  • 1. Data: 2020-02-05 12:17:50
    Temat: FV oferta jaka dostałem
    Od: Kris <k...@g...com>

    Lepiej późno niż wcale
    Gość był u mnie w listopadzie bodajże a ofertę przesłała dopiero dzisiaj.
    Cena jak dla mnie nieakceptowalna ale poddaję pod dyskusję bo może sprzęt jakiś z
    górnej półki i stad takla cena.

    "Koszt instalacji brutto: 25 000 zł
    Mój Prąd - 5 000 zł
    Ulga termomodernizacyjna 18% -4 500 zł
    Koszt po dotacjach: 15 500 zł"

    "Instalacja fotowoltaiczna o Mocy 5,04 kWp ,
    System 5,04 kWp Moduły Suntech 315 Wp
    o moduły fotowoltaiczne w technologii Monokrysalicznej
    Suntech S315 Wp x 16 szt.
    - gwarancja: 12 lat mechaniczna, 25 lat na sprawność paneli /
    OFERTA Specjalna
    o system montażowy na dach skośny, układ pionowy modułów
    o okablowanie DC i AC, konektory, akcesoria uzupełniające
    o podrozdzielnia DC i AC, zabezpieczenia przeciwprzepięciowe
    o falownik AFORE, 15 lat gwarancji
    o projekt koncepcyjny instalacji, dokumentacja do Zakładu Energetycznego
    o montaż (2 lata rękojmi), przyłączenie do sieci i rozruch instalacji"

  • 2. Data: 2020-02-05 13:02:08
    Temat: Re: FV oferta jaka dostałem
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 5 lutego 2020 12:17:52 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    zwracam uwagę na pewne kierunki, które niewątpliwie nastąpią, tylko nie wiemy kiedy.
    W miarę zwiększania się mocy FV bedzie sie rozjeżdzał system elektroenergetyczny na
    niskim i średnim napięciu. To spowoduje koniecznosc zdalnego wyłączania produkcji
    prądu przez energetykę. Mówi sie o tym juz jakis czas:
    "W nowym projekcie Karty Aktualizacji IRiESD zrezygnowano z postulowanego wcześniej
    zapisu, który umożliwiłby operatorom zdalne wyłączanie mikroinsalacji o mocy ponad 10
    kW.
    Ta zmiana wynika z wprowadzenia od kwietnia przyszłego roku unijnych wymogów Kodeksu
    Sieciowego RfG, który i tak umożliwi OSD nadanie sygnału wyłączającego
    mikroinstalację o mocy wynoszącej nawet tylko 800 W. "

    Skutek bedzie taki ze przy znakomitym słońcu zdarzać sie bedzie w pewnych rejonach
    bogatych w FV produkcja bliska zeru. Na razie tego nie ma. Więc sensowne jest zdążyć
    z montażem elektrowni przed wejsciem w życie takich ograniczen, bo starych instalacji
    taka zmiana zapewne nie dotknie.

    b.

  • 3. Data: 2020-02-05 16:16:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.02.2020 o 13:02, Budyń pisze:
> [...]
    > roku unijnych wymogów Kodeksu Sieciowego RfG, który i tak umożliwi
    > OSD nadanie sygnału wyłączającego mikroinstalację o mocy wynoszącej

    To akurat może okazać się łatwe do obejścia. W najprostszym wykonaniu
    wystarczy kondensator, dobrany do nośnej sygnału, włączony równolegle
    między fazy a neutralny. Gorzej jak wpadną na szatański pomysł i
    obecność jakiegoś sygnału będzie niezbędna do działania instalacji FV, a
    dopiero jego brak wyłączy instalację.

  • 4. Data: 2020-02-05 16:25:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Jaki kondensator? Sygnał przyjdzie zapewne przez internet.

    b.

  • 5. Data: 2020-02-05 18:57:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/02/2020 12:17, Kris wrote:
    > "Koszt instalacji brutto: 25 000 zł
    > Mój Prąd - 5 000 zł
    > "Instalacja fotowoltaiczna o Mocy 5,04 kWp ,

    Skąd wy bierzecie te kwoty :D

    3kWp, 15kzł - 5zkł dotacji, falownik 10kW "na zaś". :D

    Koszt całkowity: 10kzł brutto minus jakieś zwroty z podatku.

  • 6. Data: 2020-02-05 19:25:20
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 05.02.2020 o 16:25, Budyń pisze:
    > Jaki kondensator? Sygnał przyjdzie zapewne przez internet.
    >

    > b.

    a kto mnie zmusi by falownik był online ?

    chociaż to i tak pewnie nie pójdzie netem a po kablach energetyki, tak
    jak smart liczniki

  • 7. Data: 2020-02-05 19:27:45
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 05.02.2020 13:02, Budyń wrote:

> [...]
    z montażem elektrowni przed wejsciem w życie takich ograniczen, bo starych instalacji

    Trzeba mieć instalację ongrid / offgrid.

  • 8. Data: 2020-02-05 20:13:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Skąd wy bierzecie te kwoty :D

    Masz dokładnie tak samo drogo-5tys/kWp.
    A padały tu ceny w granicach 4.1tys/kWp

  • 9. Data: 2020-02-05 20:43:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.02.2020 o 16:25, Budyń pisze:
    > Jaki kondensator?

    "Jakiś", żeby robił za filtr górnozaporowy.

    > Sygnał przyjdzie zapewne przez internet.

    Jaki internet? Jeżeli do działania FV będzie potrzebny internet, to
    dopiero będzie koniec świata.

  • 10. Data: 2020-02-05 20:43:13
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 5 lutego 2020 19:25:24 UTC+1 użytkownik Pilocik napisał:

    > a kto mnie zmusi by falownik był online ?

    energetyka cie nie podłączy jesli nie bedziesz spełniał wymagań technicznych

    b.