  • 1. Data: 2010-08-29 07:45:45
    Temat: Podłogówka w całym domu
    Od: rick207 <a...@a...pl>

    Witam.
    Nowy dom, trzy kondygnacje, tj. parter, piętro i poddasze. Grzany gazem
    ziemnym, kondensat Junkers. Wg ozc zapotrzebowanie ok. 5-6 KW. Pexa
    będzie ok. 1000 m. Chcę to zrobić na 3 rozdzielaczach, po jednym na
    kondygnacji. Pętle max. 80m. I tu pojawiają się pytania.
    1. Czy pompa z pieca da radę to przepchać?
    2. Czy może przewidzieć w instalacji dołożenie dodatkowej pompy?
    3. W jaki sposób dokłada się taką dodatkową pompę, w szereg z tą z pieca?
    4. Jakimi średnicami dojść do rozdzielaczy? Będzie to miedź, czy
    wystarczy zacząć 22, a na piętrze, w stronę poddasza pójść 18 ? Czy może
    zwiększyć przekroje o stopień, tj. 28 -> 22 ?
    Pozdrawiam.

    Rick

  • 2. Data: 2010-08-29 08:47:21
    Temat: Re: Podłogówka w całym domu
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-08-2010 o 09:45:45 rick207 <a...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > będzie ok. 1000 m. Chcę to zrobić na 3 rozdzielaczach, po jednym na
    > kondygnacji. Pętle max. 80m. I tu pojawiają się pytania.

    Ok, jak wiesz co to ozc to zainstaluj co i zaimportuj dane pomieszczeń
    do niego i sobie policz podłogówkę, dobierze ci rury i pompy.

    > 1. Czy pompa z pieca da radę to przepchać?
    zależy od różnicy poziomów, im wieksza różnica tym mniejsza wydajność
    pompy, bez obliczeń ani rusz.

    > 2. Czy może przewidzieć w instalacji dołożenie dodatkowej pompy?
    To żaden problem dołożyć. I tak przy każdym mieszaczu będziesz musiał dać
    pompę.

    > 3. W jaki sposób dokłada się taką dodatkową pompę, w szereg z tą z pieca?
    Zależy w którym miejscu instalacji, ale najczęściej tak.

    > 4. Jakimi średnicami dojść do rozdzielaczy? Będzie to miedź, czy
    A po co miedź? z nią są same problemy, a masz tam niskie temp, zwykły
    pex w zupełności wystarczy.

    > wystarczy zacząć 22, a na piętrze, w stronę poddasza pójść 18 ? Czy może
    > zwiększyć przekroje o stopień, tj. 28 -> 22 ?
    Liczyć, jeszcze raz liczyć przepływy, opory, samo wyjdzie :)
    pewnie główny rozdział to 25 a do rozdzielaczy 20 powinna starczyć
    oczywiście o PEX-ie myślę.
    Ja mam 1" główny rozdział bo skręcałem z trójników mosiężnych, a potem 20.
    też mam w całym domu podłogówkę i 4 rozdzielacze :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-08-29 08:54:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rick207 wrote:
> [...]
    > wystarczy zacząć 22, a na piętrze, w stronę poddasza pójść 18 ? Czy
    > może zwiększyć przekroje o stopień, tj. 28 -> 22 ?

    wszytskie twoje wątpliwości rozwieje projekt instalacji wraz z obliczeniami
    cieplnymi i hydraulicznymi.

  • 4. Data: 2010-08-29 09:18:28
    Od: rick207 <a...@a...pl>

    W dniu 2010-08-29 10:47, janusz_kk1 pisze:

    > Ok, jak wiesz co to ozc to zainstaluj co i zaimportuj dane pomieszczeń
    > do niego i sobie policz podłogówkę, dobierze ci rury i pompy.

    co mnie przerósł

    > zależy od różnicy poziomów, im wieksza różnica tym mniejsza wydajność
    > pompy, bez obliczeń ani rusz.

    Przy instalacji zamkniętej różnica poziomów ma znaczenie?

    > To żaden problem dołożyć. I tak przy każdym mieszaczu będziesz musiał dać
    > pompę.

    Po co mieszacze, jak tylko podłogówka?

    > Zależy w którym miejscu instalacji, ale najczęściej tak.

    A czy te pompy nie będą na siebie negatywnie oddziaływać, np. przy
    różnej prędkości pracy?

    > A po co miedź? z nią są same problemy, a masz tam niskie temp, zwykły
    > pex w zupełności wystarczy.

    Jakie są problemy? Mam dostęp do tanich złączek zaciskanych i
    zaciskarki. Do pexa musiałbym kupować i wypożyczać sprzęt.

> [...]
    > Ja mam 1" główny rozdział bo skręcałem z trójników mosiężnych, a potem 20.
    > też mam w całym domu podłogówkę i 4 rozdzielacze :)

    Rozumiem, że liczyłeś to w co, możesz się podzielić projektem?
    Posłużyłby mi jako wzór do zrobienia własnego projektu.

  • 5. Data: 2010-08-29 10:34:23
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "rick207" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Przy instalacji zamkniętej różnica poziomów ma znaczenie?

    Nie ma

    > Po co mieszacze, jak tylko podłogówka?

    Mieszacze są zbędne. Kocioł kondensacyjny ma pracować na niskiej temperaturze
    zasialając bezpośrednio podłogówkę.

    > A czy te pompy nie będą na siebie negatywnie oddziaływać, np. przy
    > różnej prędkości pracy?

    Nie będa. Pompy łączy się szeregowo dla zwiększenia ciśnienia lub równolegle dla
    wydatku.

  • 6. Data: 2010-08-29 20:33:27
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-08-2010 o 11:18:28 rick207 <a...@a...pl> napisał(a):

    > co mnie przerósł
    ok podrzucę ci na priva moja instalację, ale ona wymaga pewnych wyjaśnień
    a to musze mieć czas aby napisać.

    > Przy instalacji zamkniętej różnica poziomów ma znaczenie?
    Różnica poziomów to ciśnienie i dla pompy ma znaczenie.

    > Po co mieszacze, jak tylko podłogówka?
    A żadnego grzejnika w łazience nie będziesz miał?
    trzeba policzyć czy wszędzie podłogówka wystarczy.

    > A czy te pompy nie będą na siebie negatywnie oddziaływać, np. przy
    > różnej prędkości pracy?
    Nie

    > Jakie są problemy?

    Np wyciągnie się rurka z kielicha, najlepszym się zdarza :)
    i już cieknie, a może się to zdarzyć np po trzecim sezonie.

    Mam dostęp do tanich złączek zaciskanych i
    > zaciskarki. Do pexa musiałbym kupować i wypożyczać sprzęt.

    Prawie nic nie potrzebujesz, nożyce, kaliblator, klucze.

    > Rozumiem, że liczyłeś to w co, możesz się podzielić projektem?
    > Posłużyłby mi jako wzór do zrobienia własnego projektu.
    Jest skomplikowany ale ci podeślę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2010-08-29 20:34:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-08-2010 o 12:34:23 William Bonawentura <n...@m...nie.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "rick207" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma
    Dla pomp także?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2010-08-30 16:26:28
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Dnia 29-08-2010 o 12:34:23 William Bonawentura <n...@m...nie.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "rick207" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma
    >Dla pomp także?

    Także. Bez względu na wysokośc obiegu na obu króćcach pompy masz takie samo
    ciśnienie.

  • 9. Data: 2010-08-30 16:49:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Także. Bez względu na wysokośc obiegu na obu króćcach pompy masz takie
    > samo ciśnienie.

    jesteś tego pewien :) sprawdzałeś?

  • 10. Data: 2010-08-30 21:05:34
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-08-2010 o 18:49:07 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > jesteś tego pewien :) sprawdzałeś?
    Pewnie że nie sprawdził, bo by takich głupot nie pisał,
    dlatego zadałem to podchwytliwe pytanie :)

    --
    Pozdr
    JanuszK