    From: "KS" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Piwnica inaczej
    Date: Sun, 18 Jan 2009 20:29:14 +0100

    Witam,

    Kilka wątków wyżej pytałem o techniczne aspekty wykonania wykopu w pobliżu
    istniejących ław.
    Z Waszych opinii wynika że temat nie jest taki straszny. Uświadomiłem sobie
    jednak że to o czym myśle to troche poważniejsza sprawa i chyba nie
    powinienem tego robić bez zmiany projektu pozwolenia itd.
    A pomysł jest taki. Na etapie wyboru projektu zrezygnowałem z piwnicy
    głównie ze wzgledu na to że na działce czasem jest problem z wodą deszczową,
    a sąsiedzi miewaja wode w piwnicy. Uznałem więc że nie robię piwnicy bo
    trudno by ją było zrobic dobrze za rozsądna cenę a wody w piwnicy czy
    wilgoci nie chcę. Widząc jednak że przechowywanie żywności jest jakimś
    problemem, zwłaszcza latem. Znalazłem takie coś.
    http://www.spiralcellars.com/uk/description.htm
    Na ww stronie proponuja cos takiego do przechowywania win. Ja chciałbym mieć
    piwnicę do przechowywania żywności, czyli warzyw, owoców, przetworów itp.
    Pomyslałem sobie że kupię gotowy zbiornik żelbetowy z zamkniętym dnem,
    zakopię go w ziemi w obrysie budynku, przykryję płyta zelbetową, zrobie
    wejście, schody itd. I tak czym dłużej myslę tym więcej pytań.
    Chętnie usłyszałbym co myślicie o takim pomysle a w szczególnosci
    zastanawiam sie czy?
    1.Czy taki gotowy zbiornik żelbetowy będzie szczelny?
    2. Czy taka "piwnica" będzie praktyczna? Myśle tu o piwnicy jakieś 3-4m^2
    powierzchnii i wysoka na około 2 m.
    3. Czy takie coś wymagałoby zmian w projekcie?
    4. Czy taka zmiana wymagałaby powtórnego starania się o pozwolenie na
    budowę?
    Jeszcze się nie wiem co na to mój architekt, choć on też pewnie nie będzie
    zachwycony takim dziwolągiem.

    Dodam że obecnie mam zrobione ławy i żeby cos takiego zrobić powinienem
    wkopać się między istniejącymi ławami na ponad 1 m.

    Pozdrawiam
    K.S.