  • 11. Data: 2020-02-11 17:57:55
    Temat: Re: Okno dachowe
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Zabawnie jest oglądać >sąsiadów z takimi oknami, którzy próbują
    >rozpaczliwie je zasłonić >czymkolwiek - najlepiej im >wychodzi folią
    >aluminiową od zewnątrz >szyby, jednak byle wiaterek >tę folię im rwie na
    >strzępy.

    A firmowa roleta zewnętrzna Fakro kosztuje ze 3 stowy i problem z nagrzewaniem znika

  • 12. Data: 2020-02-11 18:11:36
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.02.2020 o 17:53, Marcin N pisze:

    > Okno dachowe to znakomity ogrzewacz pokoju. Zwłaszcza latem, gdy z każdego metra
    > kwadratowego takiego okna wpada 1 kW energii.
    >
    > Radości nie ma końca, gdy na piętrze temperatura w pomieszczeniach przekracza 30
    > stopni.
    >
    > Zabawnie jest oglądać sąsiadów z takimi oknami, którzy próbują rozpaczliwie je
    > zasłonić czymkolwiek - najlepiej im wychodzi folią aluminiową od zewnątrz szyby,
    > jednak byle wiaterek tę folię im rwie na strzępy.

    Bo trzeba daszek postawić nad oknem na dachu.

    https://zapodaj.net/a2331dd442029.jpg.html

    Gdybyś chciał udzielić sąsiadom dobrej rady zawsze w cenie:
    to się nazywa lukarna.

  • 13. Data: 2020-02-11 18:13:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-02-11 o 17:57, Kris pisze:

    > A firmowa roleta zewnętrzna Fakro kosztuje ze 3 stowy i problem z nagrzewaniem
    znika

    Słyszałem o takich roletach. Jednak sąsiedzi z jakiegoś powodu w kółko
    montują folię. Do biednych nie należą. Może inny producent okien?

    --
    MN

  • 14. Data: 2020-02-11 18:42:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-02-11 o 18:11, collie pisze:

    > Bo trzeba daszek postawić nad oknem na dachu.
    >
    > https://zapodaj.net/a2331dd442029.jpg.html
    >
    > Gdybyś chciał udzielić sąsiadom dobrej rady zawsze w cenie:
    > to się nazywa lukarna.

    Ja nie mam ani jednego okna dachowego. W ogóle mam mało okien. Znaczy
    tyle, ile wymaga norma. Nie znoszę obecnej mody na ogromne okna, które
    powodują, że mieszkasz niczym w akwarium.

    --
    MN

  • 15. Data: 2020-02-11 19:13:17
    Od: ks <b...@b...pl>

    jak pisałem okna mają być na połaci od północnego zachodu więc z
    nagrzewaniem problemu byc nie powinno.
    Ktoś coś powie na temat "niskiego montażu"?

    K.S.

  • 16. Data: 2020-02-11 22:57:45
    Od: adam <a...@a...pl>

    > 1.    Jaki producent?
    Fakro i Velux to porównywalne marki.
    Wygodniej jest wziąć takie, które ma uchwyt na dole

    > 2.    Ile szyb? 2-3?
    Ja bym brał 2, nie widzę korzyści z 3-ciej szyby w dachowym oknie. Chyba
    że będą atermiczne.

    > 3.    Czytałem coś o "niskim montazu" piszą że zarąbiscie tylko nie
    > uzasadniają za bardzo dla czego.
    nie mam pojęcia

    > 4.     Materiał - drewno czy drewno "oblane tworzywem"
    też nie wiem

    Rolety są konieczne. Ja mam dokładnie skierowane na północ i przydają
    się. Lukarna byłaby lepsza, ale w istniejącym dachu to kłopot. Z
    dachowym zresztą też sporo roboty.

  • 17. Data: 2020-02-15 13:59:13
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-02-11 18:42, Marcin N wrote:
    > Ja nie mam ani jednego okna dachowego. W ogóle mam mało okien. Znaczy
    > tyle, ile wymaga norma. Nie znoszę obecnej mody na ogromne okna, które
    > powodują, że mieszkasz niczym w akwarium.

    DGCC, ja mam 15 dachowych i dwa razy tyle zwykłych. W ogóle mam dużo
    okien. Znaczy więcej niż wymaga norma. Nie znoszę braku ogromnych okien
    i ciemności przez cały dzień która powoduje że mieszkasz niczym w
    grobowcu. ;)

  • 18. Data: 2020-02-15 18:23:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    m4rkiz napisał:

> [...]
    > okien. Znaczy więcej niż wymaga norma. Nie znoszę braku ogromnych okien
    > i ciemności przez cały dzień która powoduje że mieszkasz niczym w

    Ale m4rkizy są nad oknami od strony południowej?

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2020-02-15 19:52:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-02-15 18:23, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale m4rkizy są nad oknami od strony południowej?

    nie, od strony południowej jest tylko droga wojewódzka przez którą
    przeprowadzam się na jesień

    gdybym natomiast miał wybór to zdecydowanie zasłonienie okien dachowych
    z zewnątrz jest wysoce pożądane bo latem słońce i utrudnienia w
    sensownym obmoskitierowaniu zabijają całą radość ze zwiększonej jasności