  • 1. Data: 2013-05-31 15:50:51
    Temat: Orzech Włoski
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    Czy sadząc to drzewko trzeba spełniać jakieś szczególne warunki? Już
    drugi rok usiłuję posadzić taki orzech w ogrodzie, no i kończy to się na
    wypuszczeniu 2-3 listków i drzewko zamiera. Cały zabieg który wykonuję
    to - wykopanie dołka, garść azofoski, wsadzenie drzewka i podlanie,
    efekty tego takie jak opisałem.. Co zrobić? Może przed posadzeniem
    trzeba wymoczyć korzenie?

  • 2. Data: 2013-05-31 22:07:45
    Temat: Re: Orzech Włoski
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-05-31 15:50, Trybun pisze:
> [...]
    > to - wykopanie dołka, garść azofoski, wsadzenie drzewka i podlanie,
    > efekty tego takie jak opisałem.. Co zrobić? Może przed posadzeniem

    A może lepiej posadzić, dać się dobrze ukorzenić, a dopiero później
    sypać nawozami ;-)

    Krycha.

  • 3. Data: 2013-05-31 22:49:05
    Od: skryba <z...@w...pl>

    W dniu piątek, 31 maja 2013 22:07:45 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:

    > A może lepiej posadzić, dać się dobrze ukorzenić, a dopiero później
    >
    > sypać nawozami ;-)

    Nie jest mu za mokro - zbyt wysoki poziom wód gruntowych?
    Zamierając liście gwałtownie zmieniają kolor?

    Pozdrawiam
    skryba

  • 4. Data: 2013-06-01 02:45:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 31 May 2013 15:50:51 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > to - wykopanie dołka, garść azofoski, wsadzenie drzewka i podlanie,
    > efekty tego takie jak opisałem.. Co zrobić? Może przed posadzeniem

    Jakże ma urosnąć, skoro mu nie dajesz się ukorzenić w nowym miejscu
    konsekwentnie paląc azofoską wszelkie nowe=młodziutkie=delikatne korzonki,
    które usiłuje wypuścić... Nawozi się drzewka po przyjęciu w nowym miejscu.
    Które to przyjęcie objawia się wypuszczeniem nowych pędów.
    --
    XL
    "Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

  • 5. Data: 2013-06-01 17:00:29
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-06-01 02:45, Ikselka pisze:

> [...]
    > które usiłuje wypuścić... Nawozi się drzewka po przyjęciu w nowym miejscu.
    > Które to przyjęcie objawia się wypuszczeniem nowych pędów.

    No ale ja tak do tej pory sadziłem wszystkie swoje drzewka.. A było ich
    chyba z 30 sztuk. Podobnie zresztą robię z sadzonkami pomidorów, kapusty
    czy brokułów - do dołka dawka azofoski i na to roślina. Do tej pory
    wszystko było ok.

  • 6. Data: 2013-06-01 17:02:18
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-05-31 22:07, Krycha_net pisze:

    > A może lepiej posadzić, dać się dobrze ukorzenić, a dopiero później
    > sypać nawozami ;-)
    >
    > Krycha.

    Przy następnym sadzeniu orzecha spróbuję się powstrzymać od przed
    nawożenia;-)

  • 7. Data: 2013-06-01 17:08:48
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-05-31 22:49, skryba pisze:

    > Nie jest mu za mokro - zbyt wysoki poziom wód gruntowych?
    > Zamierając liście gwałtownie zmieniają kolor?
    >
    > Pozdrawiam
    > skryba

    No nie wiem, dość mocno je podlewam zaraz po posadzeniu. Wody gruntowe
    raczej nie wchodzą w rachubę. Nawet nie ma co mówić o liściach - kilka
    pąków zaczyna się rozwijać, pokazują się małe listki które następnie
    więdną i usychają.

  • 8. Data: 2013-06-01 17:51:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 01 Jun 2013 17:00:29 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > chyba z 30 sztuk. Podobnie zresztą robię z sadzonkami pomidorów, kapusty
    > czy brokułów - do dołka dawka azofoski i na to roślina. Do tej pory

    Pierwsze słyszę, nigdy tak nie robię. Moze drzewko z gołym korzeniem było.

  • 9. Data: 2013-06-01 17:52:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 01 Jun 2013 17:08:48 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > raczej nie wchodzą w rachubę. Nawet nie ma co mówić o liściach - kilka
    > pąków zaczyna się rozwijać, pokazują się małe listki które następnie

    No to jeszcze może być sprawa uszkodzonych korzeni.

  • 10. Data: 2013-06-01 18:08:57
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 1 Jun 2013 17:52:05 +0200, Ikselka napisał(a):

    > No to jeszcze może być sprawa uszkodzonych korzeni.

    Uszkodzonych podczas wykopywania drzewka ze szkółki - uściślam.