  • 1. Data: 2013-04-23 22:10:08
    Temat: scalenie działek przed zatwierdzeniem planu zagospodarowania - zabezpieczenie prawne
    Od: j...@g...com

    Witam. Bardzo proszę o radę.
    Mam długą wąską działkę. Sąsiadujące działki są podobne (należą do Kurii Biskupiej).
    Na dany teren nie ma obowiązujących planów zagospodarowania przestrzennego. Wyłożono
    projekt zakładający drogę, biegnącą w całości po działce kurii wzdłuż mojej działki.
    Obie strony - ja i kuria jesteśmy zainteresowani scaleniem działek. Proponowane
    rozwiązanie jest takie: droga przebiegnie po mojej działce, a w zamian ja dostanę
    działkę bardziej foremną obok. Gmina jest gotowa uwzględnić tę propozycję w projekcie
    jako sensowną. Moje pytanie i główna obawa: muszę zgodzić się na to, by droga
    przebiegała całkowicie po mojej działce już teraz, co zostanie uwzględnione w planie
    zagospodarowania przestrzennego gminy, a co jeśli po zatwierdzeniu planów kuria
    orzeknie, że mój interes już ich nie obchodzi, bo w planach nie mają drogi na swoim
    terenie? Chodzi mi o uregulowania prawne, które zabezpieczą mnie przed taką sytuacją.
    Będę bardzo wdzięczna za pomoc.
    Z góry bardzo dziękuję.
    Izabella Krawczyk

  • 2. Data: 2013-04-24 08:24:57
    Od: "4CX1000" <t...@p...zarogiem.pl>

    Pisz na pl.soc.prawo

  • 3. Data: 2013-04-24 10:14:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > drogi na swoim
    > terenie? Chodzi mi o uregulowania prawne, które zabezpieczą mnie przed

    A nie możecie się po prostu zamienić działkami _przed_ zatwierdzeniem planu?
    Notarialnie oczywiście!

    Pozdrawiam
    Ergir

  • 4. Data: 2013-04-24 13:58:38
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
[...]

    Jeśli twoja działka straci na wartości z tytułu uchwalenia nowego mpzp
    możesz wystąpić o odszkodowanie do gminy. Może warto też zabezpieczyć się
    wyprzedzająco, i zawrzeć stosowną umowę (list intencyjny) z Kurią, z
    odpowiednimi obwarowaniami. Warto tu się posiłkować pomocą prawnika.
    Pozdr

  • 5. Data: 2013-04-24 20:20:08
    Od: j...@g...com

    Bardzo dziękuję!