  • 1. Data: 2020-01-31 14:19:40
    Temat: Odpływ z pralki
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Żona narzeka że z pralki śmierdzi.

    Mycie jakimiś środkami nie pomaga.

    Pralka jest podpięta na stałe do kanalizacji od 10 lat przez zwór
    z kulką w środku.

    Żona uważa że trzeba dać węża bezpośrednio do wanny
    i wtedy przestanie śmierdzieć.

    Pytanie czy są jakieś lepsze rozwiązania na dzisiaj.

  • 2. Data: 2020-01-31 14:27:04
    Temat: Re: Odpływ z pralki
    Od: Kris <k...@g...com>

    >W dniu piątek, 31 stycznia 2020 14:19:42 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
    >Pytanie czy są jakieś lepsze rozwiązania na dzisiaj.

    Jeśli wąż podłączony do kanalizy jest tak ze tworzy syfon to lepszego rozwiązania nie
    ma co szukać.
    A śmierdzi zapewne z pod uszczelki lub jakaś skarpeta czy inna szmata dostała się
    między bęben a obudowę.

  • 3. Data: 2020-01-31 19:38:04
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 31.01.2020 o 14:19, Bolko pisze:

    > Żona uważa że trzeba dać węża bezpośrednio do wanny
    > i wtedy przestanie śmierdzieć.
    >
    > Pytanie czy są jakieś lepsze rozwiązania na dzisiaj.

    Posłuchaj żony, ale z lekką modyfikacją: węża wsadź
    nie do wanny, ale do syfonu zamontowanego na wysokości
    górnej krawędzi wanny, czyli ok. 60 cm nad posadzką.
    Standardowo, gdy nie ma w ścianie pralkowego ujścia
    do kanalizacji na tej wysokości, podłącza się rurę od
    pralki pod umywalkę, przed syfonem. I żadne kulki-srulki
    nie są potrzebne.

  • 4. Data: 2020-01-31 19:40:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-31 o 14:19, Bolko pisze:
    > Żona narzeka że z pralki śmierdzi.
    >
    > Mycie jakimiś środkami nie pomaga.
    >
    > Pralka jest podpięta na stałe do kanalizacji od 10 lat przez zwór
    > z kulką w środku.

    Rozbierz ten zawór i wyczyść bo pewnie tam pełno syfu, może być też sprężyna
    przerdzewiała i nie zamyka kulką odpływu do kanalizacji.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2020-01-31 19:48:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kulka w zaworze wylotowym to raczej grawitacyjnie opada niż od sprężyny.

    10 lat dla pralki to sporo, żeby zaśmiardła.
    Pleśń i grzyb łapiące gumy.
    Wlej pół litra bielinki (ACE, Clorox) i zrób puste pranie na 95 stopni, może być z
    jakimiś białymi szmatami czy pieluchami.

    -----

  • 6. Data: 2020-01-31 19:57:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-31 o 19:48, ąćęłńóśźż pisze:
    > Kulka w zaworze wylotowym to raczej grawitacyjnie opada niż od sprężyny.

    Może Tobie opada :) ja wiem że jest tam sprężyna i trzeba to czyść od
    czasu do czasu.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2020-01-31 21:22:17
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 31.01.2020 19:48, ąćęłńóśźż wrote:
    > Wlej pół litra bielinki (ACE, Clorox) i zrób puste pranie na 95 stopni

    Ta, po 10 latach. Żeby oderwał nagromadzony kamień, ten przetrze
    simmerring uszczelniający łożysko i za pół roku będzie pralka do wymiany.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2020-01-31 22:03:19
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    >

    > Żona uważa że trzeba dać węża bezpośrednio do wanny
    > i wtedy przestanie śmierdzieć.
    >

    > Pytanie czy są jakieś lepsze rozwiązania na dzisiaj.

    Kulka jest po to aby przy zapchanej rurze w piwnicy, sąsiad z góry nie
    wtłoczył ścieków do pralki. Zazwyczaj obecnie jej się nie stosuje.
    Przeciwko zapachom jest syfon na odpływie.

  • 9. Data: 2020-01-31 23:51:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-01-31 o 22:03, t-1 pisze:

    > Kulka jest po to aby przy zapchanej rurze w piwnicy, sąsiad z góry nie
    > wtłoczył ścieków do pralki. Zazwyczaj obecnie jej się nie stosuje.
    Stosuje, oprócz zapobiegania cofaniu ścieków zastępuje syfon właśnie.

    > Przeciwko zapachom jest syfon na odpływie.
    Nie musi mieć.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2020-02-01 08:33:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Ta, po 10 latach. Żeby >oderwał nagromadzony kamień, >ten przetrze
    >simmerring uszczelniający >łożysko i za pół roku będzie >pralka do wymiany.

    Nowa pralka to teraz chyba poniżej tysiąca kosztuje więc tragedia nie ma