  • 1. Data: 2020-02-03 00:14:27
    Temat: Klej między płytkami - jak oczyścić fugi?
    Od: marios <d...@f...gd>

    Cześć.

    https://ibb.co/1Lw93Wn
    https://ibb.co/DCCyxPL
    https://ibb.co/WDnwqPz
    https://ibb.co/vQTW033
    https://ibb.co/FzCy1MT

    [sedno]
    Mam tego na podłogach 55m2. Czasem jeden bok płytki "czyszczę" [coby w
    ogóle jakaś fuga tam weszła i płytki nie poharatać] i 10 minut.

    Czy jakiś środek chemiczny? Coś co zmiękczy klej kerakoll-a bioflex?
    Atlas Shop na kwasach fosforowych? - osad z reakcji potem nie załatwi
    koloru fugi? Polać czystą wodą i poczekać z godzinę?

    Atlasa już delikatnie próbowałem, ~1/3 rozcieńczony, chyba pomaga,
    ale nie jestem pewien czy bidy nie narobię przed fugowaniem.

    [opowieść]
    'Majster' układał te płytki dwa(?) miesiące a może i więcej czasu, po
    kilka-naście na tydzień. Chciałem [sam już] zafugować, najpierw
    umawiałem się że to on zafuguje, ale prawdę mówiąc nie chciałbym go już
    widzieć na oczy (jako wykonawcy) [a żonie też jestem trochę wdzięczny za
    te nietuzinkowe, ceramiczne (czerwone), garbate, układane w jodełkę
    płytki - w sklepie po 85zł wyjściowo wołali ].

    Kleju nie wyczyścił kiedy był na to czas, teraz ja na kolanach usiłuję
    wyskrobać suchy klej kerakolla (bioflex) między płykami, czasem klej
    wystaje z fugi nawet nad płytkę, a fugi są często małe (układane na
    krzyżyk 1,5) ale jak chyba widać - czasem fuga wyszła 3-4mm, a czasem
    0,1mm.

    A płytki mają ostre brzegi i pociągnięcie nożykiem po krawędzi wyłupuje
    ich brzegi (pierwsze zdjęcie, dwie płytki, na lewej widać o co chodzi).
    Aby było fajniej, to garbate środkiem płytki i zapadnięte końce , w
    jodełce, wytwarzają piękne , ostre, wystające brzegi (nawet do 3mm się
    zdarza).

  • 2. Data: 2020-02-03 13:59:06
    Temat: Re: Klej między płytkami - jak oczyścić fugi?
    Od: gizmacz <g...@g...com>

    Dramat jakiś.
    Może to coś pomoże:
    https://www.dremeleurope.com/pl/pl/zestawdousuwaniaf
    ug-231-ocs-p/
    Ale:
    1. Frez ma 1,6mm
    2. Nie mam pojęcia ile frez wytrzyma w starciu z klejem.

    g.

  • 3. Data: 2020-02-03 15:09:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-03 o 00:14, marios pisze:
> [...]
    > kilka-naście na tydzień. Chciałem [sam już] zafugować, najpierw
    > umawiałem się że to on zafuguje, ale prawdę mówiąc nie chciałbym go już
    I słusznie, płytki z kleju się czyści od razu, teraz to będzie trudne,
    jedyne to szczotka plastikowa, rękawiczki gumowe i kwas solny do
    kupienia w hurtowni chemicznej, moczysz szczotkę lub gąbkę i szczotką
    czyścisz, jak usuniesz z fugi to przemywasz wodą z lekkim dodatkiem ługu
    sodowego żeby kwas zneutralizować.
    Fug za głęboko nie czyść tylko tak max 2mm, dla fugi potem to wystarczy,
    no i skup się na widocznych powierzchniach aby tam plamy nie zostały.

    > A płytki mają ostre brzegi i pociągnięcie nożykiem po krawędzi wyłupuje
    Żadnych ostrych narzędzi, krawędzie są zbyt kruche a potem to wszystko
    będzie
    widać bo fuga to uwypukli.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2020-02-03 15:32:22
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.02.2020 00:14, marios wrote:
> [...]
    > Atlas Shop na kwasach fosforowych? - osad z reakcji potem nie załatwi
    > koloru fugi? Polać czystą wodą i poczekać z godzinę?

    Atlas Szop pisany po naszemu :-) Ja go używam nierozcieńczonego jak się
    kabiny przysznicowe nieco zakamienią i te ekologiczne środki nie dają
    rady. Szop daje radę super i ze szkła czy innych kafli zmywa osad
    kamienia. Widać jak się pieni i następuje reakcja.

  • 5. Data: 2020-02-03 15:38:52
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 2 lutego 2020 17:14:29 UTC-6 użytkownik marios napisał:
> [...]
    > Mam tego na podłogach 55m2. Czasem jeden bok płytki "czyszczę" [coby w
    > ogóle jakaś fuga tam weszła i płytki nie poharatać] i 10 minut.

    Klej nie jest twardy.

    Kup se diamentowa tarcze i bez zakladania jej do katowki szlifuj te fugi recznie.
    Troche sie urobisz ale diamentowa tarcza to pojdzie ok. Do kompletu spryskiwacz z
    woda.
    Fugi nie musisz dawac duzo. Byle sie trzymala wiec zadbaj aby nie usmarowac tych fug
    tuszczem czy mydlem.

  • 6. Data: 2020-02-03 15:42:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 lutego 2020 15:32:24 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Atlas Szop pisany po naszemu :-)

    Po zdjęciach patrząc to powinien zacząć po Twojemu- paragonami płacić
    Taka "zemsta paragona" by się wykonawcy przydała.

  • 7. Data: 2020-02-03 16:13:30
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.02.2020 15:42, Kris wrote:

    > Po zdjęciach patrząc to powinien zacząć po Twojemu- paragonami płacić
    > Taka "zemsta paragona" by się wykonawcy przydała.

    Prawda :-)
    Tylko czemu go nie pilnował?
    Ten klej jest strasznie twardy po tygodniu. Bardziej twardy niż beton w
    fundamencie. Nie mam pojęcia czym to ruszyć.

    Jest natomiast szansa, że da się te płytki podnieść i wkleić tam nowe w
    te miejsca co są wypełnione klejem.

    Może podłoże źle przygotował albo smarował tylko podłogę to kafle same
    odskoczą

  • 8. Data: 2020-02-03 21:25:10
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 lutego 2020 09:13:33 UTC-6 użytkownik KIKI napisał:

    > Prawda :-)
    > Tylko czemu go nie pilnował?

    Jak obejrzalem wszystkie zdjecia to sie zastanawiam jakim cudem marios wogole sie tym
    nie interesowal.
    Wiesz, wpuszczasz goscia, cos tam dlubie to na fajrant idziesz zobaczyc co nawywijal
    albo czy nie umarl na zawal w Twojej lazience.

    I wtedy by widzial jak to wyglada po jednej dniowce.

    Ale tam jest elegancko zrobione wiele dni i jakims cudem nic nie wytarte, nic nie
    ogarniete.

    Ja myslalem ze to podstawa jest ze jak "fachowiec" wygadac sie nie umie albo po
    pierwszym dniu widac ze nie ogarnia to sie mu dziekuje i mowi coby wiecej nie
    przychodzil.

    Ja tak odpuscilem tynkarza co zanim zaczal to juz komplikator wlaczyl. Wiedzialem ze
    jak takie ma nastawienie to dobrze nie bedzie.

    > Ten klej jest strasznie twardy po tygodniu. Bardziej twardy niż beton w
    > fundamencie. Nie mam pojęcia czym to ruszyć.

    to jakis "flex" kerakoll-a bioflex
    nie sadze aby byl twardy. Robilem w takich flexach i zawsze kruche byly.
    Jak pisalem, tarcza diamentowa w reke i tyle.

    > Jest natomiast szansa, że da się te płytki podnieść i wkleić tam nowe w
    > te miejsca co są wypełnione klejem.

    Trza by wykuc. Sporo roboty. Ten klej sie do glazury dobrze trzymac nie bedzie.
    Zetrze sie, jak nie od razu to po jakims czasie, od chodzenia.

    > Może podłoże źle przygotował albo smarował tylko podłogę to kafle same
    > odskoczą

    Heh, mozliwe. Ja bym te podloge rwal z innego powodu. Kolory tych plytek nijak do
    siebie nie pasuja.
    Jak jego zonie sie to podoba to nie pojme.

  • 9. Data: 2020-02-03 21:47:11
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.02.2020 21:25, s...@g...com wrote:

    > Heh, mozliwe. Ja bym te podloge rwal z innego powodu. Kolory tych plytek nijak do
    siebie nie pasuja.
    > Jak jego zonie sie to podoba to nie pojme.

    Ja bym spróbował wbić szpachelkę pod skrajny kafel gdzie będzie dojście.
    Jak odskoczy to może się je uratuje.

    Kafle trzeba umieć kłaść. Są filmy na YT jak kładą kwadraty ze szkła
    żeby było widać o co chodzi.

    Może niektóre nie trzymają dobrze. Moim zdaniem tego się nie wyszlifuje.
    Będą zniszczenia. Lepiej dokupić kilka w tym samym odcieniu i odbić
    tamte co są złe.

  • 10. Data: 2020-02-03 21:55:49
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.02.2020 21:47, KIKI wrote:

    > Może niektóre nie trzymają dobrze. Moim zdaniem tego się nie wyszlifuje.
    > Będą zniszczenia. Lepiej dokupić kilka w tym samym odcieniu i odbić
    > tamte co są złe.

    Odpiszę sam sobie hehe... i tu gdyby wykonawca nie miał zapłacone
    miałyby zastosowanie paragony. Inwestor by dokupił kafli i kleju i
    paragony za ten zakup by wręczył wykonawcy w rozliczeniu końcowym.