  • 71. Data: 2021-08-20 12:59:50
    Temat: Re: Ogrzewacie garaże?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    >> ze w garazu cwiczy
    > Tyle że to już nie jest garaż.
    W sensie formalnym?

    Nie wiem jak u ciebie, u mnie poszczegolne pokoje maja swoje zwyczajowe
    nazwy: kuchnia, salon etc.

    Ale rowniez dobrze moge sobie je od jutra zaczac nazywac: eciepecie,
    kichajmitu itp i znów: nikomu nic do tego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 72. Data: 2021-08-20 13:35:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tym bardziej.
    Z garażu staje się pomieszczeniem na tymczasowy pobyt ludzi.
    Zmiana sposobu użytkowania ;-)
    I inne wymagania techniczne.
    Ale oczywiście możesz robić w trawę za swoją "siłownią" zamiast zakładać wymaganą
    prawem budowlanym wentylację w WC czy łazience
    itp. itd.

    -----

  • 73. Data: 2021-08-20 13:35:40
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-08-20 o 12:40 +0200, ąćęłńóśźż napisał:
    > Np. mimo wszystko trudniej ukraść auto z garażu, tym bardziej gdy nie
    > wiadomo czy i co tam stoi. W zimie znacznie dłużej stygnie, jeśli np.
    > wjeżdżasz i wyjeżdżasz po godzinie-dwóch, o opadach już nie mówiąc
    > Itp. itd. Minus garaży to zwykle niskie bramy, jeśli np. masz rowery
    > na dachu. Lub za krótkie, jeśli rowery masz na haku ;-)

    Garaż, jako i wszelka inna rzecz na naszym ziemskim padole, ma wady i
    zalety. W tę dyskusję wchodzić nie będę, bo każdy ma swoje wierzenia,
    obserwacje i preferencje.

    Kolega ptoki donosił, jakoby samochód w garażu zabierał mniej miejsca
    niż samochód na podwórku - i tylko do tego mam drobne zastrzeżenia.

    Mateusz

  • 74. Data: 2021-08-20 13:47:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Coś jak odpowiedź na pytanie, czy buty w szafie zajmują mniej miejsca niż na
    podłodze.

    -----

  • 75. Data: 2021-08-20 17:14:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.08.2021 13:35, ąćęłńóśźż wrote:
    > Zmiana sposobu użytkowania ;-)
    > I inne wymagania techniczne.
    > Ale oczywiście możesz robić w trawę za swoją  "siłownią" zamiast
    > zakładać wymaganą prawem budowlanym wentylację w WC czy łazience itp. itd.

    Ciekaw jestem czy byłeś takim formalistą, gdy dzieciaki jeszcze do
    nocnika robiły w różnych miejscach ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 76. Data: 2021-08-21 04:37:34
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 20 sierpnia 2021 o 07:54:32 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):

    > I dlatego lepiej ten samochód obudować pustakiem? Przyznam, że nie do
    > końca rozumiem, na czym polega ten argument (być może czegoś nie
    > doczytałem).

    Nie doczytales. Bo tam wyzej dyskusja jest o tym czy w garazu cos robic czy auto
    trzymac.
    A moja uwaga tyczy sie tego ze miejsce w garazu pozyteczne a na zewnatrz tez
    pozyteczne.

    > Jeśli o miejsce przed domem chodzi, to dodam tylko, że ma
    > jedną bardzo fajną cechę: jest znacząco tańsze od tego zabudowanego. No

    Ale jak juz garaz zaplacony, zbudowany to lepiej w nim trzymac stre mebloscianki czy
    sztangi do cwiczen czy auto?
    A moze zamiast auta miec tam warsztat i robic nowe mebloscianki, na sprzedaż?
    Takie to dyskutowanie na grupie.

    > i jest go zazwyczaj dużo więcej, chyba że ktoś kupił malusieńką działkę
    > i wybudował się na niej z niepotrzebnym rozmachem (co chyba właśnie
    > sugerujesz).

    No wlasnie ostatnio widze mase takich patodzialeczek. Ktos chce domek i buduje ale
    narzeka potem na grupie (byli tu tacy) ze ma zle ustawna dzialke bo z jednej strony
    sasiad i nie mozna blisko plota budowac, z drugiej strony chail okno wiec tez mu sie
    miejsce marnuje...
    No i jak sie roweruje po swiecie to widac mase takich patodomkow gdzie ktos albo nie
    pomyslal albo urzednik nie pozwolil albo kij wie co ale dzialka jest w kratke
    zabetonowana, nie ustawiona wzgledem slonca czy widokow na jakies gorki czy rzeczke.

    I potem ktos sugeruje trzymac auto na podworku w miejscach takich jak to:
    https://www.google.com/maps/@52.2478977,21.1104397,1
    12m/data=!3m1!1e3

    No niby mozna, a w garazu dlubac meble albo mebloscianki trzymac. Tylko albo szkoda
    miejsca albo te wyroby potem przeba nosic do bramy tak zeby auta nie obic...

    Taka ogolna uwaga.

  • 77. Data: 2021-08-21 04:41:30
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 20 sierpnia 2021 o 13:35:43 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):

    > Kolega ptoki donosił, jakoby samochód w garażu zabierał mniej miejsca
    > niż samochód na podwórku - i tylko do tego mam drobne zastrzeżenia.

    Donosil bo jednak zazwyczaj garaz jest gdzies na uboczu i jakos ulokowany. A auto na
    podworku stawia sie zazwyczaj mniej lub bardziej nie na brzegu.
    Inaczej ci zobrazuje:

    Postaw szafe na srodku pokoju. Zajmie tyle samo miejsca? No wg scislosci tak. Ale wg
    uzytecznosci nie.

    Tyle. Naprawde trzeba takie rzeczy tlumaczyc starym ludziom?

  • 78. Data: 2021-08-21 09:49:46
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-08-20 o 19:41 -0700, ptoki napisał:

    > Donosil bo jednak zazwyczaj garaz jest gdzies na uboczu i jakos
    > ulokowany. A auto na podworku stawia sie zazwyczaj mniej lub bardziej
    > nie na brzegu.

    Proponuję drobny eksperyment myślowy: wyobraźmy sobie, że tego garażu
    nie ma - bo wszystko jednak wskazuje na to, że w opisywanych przypadkach
    został on nie do końca potrzebnie wybudowany. Samochód stałby dokładnie
    w tym samym miejscu, a skromna działka powiększyłaby się o miejsce
    zużyte na pustaki, tynki i ew. styropiany. Do tego Kowalski
    zaoszczędziłby czasu i nerwów na tym wprowadzaniu i wyprowadzaniu
    automobilu z ciasnej wnęki kilka razy dziennie.

    Mateusz

  • 79. Data: 2021-08-21 09:52:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-08-20 o 19:37 -0700, ptoki napisał:
> [...]
    > dzialke bo z jednej strony sasiad i nie mozna blisko plota budowac, z
    > drugiej strony chail okno wiec tez mu sie miejsce marnuje...

    Tak właśnie podejrzewałem, że omawiany problem nie dotyczy ściśle
    kwestii wykorzystania garażu, tylko jakiegoś szerszego problemu
    społecznego.

    Mateusz

  • 80. Data: 2021-08-21 12:03:52
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.08.2021 04:41, ptoki wrote:
    > Donosil bo jednak zazwyczaj garaz jest gdzies na uboczu i jakos ulokowany. A auto
    na podworku stawia sie zazwyczaj mniej lub bardziej nie na brzegu.

    Ja napisałem o wiacie zamiast garażu - o takim elemencie architektury,
    który tak samo jak dom planuje się przed jej postawieniem. Nie wiem czy
    niektórzy jak czytają wiata to wyobrażają sobie namiot rozstawiony na
    środku ogrodu czy co?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz