  • 1. Data: 2022-06-04 14:00:13
    Temat: Pianka wysokoprężna?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Chcę uzupełnić kilka miejsc zaizolowanych pianą natryskową PUR. Pianki
    montażowe, jakie widziałem w 100% są niskoprężne i mają kiepską wydajność.
    Czy istnieje pianka w takich małych pojemnikach, która po rozprężeniu da
    większą objętość, niż pianki montażowe? Czego szukać?
    Jacek

  • 2. Data: 2022-06-04 14:58:42
    Temat: Re: Pianka wysokoprężna?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 4 June 2022 at 14:00:16 UTC+2, Jacek wrote:
> [...]
    > Czy istnieje pianka w takich małych pojemnikach, która po rozprężeniu da
    > większą objętość, niż pianki montażowe? Czego szukać?
    wszystkie pianki są wysokoprężne, ale zamkniete w pojemnikach ciasnieniowych, muszą
    spelniać normy bezpieczeństwa,
    czyli, m.in. pojemnik po podgrzaniu powyżej temperatury pokojowej, nie może ulec
    rozerwaniu.

    Wyższe ciśnienie można uzyskać korzystając z agregatu spieniającego
    i tak produkowano ramy do obrazów z pianki poliuretanowej w zamkniętej formie.

  • 3. Data: 2022-06-04 16:37:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.06.2022 14:00, Jacek wrote:
    > Chcę uzupełnić kilka miejsc zaizolowanych pianą natryskową PUR. Pianki
    > montażowe, jakie widziałem w 100% są niskoprężne i mają kiepską wydajność.

    W markecie nie znalazłeś żadnej z dopiskiem "Wysokoprężna"? Na alle jest
    np. taka
    https://allegro.pl/oferta/maxi-piana-pianka-montazow
    a-wysokoprezna-do-300-9891399258

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2022-06-04 16:51:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 4 June 2022 at 16:37:33 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:
    > W markecie nie znalazłeś żadnej z dopiskiem "Wysokoprężna"? Na alle jest
> [...]
    znów ten spam reklamowy

    jak wysokoprężna to znaczy, że pojemnik musi wytrzymac wyższe cisnienie
    i jak zostawi pojemnik w slońcu to go rozerwie.

    Po to spamowac i ryzykować zdrowie.

  • 5. Data: 2022-06-04 17:24:32
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > W markecie nie znalazłeś żadnej z dopiskiem "Wysokoprężna"?
    Już znalazłem. Trzeba szukać jako "izolacyjna" a nie "montażowa".
    Jacek

  • 6. Data: 2022-06-04 22:09:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jun 2022 07:51:45 -0700 (PDT), a a napisał(a):

> [...]
    >
    > jak wysokoprężna to znaczy, że pojemnik musi wytrzymac wyższe cisnienie
    > i jak zostawi pojemnik w slońcu to go rozerwie.

    Nie pierdziel głupot. Jak zwykle zresztą.

    "Prężność" tutaj nie oznacza ciśnienia w pojemniku, tylko różnicę pomiędzy
    objętością pianki w pojemniku a pojemnością, do jakiej piana urośnie.
    Chodzi o prężność po wydostaniu się z pojemnika.

    Do bułki też można dać dużo drożdży i ładnie wyrośnie albo zrobić zakalec.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2022-06-04 22:30:55
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 4 June 2022 at 22:09:35 UTC+2, Adam wrote:

> [...]
    > Chodzi o prężność po wydostaniu się z pojemnika.
    >
    > Do bułki też można dać dużo drożdży i ładnie wyrośnie albo zrobić zakalec.

    a co na to mówi lekarz ?

    Nadprężnośc oznacza dokladnie to co powiedziałem, że p;ojemnik jest mniej bezpieczny
    gdy pozostawiony w cieple, ekspozycji na słońce.

    Żywice poliuretanowe sa spieniane w wyniku mixu 2 skladników w agregacie.
    A tutaj mamy spienienie w zamkniętym pojemniku i to spienienie wysokoprężne, czyli
    wysokocisnieniowe.

    Na youtubie sa filmiki pokazujące jak ulegają rozerwaniu takie pojemniki po
    podgrzaniu.

    Latem rozrywają się na słońcu dziesiątki pojemników z gazem LPG
    i czym większa pręzność tym rozerwanie częstsze.

  • 8. Data: 2022-06-04 22:40:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 czerwca 2022 o 22:30:57 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Latem rozrywają się na słońcu dziesiątki pojemników z gazem LPG
    > i czym większa pręzność tym rozerwanie częstsze.
    Ty naprawdę w dzieciństwie byłeś karmiony z ołowianej butelki.

  • 9. Data: 2022-06-04 23:22:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 4 June 2022 at 22:40:35 UTC+2, 4...@g...com wrote:

    a-wysokoprezna-do-300-9891399258

    bezpieczny gdy pozostawiony w cieple, ekspozycji na słońce.

    siostra : doktorze, pacjent @4...@g...com znow zasłał łóżko

    doktor: brawo, brawo, widać poprawę

    2.siostra : ale ona nie wymawia "rrrr"

    poliuretany to sa rakotworcze syfilisy, znane od ho ho ho lat

    i były lakiery poliuretanowe, które się same utwardzaly , bo dodaniu aktywatora

    Ale gdy Zenek dodał za dużo aktywatora, to lakier poliuretanowy potrafił się
    zagotowac w pojemniku

    I czym się różni nisko - wysokopręzny ?

    własnie ilością aktywatora spieniającego

    Ale w pojemniku juz są połaczone ze sobą: poliuretan + czynnik spieniający (nie jest
    nim obojetny gaz)

    I gdy pojemnik cienkoszczelny, wyeksponowany na słonce, to ten wysokopręzny mix
    szybciej ulegnie rozerwaniu

    Sa filmiki na youtubie do obejrzenia.

    Z tego samego powodu nie przechowujemy w domu butli ze skroplonym tlenem,
    a w wielu krajach jest zakaz użytkowania w mieszkaniach gazu LPG do zasilania
    kuchenek

    Ale rópta co kceta

  • 10. Data: 2022-06-05 00:56:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 czerwca 2022 o 23:22:05 UTC+2 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > a w wielu krajach jest zakaz użytkowania w mieszkaniach gazu LPG do zasilania

    i ołów był zanieczyszczony rtęcią.