  • 1. Data: 2009-09-11 06:53:06
    Temat: Półki w garażu
    Od: "wk" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    zrobiłem półki w garaży, wspornika z castoramy o ramieniu 35 cm, te największe
    dostępne. Natomiast samą półkę zrobiłem na szerokość 50 cm. Testując
    obciążenie moją masą ciała nic się nie dzieje oprócz małego uginania sie półki
    jeśli ją łapie na krawędź i próbuje strącić. Jeśli to samo robię na środku
    półki trzyma się stabilnie. Chcę tam trzymać pozostałe kafle, jakieś deski, 4
    koła samochodowe, itp. Półki są dwie, wsporniki co 110 cm, półka zrobiona z
    desek szerokość 9 cm, grubość 2 cm, poskręcanych co 1,2 cm, na szerokość 50
    cm. Jedna półka ma w sumie ok. 5,6 meta, druga 2,2 metra. Wszystko byłoby
    fajnie, gdyby nie kolega, który mi powiedział, że na takich wspornikach, półka
    mu wyleciała z kołkami i rozwalił 2 tyg. pracy robienia przetworów. Półka nie
    wytrzymała około 150 kg na długości około 2m. Mam więc obawy, czy ta
    konstrukcja u mnie to wytrzyma? Jakie macie doświadczenia z tymi wspornikami?

  • 2. Data: 2009-09-11 09:13:01
    Temat: Re: Półki w garażu
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    > półka mu wyleciała z kołkami

    Sam napisałeś na co zwrócić uwagę

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 3. Data: 2009-09-11 09:58:12
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 11 Wrz, 11:13, Rafal <r...@o...pl> wrote:

    > Sam napisałeś na co zwrócić uwagę
    >
    > Pozdrawiam
    > Rafał

    Tak, najważniejsze to roczaj materiału z którego jest ściana i jakość
    kołków.

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2009-09-11 11:18:24
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Kiedyś mi tak ze ściany powieszony rower wyjechał ;-)
    A skurczybyki (Włosi) zrobili w blasze wspornika takie małe otworki na śruby chyba ze
    3-4 mm
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-09-11 11:36:21
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Kiedyś mi tak ze ściany powieszony rower wyjechał ;-)
    > A skurczybyki (Włosi) zrobili w blasze wspornika takie małe otworki na
    > śruby chyba ze 3-4 mm

    tez uwazam że to bez sensu wymiar, no ale w smie rozwiercic to nie problem,
    u mnie (pustak ceramiczny co ma juz z 20 lat ;P ) siedzi taka półka na
    śrubach bodajże 8x160 i odpowiednich do nich kołkach i spokojnie wytrzymuje
    ok 50kg na uchwyt, wiecej nie testowałem bo sie boje o uchwyty ;)

  • 6. Data: 2009-09-11 22:24:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Zależy jaki wspornik. Firmy Elfa są bardzo dobre, podwójne uchwyty w szynie.
    Firmy Element System też dobre, ale pojedyncze. A te z Ikea to wielkie
    ryzyko. Gną się i spadają z hukiem. Mówię o ekstremalnych obciążeniach, nie
    wazonik. Piszę bo miałem styczność w praktyce ze wszystkimi.
    A kołki to prawie 100% skuteczność to kołki Fischera ramowe. Są w marketach
    też. Drogie ale warte tych pieniędzy.

    Robert

  • 7. Data: 2009-09-12 08:43:53
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Bardzo dobre są kołki Tox, ale jakoś coraz trudniej je kupic.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-09-15 12:51:06
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Dzięki za porady. Półki jeszcze stoją, jest już na nich jakieś 100 kg płytek
    :-) Kołki są jakieś licha, tzn, typowe, średnica, ja wiem może 8-10 mm. Sa się
    jeszcze "wieszam" i nic się nie dzieje. I pytanie: czy jak jest OK tak
    pozostanie? Nie będę już ich bardziej dociążał. Czy wyleciały komuś półki z
    kołków np. po kilku miesiącach?