  • 1. Data: 2015-02-15 15:59:08
    Temat: Ogniwa solarne
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Modny ostatnio temat - aż się zacząłem zastanawiać.
    Na pierwszy ogląd wygląda to dobrze - ale może ktoś używa i mógłby
    opowiedzieć o minusach (trwałości, awaryjności, czymś co odbiega od
    informacji sprzedawców)?

    Chcę do tego podłączyć bojler, klimę latem, a wentylator pieca nadmuchowego
    zimą, do tego ogólnie domowe agd itd.
    Oczywiście z podłączeniem zwrotnym do sieci, bo zazwyczaj nie zużyję latem
    wszystkiego co się akurat wytworzy, a zimą będzie niedobór.

    Miesięcznie zużywam jakieś 600 kWh, więc pewnie ogniwo musiałoby mieć ze 6
    kW, a to już jest spory koszt, więc nawet zakładając że się zwróci, trzeba
    poznać ryzyko?

    Czy prawdą jest, że to ma tak działać, że energetyka kasuje mnie za bilans
    za jakiś tam okres?
    Czyli jak zużyłem 10 kWh, a oddałem 5 kWh, to zapłacę za 5 kWh po ich
    stawkach?
    Czy jednak zapłacę za 10 po ich stawkach, a oni mi zapłacą za 5, ale już po
    stawkach 3 razy niższych?

  • 2. Data: 2015-02-15 16:57:49
    Temat: Re: Ogniwa solarne
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 15 lutego 2015 15:59:12 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

    a przewidywany koszt inwestycji to ile?
    cene jaka uzyskasz to 210% ceny roku poprzedniego (0,22) czyli 0,46zł/kWh. (chyba bo
    trzeba sie wgryzac)
    z 13m2 rocznie uzyskasz ok. 1600kWh w cenie sprzedazy to 740zł.
    Gdyby liczyc w cenie zakupu energii czyli na własne potrzeby czyli calosc zuzyjesz
    sam to zaoszczedzisz na rachunkach 1600x0,6=960zł a instalacja bedzie prostsza - tyle
    ze moze ciezko calosc zuzytkowac.
    Zeby instalacja była oplacalna czyli ze zwrotem powiedzmy w 5latach musialaby zatem
    kosztowac 5x960zł=4800zł. Brutto :-)
    No wiec kluczowa jest kwestia kosztow inwestycji. Jak zwykle )

    b.

  • 3. Data: 2015-02-15 17:41:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 16:57, Budyń pisze:
> [...]
    kosztowac 5x960zł=4800zł. Brutto :-)
    > No wiec kluczowa jest kwestia kosztow inwestycji. Jak zwykle )

    Ktoś tu mądrze niedawno napisał, że jedyny naprawdę opłacalny sposób
    korzystania z energii odnawialnej - to własny ogródek z warzywami.
    Największy zysk do włożonego kapitału.

    A jeśli już chce się podejść do tematu technicznie - to zbiornik 2 m3
    wody zakopać w ziemi, dobrze zaizolować i podgrzewać jakimś systemem
    "odnawialnym" - czy to wiatrem, czy słońcem.

    Podgrzaną wodę połączyć z wymiennikiem ciepła, który oddaje energię do
    CWU. A system odnawialny wykonać we własnym zakresie, np. ze starych
    grzejników panelowych.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-02-15 18:06:33
    Od: "Bogdan" <b...@g...com>

    oglegroups.com...

    >...cene jaka uzyskasz to 210% ceny roku poprzedniego (0,22) czyli
    >0,46zł/kWh. (chyba bo trzeba sie wgryzac)......

    taką cenę gwarantowaną od wszystkiego co się do sieci odda uwalił Senat
    i prosument ma mieć cenę 0,22

    Bogdan

  • 5. Data: 2015-02-15 18:17:45
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 15 lutego 2015 18:07:20 UTC+1 użytkownik Bogdan napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    > taką cenę gwarantowaną od wszystkiego co się do sieci odda uwalił Senat
    > i prosument ma mieć cenę 0,22

    wydaje mi sie ze uwalił wyzszą (1,1?)

    b.

  • 6. Data: 2015-02-15 18:45:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > W dniu niedziela, 15 lutego 2015 15:59:12 UTC+1 użytkownik Cavallino
    > napisał:
    >

    > a przewidywany koszt inwestycji to ile?

    Zależny od wielkości i mocy, pewnie potrzebne będzie z 60 tys.

    > cene jaka uzyskasz to 210% ceny roku poprzedniego (0,22) czyli 0,46zł/kWh.
    > (chyba bo trzeba sie wgryzac)
    > z 13m2 rocznie uzyskasz ok. 1600kWh w cenie sprzedazy to 740zł.

    Ale ja nie chcę sprzedawać, tylko zarabiać w ten sposób na swój prąd.
    Potrzebne by było jakieś 6 kW.

> [...]
    > musialaby zatem kosztowac 5x960zł=4800zł. Brutto :-)
    > No wiec kluczowa jest kwestia kosztow inwestycji. Jak zwykle )

    Ma być tak, żeby nie trzeba dopłacić nic.
    Oczywiście liczone z dotacją i preferencyjnym kredytem na 1%.

  • 7. Data: 2015-02-15 19:16:26
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 15 lutego 2015 18:45:45 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
    > Ale ja nie chcę sprzedawać, tylko zarabiać w ten sposób na swój prąd.
    > Potrzebne by było jakieś 6 kW.

    > Ma być tak, żeby nie trzeba dopłacić nic.
    > Oczywiście liczone z dotacją i preferencyjnym kredytem na 1%.

    dopłacic to czego? Dotacje rozumiem - impreza ma cie kosztowac wyliczone powyzej 4800
    + uzyskane dotacje. Jesli kosztuje cie wiecej to całosc jest bez sensu. Ale jakos nie
    jestem przekonany ze do imprezy o wartsci 60000zł dostaniesz dofinansowanie 55200 :-)

    b.

  • 8. Data: 2015-02-15 19:29:11
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 2015-02-15 15:59, Cavallino wrote:

    Energetyka płaci ponoć 16gr za kWh wpuszczone zwrotnie. Daj sobie spokój.

  • 9. Data: 2015-02-15 19:57:48
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
> [...]
    > Na pierwszy ogląd wygląda to dobrze - ale może ktoś używa i mógłby
    > opowiedzieć o minusach (trwałości, awaryjności, czymś co odbiega od
    Mnie proponowano pracę przy sprzedaży/instalacji ogniw fotoelektrycznych. Przeszedlem
    takie pranie mózgu,że niewiele brakowalo,żebym sam kupil...
    Cale szczęście,że coś zostalo niedoprane.
    Tobie też takie pranie zrobili.

    W naszych warunkach świetlnych nie uzyskasz samowystarczalności.
    w naszych warunkach finansowych nie zamortyzuje się nigdy.

    Oczywiście,można kupić dla szpanu,z nadmiaru gotówki lub braku rzetelnej
    -czyli i krytycznej- informacji.
    Tyle,że to za kredyt.A za kredyt to klient byle co kupi bo mysli
    że darmo.
    Jeśli tak się napalileś,to niech firma czy sprzedawca przedstawi ci plan,co,
    za ile i dlaczego,oraz ile z tego wydoisz i w jakim czasie.Oraz warunki
    finansowania.Z podpisem i pieczątką,a co!
    Pisząc normalnie,niech ci ofertę zlożą.A Ty,mając to wydrukowane,porównaj
    to z realiami.I z innymi ofertami też.
    pozdro dolniak

  • 10. Data: 2015-02-15 22:31:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>