  • 31. Data: 2022-02-16 13:26:28
    Temat: Re: Ogrzewanie nadmuchowe i pompa ciepła
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2022 o 13:01, heby pisze:

    > A druty w jakimkolwiek innym miejscu i miernik cęgowy?

    To już bym wolał łóżko rozebrać i odsunąć.....

    Drut pod napięciem bez wtyczki to zło.....
    Dla niektórych przynajmniej.
    Rozebrana rozdzielnia pod prądem tym bardziej.

    Nie zbliżam się do czegoś takiego na mniej niż pół metra.

    >Pracująca grzałka
    > i PC bedą ciągnąc głównie moc czynną, więc taki pomiar jest
    > wystarczający do oceny, czy pobór prądu jest synchroniczny *tylko* z
    > kompresorem.

    Teoretycznie to wiem.

    > Tak działają te, które znam. Czyli jest kilkuminutowe opóźnienie.
    > Grzałka powinna zebrać się szybciej, jeśli jest w nadmuchu. Nie wiem,
    > czy tam powinna być, ale wydaje się to jedynym rozsadnym miejscem dla
    > klimy split.

    Mnie też.
    I przede wszystkim raczej nie włączyłaby się jednostka zewn.

    > Obecnie, jeśli kupujesz tanią klimę z funkcją grzania ,to raczej tak. Co
    > do Twojej, nie mam tego jak zgadnąć. Przypuszcalnie, jak nie masz
    > dostepu do gniazdka, wsadź miernik cęgowy na druty dochodzące do
    > budynku. Czy pobór pradu jest zsynchronizowany z praca kompresora.

    > Tego nikt nie zgadnie ;)

    Chodziło bardziej o przyszły zakup.
    Ten klimatyzator co jest i tak nie będzie używany do grzania.

    > A modelu choć nie masz jakiegoś?

    Cyknąłem fotkę na tabliczce znamionowej jednostki wewnętrznej.
    Tekno-Point SSA-12H.

    Jako capacity przy grzaniu ma podane 3800 W, a standard input power to
    1110W.

    Domyślam się, że to moc grzewcza i moc pobierana, więc zgadząłoby się że
    to musi być PC.

  • 32. Data: 2022-02-16 13:37:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/02/2022 13:26, Cavallino wrote:
    > I przede wszystkim raczej nie włączyłaby się jednostka zewn.

    Podczas grzania grzałkami w PC, jednostka zazwyczaj też pracuje. Może
    mieć COP bliski 1, ale nie równy 1, wiec opłaca się.

    > Chodziło bardziej o przyszły zakup.

    Tu sprawa jasna. Masz podaną moc chłodzenia i grzania, oraz moc
    pobieraną z sieci. Jesli moc grzania jest 3x+ wyższa, niż pobierana z
    sieci - masz na 100% PC. Nie oznacza to, że nie ma jakiejś grzałki,
    jesli elektronika stwierdzi, że nie wyrabia.

    Były kiedyś kilmatyzator z funkcją nawiewu *tylko* grzałką wbudowaną w
    jednostkę wewnętrzną. Widziałem to jakies 20 lat temu, hotelowe, od
    tamtej pory nic takiego nie wpadło mi w oko.

    > Jako capacity przy grzaniu ma podane 3800 W, a standard input power to
    > 1110W.

    Na 99% grzeje pompą ciepła a nie grzałką.

    > Domyślam się, że to moc grzewcza i moc pobierana, więc zgadząłoby się że
    > to musi być PC.

    To pewnie jest PC.

    Jeśli nie przeszkadza Ci nadmuch, to po co to zmieniać na cokolwiek
    innego? To darmowy obiad - tylko jeść.

  • 33. Data: 2022-02-16 14:42:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2022 o 13:37, heby pisze:

    > Na 99% grzeje pompą ciepła a nie grzałką.

    > To pewnie jest PC.
    >
    > Jeśli nie przeszkadza Ci nadmuch, to po co to zmieniać na cokolwiek
    > innego?

    Nie chcę zmieniać, tylko zamierzam (sporadycznie) grzać podobną klimą
    domek letniskowy.
    Dlatego chodziło mi o to czy każda klima grzejąca=pompa ciepła, żeby nie
    wyszło że zbankrutuję na kosztach prądu.

    Tej co mam nie używam do grzania, bo jest w sypialni i tylko dlatego że
    centralna klima nie daje oczekiwanych efektów, ale zimą dogrzewać
    dogrzewa (gazem), a w sypialni nie lubię wyższych temperatur, a wręcz
    przeciwnie.

    Jak kiedyś wymienię piec nadmuchowy w domu na klimę kanałową z
    prawdziwego zdarzenia, to ona wystarczy i do grzania i do chłodzenia.
    Wtedy i ten split w sypialni zdemontuję, albo dam w inne miejsce.

  • 34. Data: 2022-02-16 14:51:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/02/2022 14:42, Cavallino wrote:
> [...]
    > Dlatego chodziło mi o to czy każda klima grzejąca=pompa ciepła, żeby nie
    > wyszło że zbankrutuję na kosztach prądu.

    Mało prawdopodobne aby tania klima miała grzałki. Natomiast jak grzeje,
    to na 99.9% bedzie grzać PC. Obecnie "funkcja grzania" to dość
    jednoznaczna informacja.

    Kupisz taką za 1.7kzł, widzialem jesienią ofertę za 1.5zł z montażem za
    około 3kW grzania/chłodzenia.

  • 35. Data: 2022-02-16 19:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Bez znaczenia. Takich dni trafia się kilka w roku. Może być nawet
    > z COP 0.5, kogo to obchodzi. Najważniejszy jest COP w średnie
    > temperaturze podczas zimy i to za dnia, skoro to ma grzać
    > okazyjnie. Tutaj da radę byleco.

    Racja.
    A przy temperaturach do minus 2-3 stopni?
    Bo to juz ma znaczenie.

    > Tak. Klimy są śmiesznie tanie, te z grzaniem ostatnio też. Inna
    > sprawa jaka jest ucieczka ciepła z tego pomieszczenia i czy ta
    > najtańsza da radę.

    W razie czego sa kalafiory.

    > Pamietaj, że nie wszyscy lubią być grzani podmuchem oraz że klima
    > do grzania startuje z opóźnieniem nawet kilku minut.

    Będą sie musieli przyzwyczaic. :)

    > Minimalny wkład to była by grzałka od prodiża.

    No ale grzałaby z cop =1...
    Wiec w okresie 10 lat wyszłaby zapewne mniej oszczednie...

    > Może inaczej: klima
    > z grzaniem to najlepszy sposób zagospodarowania energii
    > elektrycznej do podnoszenia tempertury, co nie oznacza minimalnego
    > wkłądu finansowego, a jedynie nie największy.

    Wiadomo ze optymalizacja tego kosztu to cena montazu, czas działania,
    wzgledna bezobsługowosc, uzysk ciepła vs włozona energia...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu