  • 1. Data: 2015-09-23 08:26:16
    Temat: Parapet z paneli - kleić czy nie?
    Od: abs <n...@o...pl>

    Zrobiłem sobie parapet wg tego przepisu na schody :)
    https://www.youtube.com/watch?v=646daaxS9qk
    I teraz mam dylemat - czy kleić panele do podłoża czy nie, gdyż drań
    jest dość długi, ma prawie 4 metry i nie wiem czy pod wpływem zmian
    temperatur (jest to wyjście na balkon) nie będzie chciał pracować. Po
    coś w końcu robi się dylatację kładąc panele... Co sądzicie? Jeśli kleić
    to jakiego kleju użyć? Zwykły montażowy?

  • 2. Data: 2015-09-23 08:49:54
    Temat: Re: Parapet z paneli - kleić czy nie?
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 23 września 2015 08:26:17 UTC+2 użytkownik abs napisał:
> [...]
    > coś w końcu robi się dylatację kładąc panele... Co sądzicie? Jeśli kleić
    > to jakiego kleju użyć? Zwykły montażowy?

    Z czego ten parapet?
    I jak klejony?
    Jak włókna są wzdłuż to można by przykleić ale nie na całej powierzchni tylko tam
    przy oknie lub na środku dostawiając troche miejsca pod oknem na dylatacje.

    Dąb może się rozszerzyć w poprzek włókien o około 5-10%
    Buk o 7-20%

    Wzdłuż nie rozszerza sie zbytnio...

    Łukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2015-09-23 09:19:06
    Od: abs <n...@o...pl>

    W dniu 23.09.2015 o 08:49, s...@g...com pisze:

    > Z czego ten parapet?
    > I jak klejony?

    Trudne pytanie... Laminat czy jak się to zwie, panel podłogowy QiuckStep
    :) Ale co tam w środku dokładnie, hm...

> [...]
    przy oknie lub na środku dostawiając troche miejsca pod oknem na dylatacje.

    > Dąb może się rozszerzyć w poprzek włókien o około 5-10%

    Ok, dzięki, ale mam wrażenie, że Twoja wypowiedź dotyczy podłogi
    drewnianej, zgadza się?

    Pozdrowienia.

  • 4. Data: 2015-09-23 11:42:50
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 23 września 2015 09:19:08 UTC+2 użytkownik abs napisał:

> [...]
    przy oknie lub na środku dostawiając troche miejsca pod oknem na dylatacje.

    > Ok, dzięki, ale mam wrażenie, że Twoja wypowiedź dotyczy podłogi

    Ah. Jesli to panele to rzeczywiscie informacja sie nie tyczy twojego przypadku.
    Jakoś nie pomyślałem że ktos schody by panelami okrywał a filmu nie oglądałem.

    Panele możesz przykleić bez problemu. Panale nie będą aż tak pracować.
    Zrób im 1-3 mm dylatacji od sciany i wypelnij akrylem lub sylikonem.
    Spód przyklej na klej montazowy - taki brązowy, ważne aby był raczej konsystencji
    rzadkiej pasty a nie takiej gęstej zachowującej swój ksztalt.

    Teraz te kleje montażowe robia takie właśnie gęste i mało lepkie...

  • 5. Data: 2015-09-23 12:22:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co to jest sylikon?

  • 6. Data: 2015-09-23 12:31:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 września 2015 12:22:43 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Co to jest sylikon?

    Poprawna nazwa, zamiennie stosowana z "silikon" :)

    "silikon | Zgodne z uzusem jest w WSPP zrównanie w prawach postaci silikon i sylikon,
    ze wskazaniem na tę pierwszą. Forma sylikon jest starsza i dziś już rzadka; zgodnie z
    uwagami podanymi w innym miejscu, większość woli formę silikon (zawierającą grupę si
    wymawianą [si], nie [śi]). Dotyczy to zwłaszcza młodego pokolenia (znającego
    określenie silikony = nadmiernej wielkości damski biust).

    Wątpliwości wzbudza jedynie podana w WSPP definicja: 'syntetyczny związek chemiczny'.
    W rzeczywistości silikony są tworzywami o ściśle określonej naturze chemicznej,
    mianowicie opartymi na oligosiloksanach lub polisiloksanach (polimerach z
    naprzemiennie ułożonymi atomami krzemu i tlenu). Stosowanie określenia silikonowy
    wobec płytek zbudowanych z monokrystalicznego krzemu (poprawnie: płytki krzemowe)
    jest nieakceptowalną kalką z angielskiego i powinno zostać napiętnowane w słowniku
    poprawnościowym, tymczasem WSPP na ten temat milczy."

    Takze poki co Zenek - lewy prosty przeszedl kolo szczeki :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-09-23 17:25:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niekoniecznie przeszedl kolo szczeki. Nazwa handlowa powstala na bazie pierwiastka z
    ktorego jest sklepowy silikon zrobiony. Nie spotkalem sie w handlu z czyms co sie
    sylikon nazywa. Nie kojarze rowniez pierwiastka ktorego nazwa i skrot zaczynaja sie
    od Sy. Jako przyklad na poparcie moich racji mozna dac przyklad innego wyrobu
    budowlanego. Jest cegla silikatowa a sylikatowej nie ma. Silikatowa bo prawie w stu
    procentach sklada sie z piachu, czyli krzemu (silicium) w skrocie Si w ukladzie
    okresowym.

  • 8. Data: 2015-09-23 20:19:28
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 września 2015 17:25:27 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Niekoniecznie przeszedl kolo szczeki.

    Przeszedl, przeszedl - obie nazwy sa poprawne, choc sylikon rzadko uzywany
    i powinno sie uzywac silikon - jednak uzywanie slowa "sylikon" nie jest
    bledem :-) Tak mowi WSPP (Wielki Slownik Poprawnej Polszczyzny PWN), wiec
    nie ma sie co z tym klocic ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-09-23 20:39:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W slowniku jest blad. Slowniki tworza humanisci. Nazwa silikon ma oparcie w nazwie
    pierwiastka z ktorego sie sklada. Slowo sylikon jako nazwa tego czegos w tubie w
    jezyku polskim nie ma prawa wystepowac bo nie ma zwazku z niczym. Piachoklajster
    bylby lepsza nazwa niz sylikon.

  • 10. Data: 2015-09-23 21:54:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > to jakiego kleju użyć? Zwykły montażowy?
    jeśli chcesz cokolwiek przykleić żeby było trwałe, zamiast "silikonu"
    użyj kleju do szyb samochodowych. co prawda drogi(24 za tube) i czarny,
    brudzący, ale w porównaniu do silikonów twardszy i duuuużo mocniejszy.

    ToMasz