  • 1. Data: 2010-08-08 19:25:49
    Temat: wygląd ogrodu
    Od: Lidia Miluska <l...@t...pl>

    Mam problem następujący:
    Zajmuję się amatorsko ogrodem i wszystkiego doświadczam na zasadzie
    prób i błędów.
    Początkowo większość mojej działki (ok 4 ary) obsiana była warzywamy.
    Obecnie dzieci są poza domem a ja w pełni realizuję swoje hobby
    uprawiając rośliny ozdobne no i mam kawałek ogródka warzywnego.
    Chcę na wiosnę jakoś estetycznie odgrodzić te dwie części, czy ktoś
    mając praktyczną wyobraźnię mógłby mi pomuc. Oczywiscie mając na
    wzglęcie w miarę nie duże koszty.
    Byłabym wdzięczna za linki ilustrujące propozycję.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-08-08 19:31:23
    Temat: Re: wygląd ogrodu
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 8/8/2010 9:25 PM, Lidia Miluska wrote:
> [...]
    > wzglęcie w miarę nie duże koszty.
    > Byłabym wdzięczna za linki ilustrujące propozycję.

    Zależy jak bardzo mają być odgrodzone, ale jeśli wystarczy symbolicznie,
    a nie tak, żeby nie było widoczności pomiędzy obiema częściami, to ja w
    przyszłym roku planuję żywopłocik z estragonu. Na wiosnę szybko odbija
    od ziemi, bardzo ładnie się krzewi przy przycinaniu, wygląda całkiem
    ładnie, no i jako zioło pasuje do części warzywnej. Dodatkowo koszt
    założenia minimalny - wystarczy kupić nasiona w pierwszym roku i posiać.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 3. Data: 2010-08-08 19:37:29
    Od: Jula <j...@i...pl>

    On 8 Sie, 21:25, Lidia Miluska <l...@t...pl> wrote:
> [...]
    > wzglęcie w miarę nie duże koszty.
    > Byłabym wdzięczna za linki ilustrujące propozycję.

    proponuje coś takiego stałego, ala żywopłot
    długie gałęzie pospolitej wierzby, wtykasz po skosie
    w ziemię i przeplatasz na podobieństwo
    splotu tkaniny. wierzba bardzo łatwo się przyjmuje
    i po jakimś czasie masz żywy wysoki
    płotek. a jak zechcesz możesz go sobie
    przystrzyc wedle uznania.
    mnie sie podoba, bez specjalnego
    wysiłku, kosztu i gwoździa.

    http://www.juliestarks.com/livingwillowTunnelNorwclo
    se.jpg

  • 4. Data: 2010-08-08 19:51:55
    Od: barbara6 <l...@t...pl>

    On 8 Sie, 21:37, Jula <j...@i...pl> wrote:

> [...]
    > długie gałęzie pospolitej wierzby, wtykasz po skosie
    > w ziemię i przeplatasz na podobieństwo
    > splotu tkaniny. wierzba bardzo łatwo się przyjmuje

    No ciekawy pomysł z wierzbą , mam wierzbę mandżurską czy może być.?
    Propozycja mi się podoba, dzięki .

  • 5. Data: 2010-08-08 19:55:37
    Od: barbara6 <l...@t...pl>

    On 8 Sie, 21:31, Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> wrote:

> [...]
    > ładnie, no i jako zioło pasuje do części warzywnej. Dodatkowo koszt
    > założenia minimalny - wystarczy kupić nasiona w pierwszym roku i posiać.

    No dzięki za propozycję, muszę zobaczyć jak estragon wygląda jako
    ziele, które urzywam kulinarnie he he.
    Właśnie o to chodzi żeby to nie były płoty tylko coś naturalnego,
    myślałam również o kamieniu polnym.

  • 6. Data: 2010-08-08 19:59:53
    Od: Jula <j...@i...pl>

    On 8 Sie, 21:51, barbara6 <l...@t...pl> wrote:

    ose.jpg

    > No ciekawy pomysł z wierzbą , mam wierzbę mandżurską czy może być.?
    > Propozycja mi się podoba, dzięki .

    czy ja wiem, taka pokręcona?
    musisz spróbować, ale wydaje mi się zbyt giętka
    i krzywa, ciężko będzie utrwalić konkretnie
    jakiś kształt.
    miałam na myśli coś coś pospolitego
    np. iwę albo białą. ponadto myślałam o gałęziach
    grubości kciuka a w przypadku
    tej mandżurskiej to nie wiem czy w ogóle
    uda ci się ja jakoś usystematyzować, płot ma być
    poprzeplatany by się trzymał kupy, zadecyduj sama.

  • 7. Data: 2010-08-08 20:23:18
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Aug 2010 12:25:49 -0700 (PDT), Lidia Miluska napisał(a):

    > uprawiając rośliny ozdobne no i mam kawałek ogródka warzywnego.
    > Chcę na wiosnę jakoś estetycznie odgrodzić te dwie części,

    Po co oddzielać? - połącz w jedno!
    W Kurozwękach podczas zwiedzania parku i jego dalszego otoczenia stanęłam
    wręcz zachwycona ogródkiem właścicieli przy domu za pałacem, w którym
    obecnie mieszkają: ogród ozdobny i jednocześnie warzywny - cudownie się
    komponują warzywa z roślinami ozdobnymi, sposób połączenia roślin sprawia
    wrażenie poetyckiego bałaganu i jednocześnie malarskiej obfitości i
    kompozycji...
    Coś w tym stylu:
    http://www.kres-ka.pl/download/kwi-warz.pdf
    Zastanów się, czy nie warto mieć tak oryginalnego ogrodu, innego niż
    wszystkie?

  • 8. Data: 2010-08-08 20:49:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 8 Aug 2010 22:23:18 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > http://www.kres-ka.pl/download/kwi-warz.pdf
    > Zastanów się, czy nie warto mieć tak oryginalnego ogrodu, innego niż

    http://konkurs.budujemydom.pl/zdjecie.php/1768,0,wsz
    ystkie_zdjecia/
    http://www.garnek.pl/tess64/8925520/ogrod-kwiatowo-w
    arzywny

    A tu więcej - zdjęcia i porady:
    http://ogrody.gazetadom.pl/ogrody/1,72164,4821937.ht
    ml

    Według mnie takie ogrody są najpiękniejsze, zwłaszcza w wiejskim otoczeniu,
    ale i w podmiejskim.

  • 9. Data: 2010-08-08 22:18:23
    Od: Jula <j...@i...pl>

    On 8 Sie, 22:49, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
    1937.html

    > Według mnie takie ogrody są najpiękniejsze, zwłaszcza w wiejskim otoczeniu,

    przecież kobieta wyraziła sie jasno, ze
    chce oddzielić część warzywną ogrodu od kwiatowi-krzewowej
    a nie, że chce petunie i floksy przemieszać z burokami, kartoflami i
    jodłą kanadyjską.
    czy tobie tak trudno zrozumieć i zaakceptować
    czyjej upodobania, zawsze musisz wwalić swoje
    najgustowniejsze na ziemi pięć groszy?

  • 10. Data: 2010-08-08 22:47:02
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jula" <j...@i...pl> wrote in message