  • 1. Data: 2020-02-14 10:37:12
    Temat: klimat
    Od: Budyń <b...@g...com>

    gdzies tam zeszło na klimat to uruchomię nowy wątek

    trafiłem niedawno na opowiadania pana Marcina Popkiewicza o klimacie który wyprowadza
    wprost, i to bardzo rzeczowo, że globalne ocieplenie jest zasługą człowieka.
    Przykładowy filmik, jest tego od niego więcej
    https://youtu.be/arfRpznOwCo

    a dalsze prowadzone przez niego i jakis innych ludzi to:
    https://naukaoklimacie.pl

    Wnioski z tych opowiadań są niemiłe. Gdy rozmawialem o tym ze swoimi znajomymi to
    odpowiedzi były zasadniczo z gatunku "e taaam", "to spisek", "człowiek z tym nie ma
    nic wspólnego".

    Ponieważ ten popkiewicz wygląda na to że powołuje sie na dane pomiarowe czy naukowe
    wygladające na rzetelne to chciałbym poznać zdanie opozycji
    zatem ogłaszam konkurs na wyszukanie opinii przeciwnych, ale uzasadnionych. To ze
    korwin albo inny michalkiewicz ogłosi "to jest lewacki ssssspissek" jest dla mnie
    mało wiarygodne, szukam opinii naukowców.

    b.

  • 2. Data: 2020-02-14 12:23:14
    Temat: Re: klimat
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.02.2020 10:37, Budyń wrote:

    > Ponieważ ten popkiewicz wygląda na to że powołuje sie na dane pomiarowe czy naukowe
    wygladające na rzetelne to chciałbym poznać zdanie opozycji

    Słowo klucz to "wyglądające" :-)

  • 3. Data: 2020-02-14 12:41:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budyń b...@g...com ...

> [...]
    > przeciwnych, ale uzasadnionych. To ze korwin albo inny michalkiewicz
    > ogłosi "to jest lewacki ssssspissek" jest dla mnie mało wiarygodne,

    Spokojnie znajdziesz.
    Czytałem ze jak sie zbada publikacje naukowe to mamy 97% "za" vs 3%
    denialistów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 4. Data: 2020-02-14 18:20:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Skąd wiesz że on ma racje bez względu jakie stanowisko prezentuje. Obejrzałem kawałek
    i doszedłem do wniosku że powinieneś trochę strescic.

  • 5. Data: 2020-02-14 19:04:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Nie wiem czy ma rację, ale dla.mnie inżyniera brzmi wiarygodnie. Dlatego zapisałem
    temat do zapoznania się, moze ktoś ma inne sensowne informacje.
    Bo jeśli koleś ma rację to nasze dzieci mają przerypane.
    Streszczenia nie zrobię, dwie godziny dasz radę przesłuchać, ja sobie zgrałem do MP3
    i w podróży słuchałem.

    b.

  • 6. Data: 2020-02-14 19:16:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale jeśli nie ma racji to już my będziemy mieli przejebane a nasze dzieci dziesiątki
    lat będą płaciły za dzisiejsze złe decyzje.

  • 7. Data: 2020-02-14 19:25:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 14 lutego 2020 19:16:52 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ale jeśli nie ma racji to już my będziemy mieli przejebane a nasze dzieci
    dziesiątki lat będą płaciły za dzisiejsze złe decyzje.

    zgoda, dlatego zapodalem temat.

    b.

  • 8. Data: 2020-02-14 23:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ale jeśli nie ma racji to już my będziemy mieli przejebane a nasze
    > dzieci dziesiątki lat będą płaciły za dzisiejsze złe decyzje.

    W jaki sposób?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 9. Data: 2020-02-15 01:39:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to w jaki? Fantazji brakuje? W taki że jeśli zmiany są prognozowane w celu
    wycisniecia maksymalnej kasy od ludzi to poziom życia teraz żyjących jest i będzie
    niższy a następcy będą musieli pogodzić się z niższym poziomem życia bo będą musieli
    odpracowywać straty, których nigdy nie odrobina. Tak jak my nie odrobilismy strat
    spowodowanych przez wojne i nigdy ich nie odrobiny. A jeśli się zbliżamy do
    zachodniego poziomu życia to dlatego że u nich on spada.W NASA oszacowali że poziom
    oceanów jeśli urośnie to w wersji optymistycznej o 20 centymetrów w pesymistycznie o
    metr. Przeczytaj co w linku twierdzi jeden z profesorów przedstawiony z imienia i
    nazwiska.
    https://epoznan.pl/news-news-96186-za_100_lat_poznan
    _znajdzie_sie_pod_woda
    Nie siła a sztuka frajerów w dupe tluką.

  • 10. Data: 2020-02-16 21:35:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 14 lutego 2020 10:37:14 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Wnioski z tych opowiadań są niemiłe. Gdy rozmawialem o tym ze swoimi znajomymi
    > to odpowiedzi były zasadniczo z gatunku "e taaam", "to spisek", "człowiek z tym
    > nie ma nic wspólnego".

    A jak to się ma do zielonej Grenlandii i tego, że kiedyś w Polsce wszędzie wino
    uprawiali? Nie neguję wpływu człowieka na klimat, tylko wydaje mi się
    że temat jest o wiele bardziej złożony.

    L.