    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Po zimie hydrofor nie działa
    Date: Sat, 28 May 2016 16:34:42 +0200

    Witam,

    Podłączyłem hydrofor, który do zeszłej jesieni dawał wodę do ogródka. Na
    zimę był wyjęty i przechowany w temp. >0 oC.
    Zalałem go, podłaczyłem węże i- woda leci, ale jak krew z nosa. Co
    zrobiłem:
    1. Odkręciłem odpowietrznik- nie ma powietrza w obudowie pompy, cofa się
    woda z węży tłocznych (pompa na głębokości 160 cm pod pow. gruntu).
    2. Wykręciłem wężyk do zbiornika przeponowego (jest on uszkodzony- nie
    trzyma ciśnienia). Zadławiłem wylot go śrubunkiem. Sama pompa paracuje tak
    samo jak z podłączonym zepsutym zbiornikiem.
    3. Odkręciłem wąż ssawny, włączyłem pompę zatykajac wlot ssawny palcami.
    Pompa wytwarza podciśnienie (nie mam porównania czy dobre, czy może za
    małe)- nie wiem. Ale podcisnienie wytwarza.
    4. Kombinerkami sprawdziłem klapkę zaworu zwrotnego na linii ssącej 10 cm
    poniżej osi pompy- klapka zaworu działa (przesuwa się).

    Co jeszcze może być?
    - brak wody w studni- sprawdzę, czy pompa zassie wodę z balii i poda pod
    ciśnieniem. U sąsiada woda jest. W zeszłym roku w b.upalnym sierpniu woda
    była.
    - połamane łopatki wirtnika (pompa z obudową metalową)- ale czym??

    - Co jeszcze?? Nic mi nie przychodzi do głowy.

    Praca pompy jest taka, jakby pompa nie zaciążała silnika, jakby była
    zapowietrzona. Ale pompa ta po zalaniu wodą dobrze pozbywała się powietrza
    i tłoczyła wodę, a przez korek odpowietzajacy powietrze nie leci.

    Ciśnienie na początku linii tłocznej jest b.małe (wąż "miękki"). Zamknięcie
    wylotu wody na linii ssawnej nie spowodowało nabicia ciśnienia.

    Macie jakieś pomysły??
    Pozdr.
    Tomek.