaj demontowałem stara krajzege
    Pile stołowa jakby ktoś nie wiedział o co chodzi
    Konstrukcja drewniana, ma ponad 60 lat
    Drewniany "stelaż" do którego 4 śrubami przykręcono ośkę
    https://zapodaj.net/19c2aed5f2290.jpg.html
    Śruby na klucz 27, przez 60 lat stania na zewnątrz(ale pod dachem)zardzewiały
    Przygotowałem stosowny klucz, rurke i nawet palnik bo myślałem ze po 60 latach śruby
    łatwo odkręcić się nie dadzą. WD40 popsikałem i do roboty
    I ogromne zdziwienie- śruby dały się odkręcić kluczem, bo nawet rurki nie musiałem
    używać.
    A tydzień temu wymieniałem tarcze hamulcowe w peugeocie i tam musiałem ciąć kątówką
    dwie śruby które wkręcone były ze dwa lata temu. Nie dało ich się normalnie odkręcić.

  • 2. Data: 2020-02-08 15:49:26
    Temat: Re: Śruby
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-08 o 15:20, Kris pisze:
> [...]
    > I ogromne zdziwienie- śruby dały się odkręcić kluczem, bo nawet rurki nie musiałem
    Luźniejszy gwint miały bo np były toczone ręcznie na zamówienie.

    > A tydzień temu wymieniałem tarcze hamulcowe w peugeocie i tam musiałem ciąć kątówką
    dwie śruby które wkręcone były ze dwa lata temu. Nie dało ich się normalnie odkręcić.

    Ale w samochodzie raz że pasowania lepsze poza tym śruby na pewno z
    lepszej stali, muszą spełniać normy w przeciwieństwie do tych 60 letnich
    które mogły być i z gwoździa zrobione.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2020-02-08 16:09:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Odkreciles bo nakrętki duże i śruby mało dokładne były jak były nowe. Popsikales WD,
    duże luzy wypełnione luźna korozją się nasaczyly i dało się lekko odkręcić.

  • 4. Data: 2020-02-08 16:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > temu wymieniałem tarcze hamulcowe w peugeocie i tam musiałem ciąć
    > kątówką dwie śruby które wkręcone były ze dwa lata temu. Nie dało

    Jak ty jezdzisz ze co 2 lata musisz tarcze zmieniac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 5. Data: 2020-02-08 17:16:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 8 lutego 2020 16:59:46 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > Jak ty jezdzisz ze co 2 lata musisz tarcze zmieniac?

    Tarcze były całkiem ok. Jak nowe praktycznie.
    Ale łożysko wyło. A tarcza z łożyskiem
    Jasik wadliwy egzemplarz się trafił bo poprzedni właściciel auta je zakładał ok 2 lat
    temu. Druga strona w porządku ale wymieniłem obie.

  • 6. Data: 2020-02-09 09:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > Jasik wadliwy egzemplarz się trafił bo poprzedni właściciel auta je
    > zakładał ok 2 lat temu. Druga strona w porządku ale wymieniłem obie.

    Rozumiem. Nie miałem nigdy auta z takich polaczeniem - zawsze łozyska
    osobno. (albo nie musiałem wymieniac i nie wiedziałem :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

  • 7. Data: 2020-02-09 11:00:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Rozumiem. Nie miałem nigdy >auta z takich polaczeniem - >zawsze łozyska
    >osobno. (albo nie musiałem >wymieniac i nie wiedziałem >:)))

    Francuzka myśl techniczna
    A np w Twingo żony jak chciałem przewody do świec wymienić to razem z cewką były. I
    kilka st9wek zamiast kilku duch a sprawna cewką na śmietnik. A wymienić musiałem bo
    jedną fajkę połamałem jak świece wykręcałem.
    A do wykręcenia świec musiałem specjalny klucz( długi i chudy) kupić bo od zwykłych
    aut niepasują.

  • 8. Data: 2020-02-09 12:29:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.02.2020 11:00, Kris wrote:
    > A np w Twingo żony jak chciałem przewody do świec wymienić to razem z cewką były.

    Albo masz przewody i paluch w aucie albo masz cewki. Nie zrozumiałem
    Twojego opisu, chyba że zaskoczyło Cię rozwiązanie z VAGa które istnieje
    od lat 90.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2020-02-09 15:27:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Albo masz przewody i paluch >w aucie albo masz cewki.

    Albo masz przewody razem z cewką- Twingo 1,2 2001.

  • 10. Data: 2020-02-19 06:58:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.02.2020 15:27, Kris wrote:
    > Albo masz przewody razem z cewką- Twingo 1,2 2001.

    https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-renault-fe
    bi-bilstein-8954360393?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adeskt
    op%3Aqueryandcategory&bi_c=YTU4MjY2ZTUtNTU0NC00YmEwL
    TllYmMtN2U5MTY5Yzc3NjBlAA&bi_t=ape&referrer=proxy&em
    ission_unit_id=41e49a99-42c4-417a-8d43-60ea5ef57e79

    Czyli to samo co VW, Skoda, Audi, BMW...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz