  • 1. Data: 2010-08-17 06:17:46
    Temat: Opryskiwacz jaki
    Od: "JA" <h...@o...eu>

    Chce kupic opryskiwacz na dzilke 20 arow. Mam tam kilkanascie drzewek i ogrod
    warzywny. Chcialbym aby byla mozliwie dluga lanca. Jedynym mankamentem sa
    ograniczone srodki. nie chcialbym wydac wiecej jak 100PLN.
    Bede wdzieczny za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-08-17 06:37:07
    Temat: Re: Opryskiwacz jaki
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "JA" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > warzywny. Chcialbym aby byla mozliwie dluga lanca. Jedynym mankamentem sa
    > ograniczone srodki. nie chcialbym wydac wiecej jak 100PLN.

    To zależy od wysokości drzewek. Niemniej jednak zalecałbym teleskopową lancę
    3 metrową i Kwazar 3 litrowy. Tak długa laca daje możliwość efektywnego
    oprysku nawet 5 metrowych drzewek. Ponadto na niższych wysokościach pozwala
    na ustawienie się opryskującego w znacznej odległości od strumienia cieczy
    roboczej. To zdecydowanie poprawia warunki bezpiecznego wykonywania
    oprysków. Kwazarek 3 litrowy jest zdecydowanie lżejszy od piecio i więcej
    litrowych. Sam takowy stosuję i jestem z niego zadowolony. Taki zestaw
    sprawdza się u mnie na większym nieco areale i kilkunastu drzewach mających
    od 45 do 65 lat. Kwota przeznaczona na takowy sprzęt to nieco ponad 150 zł.
    Jako, że nic nie jest wieczne, to w przyszłości łatwiej dokupić nowy
    opryskiwacz mniejszy niż większy, bo kieszeń mniej boli. Nie kupuj taniochy,
    do której nie ma możliwości dokupienia zestawów naprawczych, uszczelek itp.

    Pozdrawiam praktycznie
    skryba

  • 3. Data: 2010-08-17 07:29:24
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "JA" <h...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > warzywny. Chcialbym aby byla mozliwie dluga lanca. Jedynym mankamentem sa
    > ograniczone srodki. nie chcialbym wydac wiecej jak 100PLN.

    Nie lepiej zainwestować więcej kasy, ale mieć luksus w ogrodzie i domu?
    Kupiłbym opryskiwacz Neptune firmy Kwazar i lancę 3 i/lub 5 metrową oraz
    osłonę herbicydową. Pozwoli to na pełną ochronę nasadzeń dowolnych (drzewa
    rosną!!!)
    Opryskiwacz Neptune ma dobrą konstrukcję, nic z niego nie kapie,
    manometr na rękojeści i teleskopową lancę do około metra długości. Można do
    niej dołączyć osłonę herbicydową, która pozwoli zwalczać uporczywe chwasty
    bez narażania upraw na prtzypadkowe zniszczenie. Pasujące sa teleskopowe
    lance o dużej długości - jedna 3 m, a druga 5 m. Bardzo lekkie, dzięki temu
    opryskiwanie drzew i krzewów nie umęczy nadmiernie.
    Oczywiście można nim robić inne zabiegi, takie jak nawożenie dolistne
    roślin, najbardziej efektywne i jednoczesnie ekologiczne, można odkażać
    pomieszczenia gospodarcze, a nawet malować ściany mlekiem wapiennym.
    Zwalczać mchy i glony na dachach i w rynnach.
    Można myć i spłukiwać okna, a nawet elewacje budynków, Mozna myć i
    dezynfekować baseny . Można dokupić do tego celu odpowiednie lance
    teleskopowe.
    http://sklep.kwazar.com.pl/

  • 4. Data: 2010-08-17 08:36:41
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

    Ja zdecydowanie odradzam 3 litrowy. Choc Skryba pisze ze jest zadowolony, to
    uwazam ze na 20 arow powinien byc co najmniej 10 l. Inaczej zamiast pryskac
    bedziesz go napelnial co kilka minut.
    Adam

  • 5. Data: 2010-08-17 15:36:06
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to uwazam ze na 20 arow powinien byc co najmniej 10 l. Inaczej zamiast
    > pryskac bedziesz go napelnial co kilka minut.

    Tyle tylko, że ja - jakem skryba pracuje tym sprzętem na okrągło. Rok w rok.
    I jestem zadowolony. Jako człek wiekowy ( no może nieco ponad półwiekowy)
    nie widzę potrzeby dźwigania nadmiaru kilogramów na jednym ramieniu.
    Zwłaszcza, że moja rada dotyczy kobiet (które szanuję od dziecka) oraz
    mężczyzn, którym nigdzie się nie spieszy. A co do napełniania co kilka minut
    to przesadziłeś wręcz seksualnie (czytaj: pieprzysz trzy po trzy para
    piętnaście). Jeśli ja, spokojnie opryskuje około 40 drzewek owocowych takim
    badziewiem 3 litrowym, to każdy posiadający mniej drzew do oprysku poradzi
    sobie także. A, dbałości o kręgosłup własny tudzież kręgosłup kobiety, takoż
    własnej ucz się ode mnie. Nie stracisz na takowej dbałości (w sypialni) na
    pewno.
    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 6. Data: 2010-08-17 17:46:52
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    > I jestem zadowolony. Jako człek wiekowy ( no może nieco ponad półwiekowy)
    > nie widzę potrzeby dźwigania nadmiaru kilogramów na jednym ramieniu.

    Przechodzę na coraz mniejsze opryskiwacze.Najpierw był plecakowy 20 l z wajchą
    z boku do pompowania.Poźniej Kwazar 12 litrowy,na szczęście ukradziono.Teraz
    używam 5 litrowe.Bo na jednym opryskiwaczu nie kończy się.Jeśli zostaje płyn,
    to po co mam go zlewać do butelek,jeśli chcę wykonać oprysk innym preparatem.
    W jednym mam płym chwastobójczy,w drugim grzybobójczy.Owadobójczego rzadko
    używam,ale na wszelki wypadek opryskiwacz też mam.Kupuję tanie,lekkie,po 20 parę
    złotych za pięciolitrowy.
    mirzan