  • 11. Data: 2021-03-16 12:57:20
    Temat: Re: Podpieranie OSB
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/03/2021 21:03, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Posadzkowy? - niemożliwe.
    > Kupiłeś pewnie elewacyjny.

    Kupiłem najtańszy ;)

    > U mnie po sezonie były wgniecenia

    No wiec to wyglądało tak: Styro był bodaj 4cm. Basen skompresował go od
    25 do 50%. W miejscach gdzie dzieci szalały, stała drabinka itd
    kompresja do mniej niż 0.5cm. Ogólnie chodzisz po dnie i "potykasz się"
    o dziury.

    Dalej, podniesienie podłogi basenu o kilka cm powoduje że stalowe
    podpory zaczynają się przeginać, base nie stoi stabilnie. Muszę robić
    druciarstwo aby je podnieść albo liczyć na to że jednak się nie
    przechyli (a przechył nie tyle grozi wywrotką, co naciągnięciem tworzywa).

    > Też miałem basen na kostce i styropian to było najlepsze rozwiązanie.

    Jeśli twierdzisz że "posadzkowy" jest lepszy, to może w tym roku jednak
    temat OSB porzucę i sprawdzę. Martwi mnie że basen ma non-stop 35C+ i
    mam wrażenie że to najważniejszy problem, największa kompresja syro była
    przy wylocie ciepłej wody z grzania, tam się zrobił "papier"...

  • 12. Data: 2021-03-16 16:02:16
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-03-16 o 12:49, heby pisze:
    > Problem jest ze zmęczeniem materiału. Jeśli będzie tona wody / m2
    > naciskać przez 5 miesięcy, to ma się to nijak to wyników w tabelce gdzie
    > podawane jest odkształcenie chwilowe

    Jesteś blisko!
    Cały bajer polega na tym żeby sprawdzić w karcie katalogowej granicę
    pełzania dla styropianu/styroduru i na niej się oprzeć, lub bezpieczniej
    sprawdzić wartość naprężeń przy 2 lub 5% odkształceniu.
    Niestety np: XPS 500 pewnej firmy to realne 200 kPa, a na granicy
    pełzania raptem 180 kPa.

    Robak

  • 13. Data: 2021-03-16 16:30:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-03-16 o 12:57, heby pisze:

> [...]
    > mam wrażenie że to najważniejszy problem, największa kompresja syro była
    > przy wylocie ciepłej wody z grzania, tam się zrobił "papier"...
    Daj xps jak Ci radzą, wystarczy 1-2cm. jest dużo twardszy i bardziej
    odporny mechanicznie no i nie kosztuje milionów :)

    --
    Janusz