  • 1. Data: 2010-08-13 05:27:11
    Temat: mączniak na starej winorośli
    Od: "onet" <g...@p...onet.pl>

    witam
    na działce mam dwa duże /kilkanaście metrów wzdłuż ogrodzenia/ stare krzaki
    winorolośli
    /ponieważ jak juz tu się przeniosłem to rosył nie mam pojęcia co to za
    odmiana itd - grunt, że bardzo smaczne/

    problem jest z mączniakiem prawdziwym, obecnie 90% gron jest zniszczonych.

    Krzaki pewnie nigdy nie były w jakis zgodny ze sztuką sposób prowadzone.
    Z uwagi na smaczne owoce chciałby "wyleczyć" te krzaczki .
    Od czego zacząć?
    Czy jeszcze teraz pościnać zarazone grona, poprzycinać opryskiwać?

    generalnie sam jestem laikiem w uprawie wiec prosze o nawet banalne porady

    pozdrawiam
    gm

  • 2. Data: 2010-08-13 06:43:31
    Temat: Re: mączniak na starej winorośli
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "onet" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jeszcze teraz pościnać zarazone grona, poprzycinać opryskiwać?
    >
    > generalnie sam jestem laikiem w uprawie wiec prosze o nawet banalne porady

    Jeśli sam wiesz jak mało wiesz w zakresie pielęgnacji winorośli (co dobrze
    rokuje) to zachęcam na początek do:
    http://www.winnica.golesz.pl/choroby-szkodniki-winor
    osli.html
    Nastepnie doczytaj o zasadach cięcia winorośli by zminimalizować problem
    występowania tego grzyba na Twoich pnączach..

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 3. Data: 2010-08-13 07:44:43
    Od: "onet" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nastepnie doczytaj o zasadach cięcia winorośli by zminimalizować problem
    > występowania tego grzyba na Twoich pnączach..
    dzięki poczytałem + kilka innych
    tyle, że porady są jakby od "początku" wegetacji.
    Stąd moje pytanie czy teraz coś robić czy tez machnąc ręką i zacząć dopiero
    w następnmym roku?
    Z drugiej strony krzaki są "dzikie" i ciężko odnieść zasady cięć jak jest
    wiele grubych i zdrewniałych części
    /nie wiem czy można takie bez szkody dla krzaka ciąć a jesli juz to kiedy/
    ale czytam/ucze się wciąż ;)

    gm

  • 4. Data: 2010-08-13 15:41:35
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > wiele grubych i zdrewniałych części
    > /nie wiem czy można takie bez szkody dla krzaka ciąć a jesli juz to kiedy/

    Na dziś: Palić porażone. Tradycyjnie tnę winorośla ostatniego lutego. Potem
    w sezonie uszczykuję pasierby i nadmiar zielonego nad gronami. Gdy grona
    zaczynają się przebarwiać wycinam nadmiar pędów wegetatywnych by odsłonić
    grona. Pamiętaj o opryskach, bo w tej chwili masz pnącza bardzo porażone
    mączniakiem więc zabiegów nie zaniedbuj. Cięcie nawet drastycznie obfite u
    winorośli przez wiele lat nie ciętych lepsze niż zaniechanie cięcia.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba