  • 221. Data: 2016-09-03 17:35:51
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 3 września 2016 17:28:36 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Ja bym powiedział że jeden pies. Bo nawet jeżeli rocznie za jedno na
    > fakturach wyjdzie 2400zł, a drugie 3200zł to żadna różnica. Grunt że nie
    > 7-8k zł.

    Niewazne ile :) Trzeba liczyć inwstycja+ekspolatacja długoterminowo. Wadą powietrznej
    jest ze powietrze jest chłodniejsze gdy prund jest tani i nie ma tego jak obejść.
    Zatem COP wyjdzie jest nizszy niz mógłby teoretycznie być.

    b.

  • 222. Data: 2016-09-03 18:37:17
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 03.09.2016 17:35, Budyń wrote:

> [...]
    obejść. Zatem COP wyjdzie jest nizszy niz mógłby teoretycznie być.

    Co to w ogóle za maniera z tą drugą taryfą ? Po co im drogie rozwiązania
    żeby później nie grzać w nocy i marznąć?

  • 223. Data: 2016-09-03 19:18:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 3 Sep 2016 08:35:51 -0700 (PDT), Budyń

> [...]
    > Wadą powietrznej jest ze powietrze jest chłodniejsze gdy prund
    > jest tani i nie ma tego jak obejść. Zatem COP wyjdzie jest nizszy

    Czy się grzeje tanią w nocy z niższym COP, czy "drogą" w dzień z wyższym
    COP, wychodzi na to samo. Generalnie 2T jest lepsza dla PC GW i znacznie
    lepsza do grzania czystym prądem.

    Do PC PW można dyskutować, aczkolwiek ja pracuję w domu, teoretycznie
    korzystam głównie z "drogiego" prądu (nie grzejąc prądem nic poza CWU) a i
    tak rocznie jestem do przodu ze 300 zł z tytułu 2 taryf.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 224. Data: 2016-09-03 20:15:53
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 03.09.2016 19:18, Myjk wrote:
> [...]
    >
    > Czy się grzeje tanią w nocy z niższym COP, czy "drogą" w dzień z wyższym
    > COP, wychodzi na to samo. Generalnie 2T jest lepsza dla PC GW i znacznie

    Trzeba było postawić w szereg piec wszystkopalny i jak coś do spalenia
    to dołoży się do bilansu ciepła.

  • 225. Data: 2016-09-03 21:25:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

> [...]
    >
    > Czy się grzeje tanią w nocy z niższym COP, czy "drogą" w dzień z wyższym
    > COP, wychodzi na to samo. Generalnie 2T jest lepsza dla PC GW i znacznie

    pod warunkiem, że grzejesz kaloryfery. Ja grzeję powietrze więc nie mam
    co akumulować. I u mnie 2T byłoby bez sensu

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 226. Data: 2016-09-04 01:51:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-03 o 10:52, Myjk pisze:

    > 71 zł / 293 kWh = *0,24* zł brutto / kWh dla 11,275 kWh/m3

    Nie ma co, pięknie to liczysz, jak w którymś miesiącu miałbym zużycie
    0kWh, to każdy kalkulator by się wypierdolił.
    Opłaty stałe są i w prądzie i w gazie, i czym mniej energii zużyjesz tym
    większy mają udział w kosztach ogrzewania i Twojej pompy ciepła też to
    dotyczy.

  • 227. Data: 2016-09-04 08:34:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 3 września 2016 21:25:17 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > pod warunkiem, że grzejesz kaloryfery. Ja grzeję powietrze więc nie mam
    > co akumulować. I u mnie 2T byłoby bez sensu

    Znaczy źródło ogrzewania chodzi non-stop praktycznie?
    wtedy 2 taryfowo też wychodzi taniej

  • 228. Data: 2016-09-04 09:32:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 4 września 2016 01:51:52 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    > Opłaty stałe są i w prądzie i w gazie, i czym mniej energii zużyjesz tym
    > większy mają udział w kosztach ogrzewania i Twojej pompy ciepła też to

    no ale co w tym dziwnego? Przy obecnosci abonamentu przy ilosci energii dążącej do
    zera cena za kwh dązy do nieskonczonosci. Zwykla matematyka.
    A efektywna cena energii to kwota z faktury rocznej podzielone przez ilosc energii.

    b.

  • 229. Data: 2016-09-04 11:06:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 4 Sep 2016 01:51:48 +0200, nadir

> [...]
    > Opłaty stałe są i w prądzie i w gazie, i czym mniej energii zużyjesz tym
    > większy mają udział w kosztach ogrzewania i Twojej pompy ciepła też to

    Tak samo liczę dla prądu, to dlaczego dla gazu mam liczyć inaczej? Jak jest
    coś nie tak na podstawie jednej faktury, zawsze możesz podać średni koszt z
    całego roku który powinien być mniej "nagięty". Z tej faktury co podałeś
    wynika, że masz gaz za 0,24/kWh tak samo jak ja mam (i tak zakładam do
    porównań) z faktury prąd za 0,52/kWh -- pomimo, że prądem nie grzeję, a
    więc mam raczej niekorzystne warunki użytkowania 2T.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 230. Data: 2016-09-04 11:06:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 3 Sep 2016 19:25:16 -0000 (UTC), masti

    > pod warunkiem, że grzejesz kaloryfery.

    Akurat kaloryfery niewiele się różnią od powietrza, bo też przecież nie
    akumulują. Dlatego między innymi ostatecznie odpuściłem w obecnym domu
    instalację PC PW i walczę o gaz.

    > Ja grzeję powietrze więc nie mam
    > co akumulować. I u mnie 2T byłoby bez sensu

    Bez sensu głównie dlatego, że nie jest fajnie jak wiatrak w nocy chodzi.

    --
    Pozdor
    Myjk