  • 1. Data: 2013-04-25 17:40:16
    Temat: Podjazd zwirowy - jakie frakcje?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Przymierzam sie do budowy podjazdu do garazu z placykiem na drugie auto
    obok. Nawierzchnia bedzie zwirowa, wady znam.

    Pytanie brzmi jakich frakcji kamienia uzyc, zeby jak najlepiej zagescic
    nawierzchnie i uzyskac najwieksza trwalosc?

    Grunt jest u mnie gliniasty, bardzo slabo przepuszczalny, wiec planuje
    wykorytowac miejsce pod podjazd i na spod dac podklad z 10-15 cm gruzu.

    A co na to? Jedni doradzaja kliniec, inni pospolke... 8-]

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2013-04-25 21:05:40
    Temat: Re: Podjazd zwirowy - jakie frakcje?
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Maciek wrote:
> [...]
    > gruzu.
    >
    > A co na to? Jedni doradzaja kliniec, inni pospolke... 8-]

    łamaniec 16

    jeffrey

  • 3. Data: 2013-04-25 22:21:08
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Apr 2013 21:05:40 +0200, Jeffrey napisał(a):

    > łamaniec 16

    Ale na cala grubosc warstwy?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2013-04-25 23:56:47
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Maciek wrote:

    > Ale na cala grubosc warstwy?

    jeśli pod spodem będzie gruz to nie potrzebujesz więcej no może
    warstwa wyrównująco separująca - pospólka albo łamaniec 0-4

    jeffrey

  • 5. Data: 2013-04-26 01:28:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 kwietnia 2013 21:05:40 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > �amaniec 16

    Podepne sie pod pytanie -> czy warstwa ~4-5cm takiego "lamanca" przy zageszczaniu
    zaklinuje sie na dosc stromym podjezdzie (nie wiem kurde ile stopni ale tak 2,5m
    spadku na ~20mb) i wytrzyma zime, tak ze kola nie beda go przy jezdzeniu wyrzucac ?
    :) Pod spotem mam czerwona berge (kamien pokopalniany) - grubo bo z dobre 30-40cm, to
    wszystko jest juz ladnie zageszczone i nie siada. Jednak zanim dorobie sie kostki to
    zeby mi podjazd kolorku nabral i byl w miare wygodny (teraz miejscami mam dziury,
    wystaja pojedyncze wielkie kamiory etc) to mysle tez o takim klincu szarym. Kiedys
    bym go zgarnal nizej albo nawet na nim kladl kostke :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-04-26 08:06:30
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > miejscami mam dziury, wystaja pojedyncze wielkie kamiory etc) to
    > mysle tez o takim klincu szarym. Kiedys bym go zgarnal nizej albo

    na dwoje babka wróżyła, pomyśl nad jumbami , taka kratka betonowa z
    dziurami , to zawsze dobrze się sprawdzało na podjazdach

    jeffrey

  • 7. Data: 2013-04-26 09:59:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 08:06:30 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > na dwoje babka wr�y�a, pomy�l nad jumbami , taka kratka betonowa z
    > dziurami , to zawsze dobrze si� sprawdza�o na podjazdach

    Nieee no, to jest brzydkie i drogie ;) Zadnych betonow - ani pelnych ani azurowych :)
    Docelowo ma byc granit!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-04-26 11:13:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Apr 2013 00:59:44 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Docelowo ma byc granit!

    To tez jest masakra cenowa :( Koszt tony loco kamieniolom to ok. 30 zl, a z
    transportem 130 zl jesli wezmiesz cala ciezarowke (25 ton) lub nedzne 220
    zl, jesli wezmiesz mniej.

    Dolicz do tego odpad, podklad...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2013-04-26 11:34:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 kwietnia 2013 11:13:33 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > To tez jest masakra cenowa :( Koszt tony loco kamieniolom to ok. 30 zl, a z
    >
    > transportem 130 zl jesli wezmiesz cala ciezarowke (25 ton) lub nedzne 220
    >
    > zl, jesli wezmiesz mniej.

    Ja wiem czy masakra?
    Mozna przyjąc te min 5m2 z tony
    Z transportem piszesz 130zł więc 26zł/m2. U mnie (a to przez całą Polske od
    Strzegomia) mozna na miejscu kupic za 300zł/tona- więc 50złm/2- przyzwoita kostka
    betonowa również tańsza nie jest.
    A jak ktoś obrotny to transport nie problem- w Strzegomiu maja to w bigbagach więc
    jak ktoś ma znajomego "tirowca" co w tamte okolice jedzi to przy okazji może
    przewieżć.
    > Dolicz do tego odpad, podklad...
    Odpad jakiś pewnie wyjdzie ale jak pomysleć to można wszytko wykorzystac poza głównym
    podjazdem.
    Także cenowo nawet na drugim końcu Polski patrzac od strzegomia wychodzi podobnie do
    betonowej a wygląd i trwałośc moim zdaniem bez porównania.

  • 10. Data: 2013-04-26 11:45:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    > To tez jest masakra cenowa :( Koszt tony loco kamieniolom to ok. 30 zl, a z
    > transportem 130 zl jesli wezmiesz cala ciezarowke (25 ton) lub nedzne 220
    > zl, jesli wezmiesz mniej.

    No zalezy gdzie mieszkasz ;) Ale cene to chyba pomyliles - chyba ze chodzilo Ci o m2
    a nie tone ? :) Tona kostki to u producenta 180-200 pln, z tego przy 4/6 robisz 7m2.
    Transport to przeciez zalezy.. Ja mam do Strzegomia 220km, w dwie strony 440km * 3
    pln = 1300 pln za transport + 25t * 200 = 5000 pln. Suma za 25t z transportem to ok.
    6300 pln, czyli wychodzi 36 pln / m2. Czyli tyle co badziewna kostka betonowa.
    Podklad juz mam - podklad u mnie na slasku to sie przede wszystkim stosuje czerwona
    berge (kamien pokopalniany) - mam z 15 wywrotek bo placu mam z 400m2 do wybrukowania
    w sumie ;) Berga roznie - jak zaczynalem to placilem 300 pln / wywrote 15t. W zeszlym
    roku juz 600 pln / 15t. Ale udalo mi sie np. zalatwic 50t za flaszke :D

    Takze nie jest tak drogo znowu ;)

    > Dolicz do tego odpad, podklad...

    Jaki odpad ? Odpadu praktycznie nie ma. Co odpadnie to sie w ogrodku wykorzysta :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.