  • 1. Data: 2020-01-28 17:24:33
    Temat: za mała łazienka na podgrzewacz gazowy. co można zrobić
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    jest łazienka która bez tynków ma 8.01m3. osiem metrów sześciennych. To
    (podobno) minimum wymagane przy montażu pieca gazowego. Nowy właściciel
    położył kafelki i obniżył sufit płytą KG o 5cm żeby zakryć ślady
    zalania. jak na zawołanie przyszli z administracji niby zameldować że
    sąsiedzi narzekają na hałas, pooglądali mieszkanie i ... za kilka dni
    przysłali informacje że łazienka jest za mała i ma przywrócić stan
    poprzedni. (nie mierzyli, wiedzieli że tak jest u każdego lokatora.
    Złośliwość). co można zrobić z taką łazienką, która faktycznie ma
    7.85m3? Czy aby spełniała przepisy można zrobić kratki w płycie KG lub
    kratkę wentylacyjna do kuchni?
    Pozdrawiam

    ToMasz

  • 2. Data: 2020-01-28 20:11:44
    Od: Hator <w...@g...com>

    W dniu 2020-01-28 o 17:24, ToMasz pisze:
> [...]
    > Złośliwość). co można zrobić z taką łazienką, która faktycznie ma
    > 7.85m3? Czy aby spełniała przepisy można zrobić kratki w płycie KG lub

    Witam.
    Przerabiałem to x lat temu. Wg przepisów jeśli pomieszczenie nie spełnia
    warunków kubatury, musi być wykonany otwór wentylacyjny do innego
    pomieszczenia o powierzchni minimum 20cm x 20cm (dokładnie nie pamiętam,
    więc musisz sprawdzić). W praktyce skończyło się na tym, iż złożyłem
    oświadczenie, że wykonam zmiany przy następnym remoncie, a w drzwiach do
    łazienki wykonałem dodatkowe otwory. Od tamtej pory wszystkie przeglądy
    kominiarskie są zaliczane.

    Pozdrawiam H.

  • 3. Data: 2020-01-28 21:50:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > faktycznie ma 7.85m3? Czy aby spełniała przepisy można zrobić kratki w
    > płycie KG lub kratkę wentylacyjna do kuchni?

    Olać piecyk gazowy i zamontować elektryczny podgrzewacz pojemnościowy.
    Koszt podgrzewania wody prądem jest porównywalny jak gazem jak się
    policzy wszystkie koszty. Obecnie piecyki gazowe wytrzymują 3-5 lat.
    Nawet legendarny Junkers to obecnie składany chińskimi rączkami, a
    nagrzewnice projektują księgowi, koszt ponad 1000zł.

    Podgrzewacz elektryczny 50-80 litrów: najtańszy kupisz za 350-500zł,
    taki, który wytrzyma 10-15 lat to wydatek rzędu 500-700zł.

    W cenie podobnej do piecyka gazowego kupisz podgrzewacz Ariston Velis
    Evo +
    http://e-piecyk.pl/pl/p/Ariston-VELIS-EVO-Plus-50-Bo
    jler-podgrzewacz-wody-ogrzewacz-3626148/1359
    , który wytrzyma kilkanaście lat i posiada 7 lat gwarancji na zbiornik.

    Poza wyjątkową estetyką oferuje kilka ciekawych funkcji m.in. uczy się
    zachowań domowników, aby przygotowywać ciepłą wodę odpowiednio wcześniej
    i tylko wtedy, kiedy będzie używana, a ponadto poprzez zastosowanie 2
    smukłych zbiorników zapewnia większą wydajność ciepłej wody - woda po
    prostu się mniej miesza w takich zbiornikach, dlatego w trakcie kąpieli
    dostępna jest większa jej ilość.

    Piecyk gazowy to duże niebezpieczeństwo zaczadzenia, 2 razy w roku
    przegląd instalacji gazowej, dodatkowe użytkowanie czujników czadu i gazu.

    Innym rozwiązaniem jest gazowego podgrzewacza przepływowego z zamknięta
    komorą spalania o ile użytkujesz swój komin samodzielnie i otrzymasz
    opinię kominiarską oraz zgodę na montaż takiego. Wtedy wystarczy
    pomieszczenie o kubaturze 6,5m3

  • 4. Data: 2020-01-29 08:19:00
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 28.01.2020 o 21:50, Uzytkownik pisze:

    > Olać piecyk gazowy i zamontować elektryczny podgrzewacz pojemnościowy.
    To ostateczność. ale dzięki za radę.

> [...]
    > komorą spalania o ile użytkujesz swój komin samodzielnie i otrzymasz
    > opinię kominiarską oraz zgodę na montaż takiego. Wtedy wystarczy

    Jest komin indywidualny i drugi kanał wentylacyjny, wspólny co którąś
    tam kondygnacje. Czy taki podgrzewacz z zamkniętą komorą wymaga
    jakiegoś wkładu kominowego, albo "rury w rurze"?

    ToMasz

  • 5. Data: 2020-01-29 09:33:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-01-29 o 08:19, ToMasz pisze:

> [...]
    > tam kondygnacje. Czy taki podgrzewacz z zamkniętą komorą wymaga
    > jakiegoś wkładu kominowego, albo "rury w rurze"?

    Wymaga. Wystarczy pojedyncza rura spalinowa wsadzona w kanał kominowy.
    Powietrze zaciąga zaś samym kanałem kominowym.

    Niestety piecyki takie są dużo droższe 2-2,5 tys. zł + koszt wkładu
    kominowego.

  • 6. Data: 2020-01-29 16:48:41
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 29.01.2020 o 09:33, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > Powietrze zaciąga zaś samym kanałem kominowym.
    >
    > Niestety piecyki takie są dużo droższe 2-2,5 tys. zł + koszt wkładu

    dzięki. "junkers" zostanie, łazienka zostanie powiększona. Roboty dużo,
    ale sprawa będzie rozwiązana na wieki

    ToMasz