    From: "wk" <w...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Półki w garażu
    Date: Fri, 11 Sep 2009 06:53:06 +0000 (UTC)

    Witam,
    zrobiłem półki w garaży, wspornika z castoramy o ramieniu 35 cm, te największe
    dostępne. Natomiast samą półkę zrobiłem na szerokość 50 cm. Testując
    obciążenie moją masą ciała nic się nie dzieje oprócz małego uginania sie półki
    jeśli ją łapie na krawędź i próbuje strącić. Jeśli to samo robię na środku
    półki trzyma się stabilnie. Chcę tam trzymać pozostałe kafle, jakieś deski, 4
    koła samochodowe, itp. Półki są dwie, wsporniki co 110 cm, półka zrobiona z
    desek szerokość 9 cm, grubość 2 cm, poskręcanych co 1,2 cm, na szerokość 50
    cm. Jedna półka ma w sumie ok. 5,6 meta, druga 2,2 metra. Wszystko byłoby
    fajnie, gdyby nie kolega, który mi powiedział, że na takich wspornikach, półka
    mu wyleciała z kołkami i rozwalił 2 tyg. pracy robienia przetworów. Półka nie
    wytrzymała około 150 kg na długości około 2m. Mam więc obawy, czy ta
    konstrukcja u mnie to wytrzyma? Jakie macie doświadczenia z tymi wspornikami?