  • 1. Data: 2020-02-06 10:52:54
    Temat: wykonanie wylewki betonowej w starym domku
    Od: r...@p...onet.pl

    Witam
    W domu z 1957 nie podpiwniczonym chcę zrobić łazienkę z części korytarza, posadzka w
    postaci kilkucentymetrowej (około 5 cm) warstwy żwiru na który została wylana cienka
    (około 2-3 cm) warstwa betonu.
    Myślałem aby wybrać około 15 cm warstwę, położyć papę izolacyjną na to około 10 cm
    warstwę styropianu, następnie położyć folię izolacyjną i na to około 5 cm wylewkę
    posadzkową.
    Jest to dobry pomysł, czy lepiej wybrać 20 cm i jako pierwszą warstwę dać 5 cm betonu
    chudego.
    Dom ma służyć jako domek letniskowy

  • 2. Data: 2020-02-06 15:37:11
    Temat: Re: wykonanie wylewki betonowej w starym domku
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 6 lutego 2020 03:52:57 UTC-6 użytkownik r...@p...onet.pl
    napisał:
> [...]
    posadzkową.
    > Jest to dobry pomysł, czy lepiej wybrać 20 cm i jako pierwszą warstwę dać 5 cm

    Zly pomysl to nie jest.
    Jak wybierzesz te 15cm rowno to styropian nie osiadzie krzywo i w efekcie nic ci nie
    popeka.

    Ale drugi wariant lepszy. Folie daj podwinieta do gory. Tak aby styro nie mial szansy
    byc mokry.

    I na koniec. Jak juz masz tyle wybrane to zrob sobie tam drenaz i mala studzienke
    obok domu.

    Jak dzis wody tam nie ma to nie naplynie. Jakby kiedys naplynela to juz masz
    zrobione. Koszt to 2-3h roboty i doslownie pare zloty na dreny.

  • 3. Data: 2020-02-06 16:11:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 6 lutego 2020 15:37:12 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Ale drugi wariant lepszy. Folie daj podwinieta do gory. Tak aby styro nie mial
    szansy byc mokry.

    Foli nie dawaj wcale to styro nie będzie miał szans być mokry nawet jak coś z góry
    się wyleje to wsiąknie niżej
    Od dołu styro raczej wody nie zaciągnie, no chyba ze poziom styro będzie niżej jak
    poziom gruntu wokół domku.

    > I na koniec. Jak juz masz tyle wybrane to zrob sobie tam drenaz i mala studzienke
    obok domu.

    A to po co?
    Pod chudziakiem u siebie tez drenaz robiłeś?

    > Jak dzis wody tam nie ma to nie naplynie. Jakby kiedys naplynela to juz >masz
    zrobione. Koszt to 2-3h roboty i doslownie pare zloty na dreny.

    Jak poziom chudziaka wyżej niż okoliczny teren to woda nigdy nie napłynie bo niby
    skąd
    Jak poziom chudziaka niżej niz okoliczny teren to może być kłopot ale wtedy żaden
    drenaż nie pomorze bo i jak. A folia pod styro podwinięta w góre dodatkowy kłopot
    wygeneruje

  • 4. Data: 2020-02-06 16:49:35
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 6 lutego 2020 09:11:37 UTC-6 użytkownik Kris napisał:

    > Foli nie dawaj wcale to styro nie będzie miał szans być mokry nawet jak coś z góry
    się wyleje to wsiąknie niżej

    Ja dalem i od dolu i od gory. I maly drenaz pod dolna folia plus rewizje w styro. Ale
    ja paranoik jestem.

    > Od dołu styro raczej wody nie zaciągnie, no chyba ze poziom styro będzie niżej jak
    poziom gruntu wokół domku.

    Jak wiosenne roztopy to roznie moze byc.

    > A to po co?
    > Pod chudziakiem u siebie tez drenaz robiłeś?

    W jednym domu nie bo nie mialem okazji. W aktualnym drenaz mam. W pracy na 5 ludzi 4
    ma drenaz pod fundamentami. Jeden mieszka w bloku. Tak ze wiesz. :)

> [...]
    drenaż nie pomorze bo i jak. A folia pod styro podwinięta w góre dodatkowy kłopot

    Drenaz do studzienki. Studzienka pompowana na zewnatrz.

    Pomoze pomoze. Tak jak pomaga pompa u mnie w piwnicy w tym domu co drenazu zrobic nie
    moglem.

  • 5. Data: 2020-02-07 07:40:42
    Od: r...@p...onet.pl

    W dniu czwartek, 6 lutego 2020 10:52:57 UTC+1 użytkownik r...@p...onet.pl
    napisał:
> [...]
    posadzkową.
    > Jest to dobry pomysł, czy lepiej wybrać 20 cm i jako pierwszą warstwę dać 5 cm

    Poziom aktualnej posadzki jest około 80-90 cm ponad gruntem

  • 6. Data: 2020-02-07 08:22:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Poziom aktualnej posadzki >jest około 80-90 cm ponad >gruntem

    Wybierz więc że 20 cm tego co tam teraz masz(w miarę staraj się nie naruszyć niższych
    warstw).
    Na spód daj kilka cm suchego betonu(cement z piaskiem),
    wyrównaj dokładnie, połóż 5 cm styro i na to wylewké-7cm starczy.

  • 7. Data: 2020-02-07 09:06:03
    Od: r...@p...onet.pl

    napisał:
> [...]
    posadzkową.
    > Jest to dobry pomysł, czy lepiej wybrać 20 cm i jako pierwszą warstwę dać 5 cm

    ten suchy cement z piaskiem to najlepiej w jakiej proporcji?

  • 8. Data: 2020-02-07 12:12:01
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > ten suchy cement z piaskiem to najlepiej w jakiej proporcji?

    Wagowo dasz 5-8% będzie ok, takie stare B-7,5 do B-10

    Robak

  • 9. Data: 2020-02-07 18:24:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.02.2020 16:49, s...@g...com wrote:
    > W jednym domu nie bo nie mialem okazji. W aktualnym drenaz mam. W pracy na 5 ludzi
    4 ma drenaz pod fundamentami. Jeden mieszka w bloku. Tak ze wiesz.:)

    Też nie rozumiem po co drenaż który jest wyżej od poziomu gruntu na
    około - bo o domach mieszkalnych rozmawiamy? Drenaż na około domu jak
    się ma gdzieś skarpę czy inny spadek to już prędzej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2020-02-07 20:58:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Też nie rozumiem po co >drenaż który jest wyżej od >poziomu gruntu na około

    Żeby fundamenty podmyć;)