  • 1. Data: 2020-01-26 12:37:03
    Temat: Fotowoltaika, prosument - rozwazań ciag dalszy.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam dom plus mieszkanie. Czy jezeli na domu zamontuje sobie
    przewymiarowane panele to bede mogł to rozliczac razem w ramach jednego
    rachunku i z pradu wyprodukowanego na panelach w domu korzystac w
    mieszkaniu? (oczywiscie zakładajac korzystanie z tego samego dostawcy)

    Zakładam ze nie wiec nasuwa sie pytanie dlaczego?

    Pojawiały się tu hasła ze prosumenci to dla wytwórców samo zło.
    Rozumiałbym to gdyby wytwórcami były prywatne firmy (nastawione tylko i
    wyłącznie na zysk) ale to przeciez firmy panstwowe. Wiec prosumenci
    powinni być bardzo oczekiwani bo odciazaja moce wytwórcze, koniecznosc
    inwestycji etc. O CO2 i koniecznosci przestawiania sie na OZE nie
    wspominajac.

    Zastanawia mnie to w kontekscie tego co tu niektorzy pisali, ze
    fotowoltaika jest zawodna - raz jest słonce, raz nie. A prad musi byc
    zawsze.
    Czy to oznacza ze taka elektrownia w momencie kiedy jest słonce, przepala
    wegiel w powietrze na wyrost, licac sie z tym, ze za minute produkcja z
    foto moze spasc gwałtownie?

    Wezmy pod uwage taka sytuacje.
    Nie mamy OZE - startujemy od zera i potrzebujemy x wegla na wytworzenie
    energii.
    Uruchamiamy tyle paneli ze 30% energi idzie z OZE. Ile wtedy elektrownie
    zuzywaja wegla?

    A moze chodzi tylko o utrzymanie mozliwych mocy dlatego ze co prawda w
    dzien pala mniej ale w nocy musza palic tyle co zwykle? Skad te
    ograniczenia dla konsumenckiego OZE?

    Bo mam takie wrazenie ze skoro oczekujemy jak najwiekszego udziału OZE w
    mixie energetycznym to nalezałoby:
    - umozliwić wstawianie nieograniczonych instalacji na domy.
    - rozliczac nadprodukowana energie oddajac ludziom kase
    - ewentualnie umozliwić takie wspolne rozliczanie (ale to takie troche
    leczenie syfa pudrem)
    - rozumiem koniecznosc opłaty za utrzymywanie sieci i te 20% roznicy.
    Ale po co te produkcje ograniczac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 2. Data: 2020-01-26 12:43:13
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >rachunku i z pradu >wyprodukowanego na panelach >w domu korzystac w
    >mieszkaniu? (oczywiscie >zakładajac korzystanie z >tego samego dostawcy)

    W ramach jednego licznika

  • 3. Data: 2020-01-26 13:02:48
    Temat: Re: Fotowoltaika, prosument - rozwazań ciag dalszy.
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.01.2020 12:43, Kris wrote:

    > W ramach jednego licznika

    Połączyć można jakoś stronę DC i podawać moc tam gdzie się akurat przyda
    lub oddać innym falownikiem. O ile dom i mieszkanie są w tym samym miejscu.

  • 4. Data: 2020-01-26 13:04:20
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 26.01.2020 12:37, Budzik wrote:
> [...]
    >
    > Zakładam ze nie wiec nasuwa sie pytanie dlaczego?
    >
    > Pojawiały się tu hasła ze prosumenci to dla wytwórców samo zło.

    Pewnie, że to dla nich zło. Oni żyją z golenia każdego domostwa na kilka
    stówek miesięcznie. Teraz muszą kupić droższy licznik i okazuje się, że
    klient przestaje płacić jakiekolwiek rachunki.

  • 5. Data: 2020-01-26 14:04:42
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.pl>

    Budzik napisał:
> [...]
    > mieszkaniu? (oczywiscie zakładajac korzystanie z tego samego dostawcy)
    >
    > Zakładam ze nie wiec nasuwa sie pytanie dlaczego?

    Ano dlatego ze to SPISEK, o czym już tu wielokrotnie pisałem.
    Panele są od tego żeby spłacać kredyty a nie mieć prąd za darmo, od
    produkcji prądu jest elektrownia a inni mają ustawowy zakaz produkowania
    czegokolwiek, w tym prądu.
    A dlaczego ten spisek, pewnie spyta Budzik?
    Ano dla waszych pieniędzy i na waszą szkodę za wasze pieniądze.

  • 6. Data: 2020-01-26 14:16:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dlatego zamierzają wprowadzić stala opłatę od mocy falownika.

  • 8. Data: 2020-01-26 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KIKI h...@u...dl ...

    > Połączyć można jakoś stronę DC i podawać moc tam gdzie się akurat
    > przyda lub oddać innym falownikiem. O ile dom i mieszkanie są w tym
    > samym miejscu.

    Oczywiście ze nie sa :)

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 7. Data: 2020-01-26 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > W ramach jednego licznika

    Rozumiem ze informujesz mnie jakie sa w tej chwili przepisy?
    Ja sie nawet domyslałem ze tak jest, ja sie pytam, dlaczego...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 9. Data: 2020-01-26 15:21:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak się Budzik tutaj pytasz dlaczego to znaczy że inteligencja nie jest Twoja
    najmocniejszą strona. Skąd ktoś tutaj miałby wiedzieć dlaczego?

  • 10. Data: 2020-01-26 15:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KIKI h...@u...dl ...

    > Pewnie, że to dla nich zło. Oni żyją z golenia każdego domostwa na
    > kilka stówek miesięcznie. Teraz muszą kupić droższy licznik i
    > okazuje się, że klient przestaje płacić jakiekolwiek rachunki.

    Czyli całe pierdolenie o OZE to pic dla ubogich a rządowi wcale nie
    zalezy na tym zeby udział OZE w nadzej energetyce rósł... To jest jedyny
    sensowny wniosek jaki mozna wyciagnac z załozen na podstawie ktorych
    rosnie obecna fotowoltaika prosumencka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć