  • 1. Data: 2010-05-05 18:36:57
    Temat: Ogrzewanie podłogowe WODNE w systemie SUCHYM - opinie?
    Od: "JK" <j...@w...pl>

    Witam

    remontując mieszkanie od zera zastanawiam się nad ogrzewaniem podłogowym,
    powierzchnia ok. 65m2, I piętro w domu dwurodzinnym,
    grzejniki są na pewno do wymiany, choćby ze względów wizualnych, aktualnie
    podłączone do pieca na węgiel,
    wymyśliłem żeby zrobić niezależne ogrzewanie piętra na gaz i podłogówkę
    podłaczyć,
    strop jest drewniany, na legarach nabite deski, na tym płyty pilśniowe,
    chciałbym zerwać płyty pilśniowe na to dać specjalną folię, podsypkę
    wyrównawczą, i na to ogrzewanie podłogowe w systemie suchym fimy KAN THERM:
    http://www.kan.com.pl/index.php?option=com_content&t
    ask=view&id=55&Itemid=61
    następnie na to panele
    czy ktoś ma wypróbowany podobny układ?
    wszędzie jest mnóstwo informacji na temat ogrzewania podłogowego w systemie
    mokrym (w wylewce) ale praktycznie nie ma żadnych opinii na temat ogrzewania
    w systemie suchym (w profilach styropianowych)
    za wszelkie porady będę bardzo wdzięczny, interesuje mnie również czy firma
    KAN jest warta uwagi, a może jest jakaś inna dobra tańsza firma, która robi
    ogrzewanie podłogowe wodne w systemi suchym?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-05 19:25:08
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "JK" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > firma KAN jest warta uwagi, a może jest jakaś inna dobra tańsza firma,
    > która robi ogrzewanie podłogowe wodne w systemi suchym?

    Nie mam żadnych doświadczeń z tym systemem ogrzewania ale około 4 lat temu
    chciałem układać u siebie "suchy jastrych" z dedykowanych płyt podłogowych i
    ich cena zabijała. Nie pamiętam kwot ale taki jastrych w przedpokoju o
    powierzchni 24 m.kw. wychodził w jakichś kosmicznych pieniądzach. Chciałem
    mieć w przedpokoju kafelki a mam drewniany strop i krzywo stojącą kamienicę
    więc wylewka odpadała. Ostatecznie zrobiłem "suchy drewniany jastrych" tzn
    keramzyt jako wyrównanie powierzchni i niecek, na to płyta wiórowa podłogowa
    (z piórem i wpustem) 19 mm i jakieś 800 spaksów o gdługości 7 cm jako
    zespolenie płyty z podłogą i unieruchomienie keramzytu. Generalnie jak przy
    płytach gipsowych podłogowych tylko zamiast nich płyta wiórowa. Kafle leżą
    już czwarty rok i ani drgną.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-05-05 20:21:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JK wrote:
> [...]
    > firma KAN jest warta uwagi, a może jest jakaś inna dobra tańsza
    > firma, która robi ogrzewanie podłogowe wodne w systemi suchym?

    z tego co się interesowałem to cena cie zabije :)

  • 4. Data: 2010-05-13 18:54:42
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    > z tego co się interesowałem to cena cie zabije :)

    zabije robiąc to rozwiązaniem systemowym. tez chce takie coś zrobic, tyle,
    ze na styropian i folie daje rury, na to perlit, a na góre 2 warstwy płyt
    gips/włokno na klej do siebie.

    @