  • 1. Data: 2021-08-02 12:31:13
    Temat: Ogrzewacie garaże?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam,

    Czy ogrzewacie wasze garaże?

    Mam dylemat, czy pozostawić grzejnik w garażu.
    Kiedyś był panel 50cm długi, ale został zdemontowany, wejście i wyjście połączono
    wężem na wierzchu na ścianie. W garażu było ciepło, nigdy nie mniej niż 12 st.C -
    tyle ciepła oddawał pracujący kopciuch. Ale będzie gaz/kocioł gazowy, kopciuch już
    nie ogrzeje garażu swoim ciepłem.
    Chciałabym:
    - zdjąć/odłączyć wąż łączący króćce
    - następnie bruzda w ścianie, połączenie/zamkniecie obwodu po grzejniku (pozostawić
    instalację do ewentualnego odzyskania i ponownego zawieszenia grzejnika w razie
    zmiany planu), i na koniec zatynkować na gładko

    Zysk BEZ grzejnika:
    - gładka ściana,
    - mniejsze gazu zużycie? Pomieszczenie - garaż - nie będzie ogrzewane, więc czy
    będzie chłód odczuwalny w pokoju nad garażem? Nie pójdzie tam w pokoju więcej paliwa
    na ogrzewanie?
    - nie muszę kupować grzejnika

    (ewentualne) straty i niedogodności BEZ grzejnika:
    - muszę kupić grzejnik
    - więcej gazu na ogrzanie pomieszczenia nad garażem?
    - zimniej w garażu, który jest jednocześnie warsztatem, dużo w nim przebywam i
    pracuję
    - zimniejszy samochód po nocy
    - czy przy dużym mrozie jest ryzyko zamarznięcia rur? (brama garażowa to Wiśniowski
    sama blacha bez izolacji)
    - jeśli mróz "wejdzie" do garażu, to stracę zaprawy, chemię wrażliwą na niskie
    temperatury (farby/lakiery, chemia ogrodowa).

    Ogrzewacie wasze garaże?
    Zamontować grzejnik w miejsce już dla niego gotowe, czy schować instalację pod tynk?

    M.

  • 2. Data: 2021-08-02 14:33:10
    Temat: Re: Ogrzewacie garaże?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-08-02 o 12:31, Majka pisze:
> [...]
    instalację do ewentualnego odzyskania i ponownego zawieszenia grzejnika w razie
    zmiany planu), i na koniec zatynkować na gładko

    Nie, bo masz większe straty z pokoi sąsiadujących.

    > Pomieszczenie - garaż - nie będzie ogrzewane, więc czy będzie chłód odczuwalny w
    pokoju nad garażem?
    Tak będzie zimniej.

    >Nie pójdzie tam w pokoju więcej paliwa na ogrzewanie?
    Pójdzie.

> [...]
    > - jeśli mróz "wejdzie" do garażu, to stracę zaprawy, chemię wrażliwą na niskie
    temperatury (farby/lakiery, chemia ogrodowa).

    Nie, ale nie mam wrażliwej na mróz chemii a farby i lakiery trzymam w
    piwnicy.
    Poza tym mam izolowaną bramę i izolację ścian aby nie wychładzać domu,
    dlatego grzanie garażu nie jest dla mnie krytyczne.

    > Zamontować grzejnik w miejsce już dla niego gotowe, czy schować instalację pod
    tynk?
    Zamontować grzejnik, zostawić na minimalnym przepływie, ewentualnie jak
    silne mrozy to odkręcić więcej.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-08-02 17:05:00
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-08-02 o 14:33, Janusz pisze:
> [...]

    Tak i gospodarczy również :) Bo za dużo można stracić nie grzejąc.

    > Zamontować grzejnik, zostawić na minimalnym przepływie, ewentualnie jak
    > silne mrozy to odkręcić więcej.

    Lepiej założyć zawór termostatyczny i masz z bani ;)

    Robak

  • 4. Data: 2021-08-02 19:12:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 02.08.2021 o 12:31, Majka pisze:
> [...]
    będzie chłód odczuwalny w pokoju nad garażem? Nie pójdzie tam w pokoju więcej paliwa
    Ja miałem grzejnik w garażu i doszedłem do wniosku, że większość czasu
    jest zakręcony albo przykręcony. Majsterkuję tam powiedzmy, że raz w
    tygodniu i zanim się garaż dobrze zagrzał po odkręceniu grzejnika, to
    majsterkowanie było już bliżej końca. Skończyło się zdemontowaniem
    grzejnika. Mam teraz więcej miejsca i gładką ścianę. W pokoju nad
    garażem bez grzejnika nie zrobiło się zimniej ALE zrobiła się wyraźnie
    zimniejsza podłoga. Dokleiłem więc 6 cm styropianu na sufit w garażu i
    mam wrażenie, że od podłogi już nie "ciągnie".
    Garaż jest w bryle budynku, ale tylko jedna jego ściana graniczy z
    ogrzewanym pomieszczeniem. Duże straty są przez bramę. Niby Hormann, ale
    nie jest szczelna. Uważam, że jak ktoś nie "urzęduje" w garażu
    codziennie, to nie ma po co grzać. Samochód też mniej koroduje w
    chłodniejszym.
    Jacek

  • 5. Data: 2021-08-02 22:12:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może dobre byłoby ogrzewanie garażu sufitowe / promiennikowe?

    -----
    > Majsterkuję tam powiedzmy, że raz w tygodniu i zanim się garaż dobrze zagrzał po
    odkręceniu grzejnika, to majsterkowanie było już
    > bliżej końca.
    [...]

  • 6. Data: 2021-08-02 22:43:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-08-02 o 22:12, ąćęłńóśźż pisze:
    > Może dobre byłoby ogrzewanie garażu sufitowe / promiennikowe?
    >

    > -----
    > [...]
    W garażu najlepiej sprawdzają się nagrzewnice. Po 15-30 min . ciepło jak
    łaźni, a że ściany nie zdążą się nagrzać to ogrzewanie jest bardzo
    oszczędne. Ogrzewa się tylko wtedy, kiedy się coś tam robi.

    Problemem niestety jest sprzęgnięcie takiego ogrzewania z ogrzewaniem
    domowym, bo nagrzewnice potrzebują wyższych temperatur jniż podłogówki,
    a nawet grzejniki. Dlatego pozostała instalacja musi mieć zamontowane
    zawory mieszające, a kocioł na czas grzania nagrzewnicami musi mieć
    możliwość podniesienia temperatury grzewczej.

  • 7. Data: 2021-08-02 23:07:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 2 sierpnia 2021 o 22:43:31 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > zawory mieszające, a kocioł na czas grzania nagrzewnicami musi mieć
    > możliwość podniesienia temperatury grzewczej.
    Widać że dwa razy miałeś covida i jeszcze masz w głowie namieszane. To garaż a nie
    statek kosmiczny.

  • 8. Data: 2021-08-03 08:50:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.08.2021 12:31, Majka wrote:
    > Ogrzewacie wasze garaże?

    Nie, ale:
    - dwie ściany graniczące z ogrzewanymi pokojami mam zaizolowane styropianem
    - na poddaszu nikt nie mieszka
    - bramę mam zwykłą izolowaną 40mm, ale nie tworzy wanny (dla mnie na
    plus, bo jest zachowana wentylacja garażu)

    Przeważnie w okresie zimowym w garażu mam 10-12C. Kiedy ostatniej zimy
    była jedna noc -26C, w garażu rano temperatura wynosiła 4-5C.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2021-08-03 10:19:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Co to jest wanna?

    -----

  • 10. Data: 2021-08-03 11:05:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.08.2021 10:19, ąćęłńóśźż wrote:
    > Co to jest wanna?

    Brama nie jest super szczelna - uszczelka nie dociska w każdym miejscu.
    Stąd jest delikatne "wianie" z tych miejsc.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz