  • 1. Data: 2009-11-23 07:34:10
    Temat: Ogrzewanie podłogowe
    Od: Elmer <s...@g...com>

    Witam,

    Aktualnie po 3 latach walki jestem na etapie instalacji CO. Ekipa w
    zasadzie już się uwinęła a ja zdołałem wyjść z szoku po podaniu mi
    ceny za same materiały :) Nurtuje mnie jedna kwestia: zauważyłem że
    maty izolacyjne od ogrzewania podłogowego (podobnie zresztą jak
    większość rur) nie są nijak przymocowane do podbetonu. Czy aby tak na
    pewno powinno być? Mam obawy zwłaszcza o podłogówkę gdyż alupex
    przymocowany do maty (która to z kolei po prostu leży na betonie)
    powoduje jej podnoszenie. Zastanawiam się czy nie spowoduje to
    problemów przy wylewaniu posadzki (na którą mam tylko 11 cm) i
    podłogówka nie będzie mi wystawać na wierzch. Podobna sytuacja jest z
    rurami ale te przynajmniej nie mają tendencji do podnoszenia się.
    Jako, że czeka mnie ostateczna rozprawa z ekipą (wraz z rozliczeniem
    pozostałej kwoty za wykonaną pracę) to jeszcze mam możliwość aby
    zgłosić jakieś uwagi.

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :)

    Pozdrawiam
    Elmer

  • 2. Data: 2009-11-23 07:44:14
    Temat: Re: Ogrzewanie podłogowe
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Elmer" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    Witam,

    >problemów przy wylewaniu posadzki (na którą mam tylko 11 cm) i
    11cm to chyba sporo za dużo

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-11-23 08:01:54
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "Elmer" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > Witam,

    > 11cm to chyba sporo za dużo

    Zastanawiam się jakiej grubości i jak wykonane są maty które chce zastosować.
    Może dlatego zostaje mu az 11cm na wylewki że nie przewidział styropianu. Jeśli
    nie, to będzie ucieczka ciepła do gruntu.

    Marek

  • 4. Data: 2009-11-23 08:22:10
    Od: Elmer <s...@g...com>

    On 23 Lis, 08:44, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Elmer" <s...@g...com> napisał w
> [...]

    Czytając odpowiedzi zdałem sobie sprawę że popełniłem błąd. Oczywiście
    11 cm to nie całkowita grubość posadzki. Należy od tego odliczyć
    właśnie grubość steropianu. Czyli tak naprawdę wyjdzie mniej (teraz
    niestety nie pamiętam ile dokładnie ma ta mata izolująca). W każdym
    razie reszta mojego maila pozostaje ciągle aktualna. Mam nadzieję że
    teraz lepiej się wyraziłem.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-11-24 05:46:45
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]

    >pewno powinno być? Mam obawy zwłaszcza o podłogówkę gdyż alupex
    > przymocowany do maty (która to z kolei po prostu leży na betonie)

    Nie. rury montuje się spinkami lub listwami do styropianu.

  • 6. Data: 2009-11-24 10:56:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Elmer" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    W pierwszej kolejnosci odpowiadajac na Twoje pytanie: rury o ile sa
    przymocowane do styropianu i wraz z nim sie podnosza przy betonowaniu
    zostana przycisniete ciezarem betonu do istniejacej posadzki, czy co tam
    masz. Nic nie bedzie sterczec, czy wylazic na wierzch.

> [...]
    >niestety nie pamiętam ile dokładnie ma ta mata izolująca). W każdym
    >razie reszta mojego maila pozostaje ciągle aktualna. Mam nadzieję że

    Nie napisales czy to posadzka na gruncie, czy na stropie nad pomieszczeniami
    ogrzewanymi.
    Jezeli na stropie to moze jest OK, jezeli na gruncie to nie plac w zadnym
    razie o ile dobrze zrozumialem opis.
    Styropianu pod planowana posadzka na gruncie musi byc co najmniej 10cm. To
    jest minimum. Kazda wartosc powyzej w rozsadnych granicach oczywiscie bedzie
    wskazana. Grubosc betonu wraz z rurkami to w zaleznosci od zrodla: 6 -
    7,5cm, czyli razem ze styropianem to co najmniej 16cm. Nie mozna zapominac o
    drzwiach balkonowych pod ktorymi do planowanej posadzkii nalezy zostawic
    minimum 2cm. To tak przy okazji.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-11-24 23:28:31
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 23 Lis, 08:34, Elmer <s...@g...com> wrote:

    > Aktualnie po 3 latach walki jestem na etapie instalacji CO.

    ale walki z czym? z murami i dachem? biurokracja?

    > Ekipa w zasadzie już się uwinęła a ja zdołałem wyjść z szoku po podaniu mi
    > ceny za same materiały :)

    a to nie podali swojego kosztorysu na podstawie projektu?

    > Nurtuje mnie jedna kwestia: zauważyłem że
    > maty izolacyjne od ogrzewania podłogowego (podobnie zresztą jak
    > większość rur) nie są nijak przymocowane do podbetonu.

    mat sie nie mocuje, ale rury to styropianu... masz tam styropian? czy
    chca ci polozyc styropian na rury?

    > Czy aby tak na
    > pewno powinno być? Mam obawy zwłaszcza o podłogówkę gdyż alupex
    > przymocowany do maty (która to z kolei po prostu leży na betonie)
    > powoduje jej podnoszenie.

    czyli nie ma styropianu jeszcze? uhuhu... podziekuj juz tym panom i
    zaplac kwitkami za materialy...

    > Zastanawiam się czy nie spowoduje to
    > problemów przy wylewaniu posadzki (na którą mam tylko 11 cm) i
    > podłogówka nie będzie mi wystawać na wierzch.

    http://www.youtube.com/watch?v=LT5bPvHKq5Q (tak od 3 minuty, bo
    wczesniej to reklama ;-)

> [...]
    > Jako, że czeka mnie ostateczna rozprawa z ekipą (wraz z rozliczeniem
    > pozostałej kwoty za wykonaną pracę) to jeszcze mam możliwość aby

    a zrobili np probe cisnieniowa na powietrze, bo wiesz - mogla jakiemus
    majstrowi upasc niefortunnie kielnia na pexy... i co, bedziesz
    zalewal?

    z.

  • 8. Data: 2009-11-26 11:36:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    >http://www.youtube.com/watch?v=LT5bPvHKq5Q (tak od 3 minuty, bo
    >wczesniej to reklama ;-)

    "zaplacimy za ta wylewek wiecej, ale zrekompensuja nam to nizsze koszty
    ogrzewania podlogi" - buhahahahah.

  • 9. Data: 2009-11-26 19:32:50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > "zaplacimy za ta wylewek wiecej, ale zrekompensuja nam to nizsze koszty
    > ogrzewania podlogi" - buhahahahah.

    Moze nie podlogi, a ogrzewania w ogole? :-)

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-11-27 21:21:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Moze nie podlogi, a ogrzewania w ogole? :-)

    Standardowo - 80% taniej.