  • 1. Data: 2021-08-14 09:50:50
    Temat: Paski - LED - sciemnianie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Przypomne temat z poprzedniego watku - potrzeba 26 metrów pasków LED
    które beda zamontowane w listwie przysufitowej.

    W poprzednich odpowiedziach dowiedziałem sie ze:
    - ledy na 12V to kłopot ze spadkiem napiecia. Nalezałoby zamontować
    conajmniej 2 zasilacze i podzielić paski na 4 strefy montujac zasilacze
    w srodku. A moze nawet 3 zasilacze? To lekko kłopotliwe bo trzebaby
    prowadzic dodatkowe przewody, wygospodarowac miejsce na zasilacze etc.
    Przy 2 zasilaczach byłoby max 6,5m od zasilacza (za duzo?), przy 3
    około 4,3 metra.

    - ledy na 230 to misz masz i ciezko kupic jakies sensowne.

    - ledy 24v - jak to zmienia konieczna ilosc zasilaczy na 26 metrów?
    Jeden wystarczy?

    A jak wyglada kwestia sciemniania?
    Rozumiem, ze w przypadku ledów na 12V/24V byłoby to dodatkowo
    kłopotliwe bo trzebaby zastosować jakis sciemniac sterowany pilotem za
    kazdym zasilaczem osobno? I robi sie misz masz bo kazdy fragment trzeba
    sciemniac oddzielnie?

    A na 230?
    Sciemniacz tego typu da rade?
    https://allegro.pl/oferta/schneider-asfora-sciemniac
    z-z-funkcja-
    lacznika-10511582609
    Przy tym konkretnym piszą ze nie wspolpracuje z ledami, wiec pytanie
    czego konkretnie szukac?

    Wolałbym rozwiazanie typu sciemniacz w gniazdku dodatkowo wspolgrające
    graficznie z pozostałymi włącznikami niz jakies piloty które potem są
    trudne do zlokalizowania.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 2. Data: 2021-08-14 11:46:27
    Temat: Re: Paski - LED - sciemnianie
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 14 sierpnia 2021 o 02:50:53 UTC-5 Budzik napisał(a):
> [...]
    > prowadzic dodatkowe przewody, wygospodarowac miejsce na zasilacze etc.
    > Przy 2 zasilaczach byłoby max 6,5m od zasilacza (za duzo?), przy 3

    Albo zamiast zasilaczy dodatkowy kabel.
    1m kabla ma okolo 0.017oma na metr przy 1mm2 (trzeba liczyc razy dwa)
    Policz sobie spadek napiecia na tych 13m (zakladam ze masz pelna petelke wiec w
    praktyce mozesz sie wpiac w oba konce).

    Mysle ze przesadzasz z tym kombinowaniem. Dodajac nawet nie kabel zwykly tylko
    glosnikowy w koszta nie wejdziesz, kolorek kabla se dobierzesz a kable takie sa dosyc
    grube wiec spadek napiecia bedzie nieznaczny.

    Pamietaj ze paski ledowe maja tej miedzi tyle co nic i spadek i tak jest jako taki.
    Dodajac dodatkowy kabel poprawiasz sytuacje mocno.

    A jak zrobisz uklad <> i podepniesz sie na jednym koncu to drugi koniec nawet jak
    ciemniejszy to bedzie jednaki na obu koncach wiec roznicy nie bedzie widac.

    Nie ma co kombinowac.

    > A jak wyglada kwestia sciemniania?

    Kupujesz zasilacz regulowany i dajesz mniejsze napiecie.