  • 1. Data: 2020-02-11 11:11:25
    Temat: Zalalnie mieszkania z góry
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Pojawiły się plamy w moim mieszkaniu na suficie jak na zdjęciach.

    Problem jest taki że są w korytarzu przy drzwiach wejściowych na ścianie.
    Na suficie podwieszanym w kuchni.
    I w rogu nad oknem w pokoju.
    U góry jest sucho.
    Właściel u góry nawet przez tydzień nie używał zmywarki żeby wykluczyć.
    Ale jest dużo gorzej.

    Jak zlokalizować wyciek?
    Bo miedzy najdalszymi punktami gdzie pojawiły się plamy jest dobre 5 metrów.

    Druga sprawa ubezpieczenie.
    Robić ze swojego czy sąsiada?
    I co zrobić jak wycenią na 200 zł?

  • 2. Data: 2020-02-11 11:22:33
    Temat: Re: Zalalnie mieszkania z góry
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 11:11:26 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > Druga sprawa ubezpieczenie.
    > Robić ze swojego czy sąsiada?

    Albo z sąsiada OC(jeśli ma) albo ze swojego ubezpieczenia zgłaszaj.
    Jeśli sąsiad ma polisę to niech sprawdzi czy nie ma tam w opcjach jakiegoś assistance
    mieszkaniowego czy coś w tym stylu- hydraulik od ubezpieczyciela zlokalizuje wyciek
    Jeśli sąsiad nie ma ubezpieczenia a nie zalał Ciebie świadomie to tez mu nic nie
    zrobisz jak nie zechce dobrowolnie naprawić szkody

    > I co zrobić jak wycenią na 200 zł?

    Mieszkaniowe wyceniają nie najgorzej. Jak masz plamę na suficie to policzą wycenę dla
    pomalowania całego sufitu a jak plama na ściany zeszła to jeszcze całe ściany
    dolicza.
    W ubiegłym roku na styku sufitu i ścian miałem plamę(opierzenie komina wiatr
    uszkodził) wielkości dwóch dłoni.
    Ponad 1000zł ubezpieczyciel wycenił i wypłacił bez żadnego problemu.

  • 3. Data: 2020-02-11 11:30:47
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    uszkodził) wielkości dwóch dłoni.
    > Ponad 1000zł ubezpieczyciel wycenił i wypłacił bez żadnego problemu.

    To pytanie tylko czy na malowaniu się skończy od mojej strony.
    No i tak myślę że jak tynk mi na głowę nie spadnie to spokojnie mogę poczekać
    do wakacji aż wyschnie ściana i wtedy zacząć działać.
    A miedzy czasie kasa wpłynie.

  • 4. Data: 2020-02-11 11:39:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 11:30:48 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > To pytanie tylko czy na malowaniu się skończy od mojej strony.

    Będzie u Ciebie likwidator od ubezpieczyciela to wtedy z nim gadaj i niech wszystko
    pisze.
    Jeśli jest ryzyko ze tynk spadnie to niech dolicza koszt tynkowania sufitu itp
    Ps
    Zdjęcia wrzuć.

  • 5. Data: 2020-02-11 11:46:11
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 11:39:29 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    pisze.
    > Jeśli jest ryzyko ze tynk spadnie to niech dolicza koszt tynkowania sufitu itp

    chciałem wrzucić tylko na dwóch serwisach mi się zawiesiło.
    i dałem sobie spokój

    a powiedz mi jedno ubezpiecznie wzrosło jakoś znacząco?

  • 6. Data: 2020-02-11 11:52:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 11:22:35 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    .
    > W ubiegłym roku na styku sufitu i ścian miałem plamę(opierzenie komina wiatr
    uszkodził) wielkości dwóch dłoni.
    > Ponad 1000zł ubezpieczyciel wycenił i wypłacił bez żadnego problemu.

    Sprawdziłem- dostałem dokładnie 2277zł.
    1944 na malowanie ścian i 333zł na naprawę opierzenia komina

  • 7. Data: 2020-02-11 12:05:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 11:46:13 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > a powiedz mi jedno ubezpiecznie wzrosło jakoś znacząco?
    W przypadku ubezpieczenia mojego domu trudno mi powiedzieć bo polisę kupowałem w 2018
    i ubezpieczyciel zaproponował od razu polisę przedłużająca się co rok na 3
    lata(składka stała płatna co rok, możliwość nie przedłużania z mojej strony. Więc do
    2021 cena mi nie wzrośnie
    Ale w 2019 likwidowałem tez szkodę z ubezpieczenia mamy
    Wiatr naderwał opierzenie na dachu, ubezpieczyciel wycenił szkodę na ok 900zł(wymiana
    opierzenia)
    Teraz w styczniu robiłem mamie kolejną polisę i wzrost składki to ok 30zł- z 220zł
    wzrosła na 248zł. Fakt faktem nie analizowałem czy ta podwyżka to przez szkodę z
    2019r czy po prostu cena ubezpieczenia wzrosła.
    W 2018roku w moim mieszkaniu rozszczelniła się rura od kanalizacji i u sąsiadki niżej
    na suficie w kuchni powstała plama wielkości kartki z zeszytu.
    Tam nawet mój ubezpieczyciel nie wysyłał likwidatora tylko zadzwonili do sąsiadki i
    zapytali na ile wycenia straty. Powiedziała że 500zł i ponoć tyle jej przelali na
    konto.
    W kolejnym roku jak tam polisę wykupowałem to składka jakoś znacząco nie wzrosła.

  • 8. Data: 2020-02-11 17:07:40
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 11 lutego 2020 04:11:26 UTC-6 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    >
    > Jak zlokalizować wyciek?
    > Bo miedzy najdalszymi punktami gdzie pojawiły się plamy jest dobre 5 metrów.

    Termowizja. Inspekcja polaczen. Podumac czy ostatnio ktos czegos w sciane/podloge nie
    wkrecal. Termowizja i od gory pokaze nieco.

    Plany jesli macie, w reke i dumac. Jesli nie macie to ogladac jak instalacja wyglada
    i tez dumac.

    Skombinuj sobie endoskop, nawet taki na usb cos tam pomoze.

    Dokumentuj to co znajdziecie.

    > Druga sprawa ubezpieczenie.
    > Robić ze swojego czy sąsiada?

    Najpierw przeczytac oba owu i dumac z czym bedzie mniej klopotu.

    > I co zrobić jak wycenią na 200 zł?

    Rzucic im pismo ze sprzeciwem, podeprzec paragonami i fotami uszkodzonego dobytku.
    Tylko uwazac zeby sie nie czepili ze dobytek uszkodzony bo nikt nie zadbal o jego
    ochrone.
    Paragony zbieraj na wszystko co sie zuzylo, dodatkowo mozesz napisac ze wykorzytsales
    tez jakies materialy z wlasnego dobytku (tarcza diamentowa, pedzel itp. Wycenic i te
    pare pln dorzuca).