  • 1. Data: 2011-10-06 17:23:50
    Temat: Palenie gałęzi w ogrodzie
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Przychodzi czas przycinania gałęzi i mam w związku z tym pytanie:
    czy są jakieś przepisy zabraniające palenia tych gałęzi we własnym ogrodzie?
    Pytałem w straży pożarnej i oni nie widzą przeszkód, o ile nie będzie to
    bliżej, niż -nie pamiętam ile- metrów od domów.
    Nasza dzielna straż miejska, jak już nie ma kogo łapać za parkowanie bez
    opłaty, to wypatruje dymów z ogniska i straszy mandatami.
    Rok temu skończyło się na tym, że musiałem przy nich zalać ognisko i
    sobie pojechali. Nie umieli podać podstawy prawnej, ale bredzili coś o
    zadymianiu okolicy.
    W tym roku zamierzam trochę gałęzi pościnać i już się wkurzam na myśl o
    ich paleniu. Nie mam pieca, gdzie bym mógł wykorzystać gałęzie, jako opał.
    Jacek

  • 2. Data: 2011-10-06 17:58:14
    Temat: Re: Palenie gałęzi w ogrodzie
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > ich paleniu. Nie mam pieca, gdzie bym mógł wykorzystać gałęzie, jako opał.

    Hejka. Zamiast się denerwować kup rozdrabniacz do gałęzi.
    Pozdrawiam substytucyjnie Ja...cki

  • 3. Data: 2011-10-06 18:08:54
    Temat: Re: Palenie ga??zi w ogrodzie
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Posiadam taki sprzęt, ale gałęzi będzie dużo i większość wolałbym spalić.
    Najgrubsze zostawię, a drobniejsze mogę pociąć rozdrabniaczem, zapakować
    w worki i wystawić pod śmietnik za jedyne 8,50 zł/worek ewentualnie
    spalić. Jak widzę przy drogach wycinki gałęzi, to przeważnie są składane
    "na kupę" i palone.
    Leśnikom i drogowcom wolno a mi nie?
    Jacek

  • 4. Data: 2011-10-06 18:12:22
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-10-06 20:08, Jacek pisze:
    > Posiadam taki sprzęt, ale gałęzi będzie dużo i większość wolałbym spalić.
    > Najgrubsze zostawię, a drobniejsze mogę pociąć rozdrabniaczem,

    Moj znajomy w okresach jesienno-wiosennych pali rozdrobnionymi galeziami
    w kominku (szybko schna)

    Marek

  • 5. Data: 2011-10-06 18:25:34
    Od: Jacek <n...@g...com>

    No dobra, ale ja chcę podpalić kupę gałęzi w ogrodzie i nie dostać
    mandatu. Popiół sobie potem zagospodaruję.
    Jacek

  • 6. Data: 2011-10-06 18:38:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 06 Oct 2011 19:23:50 +0200, Jacek napisał(a):

    > czy są jakieś przepisy zabraniające palenia tych gałęzi we własnym ogrodzie?

    http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AI
    D=/20070929/DOM/70925040

    Ustawa o odpadach:
    http://www.baza-wiedzy.pl/press_show_category,10393,
    ustawa-o-odpadach-tekst-jednolity.html
    --
    XL

  • 7. Data: 2011-10-06 20:55:22
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 06 Oct 2011 19:23:50 +0200, Jacek napisał(a):

    (...)

    Idz do marketu, kup najtanszego blaszanego grilla i spal galezie w grillu.
    Straszakom miejskim wskaz kierunek na drzewo. Grillowac w ogrodzie Ci
    wolno.

    Debilne przepisy nalezy traktowac sikiem prostym - na nic innego nie
    zasluguja.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2011-10-07 07:56:35
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

> [...]
    > Jak widzę przy drogach wycinki gałęzi, to przeważnie są składane "na kupę"

    Hejka. Na zachodzie Europy palenie masy organicznej jest podobno
    zabronione. Na pewno masz trawnik. Rozdrobnione gałęzie przekładaj skoszona
    trawą i kompostuj. Kompost bogactwem ogrodnika. :-) Szkoda puszczać z dymem
    takie bogactwo.
    Pozdrawiam utylitarnie Ja...cki

  • 9. Data: 2011-10-07 08:14:53
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Tyle tylko, że mój kompostownik 3 lata temu się zapełnił i już nie mam
    gdzie tego sypać, a wybranie kompostu też wymaga miejsca, żeby go gdzieś
    rozłożyć, a już nie mam gdzie. Mam w sumie ponad 20 arów i 24 drzewa, z
    czego większość dużych.
    Jacek

  • 10. Data: 2011-10-07 08:27:08
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > gdzie tego sypać, a wybranie kompostu też wymaga miejsca, żeby go gdzieś
    > rozłożyć, a już nie mam gdzie. Mam w sumie ponad 20 arów i 24 drzewa, z

    Tobie to dobrze.
    Jesteś chyba pierwszym na tej grupie,
    który cierpi na nadmiar kompostu.
    Jakże Tobie zazdroszczę.
    :-))

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba
    Ps. 3-letni kompost wspaniale nadaje się na posypywanie
    powierzchni ogrodowej, zwłaszcza po obwodzie koron drzew.