  • 1. Data: 2009-09-10 10:34:56
    Temat: wybór ogrzewania - kilka pytań
    Od: "Patchus" <yarin ( c u t ) @poczta.fm>

    Witam
    Forum czytam od jakiegoś czasu ale to mój pierwszy post.
    Planuję budowę domu i największą w tej chwili trudnośc sprawia mi wybór
    ogrzewania.
    Na razie wstępnie zdecydowałem się na gaz z butli (nie mam możliwości
    podpięcia się do sieci miejskiej ale z czasem kto wie...)
    Wspomagałbym to kolektorem słonecznym, rekuperatorem i CWG
    Zrezygnowałem z kominka w domu.
    Czy sądzicie, że to znośny wybór ?
    Czy są może jakieś ogólnodostępne programy do policzenia ewentualnych
    kosztów eksploatacji takiego systemu ?
    Może macie jakieś inne cenne uwagi ?
    Ewentualnie jak zabrać się za wyszukiwanie fachowca który mi to wyliczy i
    ile taka usługa może kosztować ?

    z góry dziękuję

  • 2. Data: 2009-09-10 11:23:03
    Temat: Re: wybór ogrzewania - kilka pytań
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > podpięcia się do sieci miejskiej ale z czasem kto wie...)
    > Wspomagałbym to kolektorem słonecznym, rekuperatorem i CWG
    Wymieniłeś czym będziesz wspomagał ogrzewanie, ale czym będziesz grzał? No
    chyba że tą butlą jest zbiornik gazu minimum 1700 litrów, bo chyba taki, o
    ile mnie pamięć nie myli, jest najmniejszy w ofercie dystrybutorów.. a nie
    butla na propan=butan 11 czy 33 kg.

  • 3. Data: 2009-09-10 12:38:20
    Od: "Patchus" <yarin ( c u t ) @poczta.fm>

> [...]
    > ile mnie pamięć nie myli, jest najmniejszy w ofercie dystrybutorów.. a nie
    Tu mam właśnie dylemat.
    Ale założyłem gaz w takiej właśnie dużej butli (zbiorniku).
    I chciałbym się zorientować jak na tym wyjdę kosztowo - zakładając te
    wspomagania.

  • 4. Data: 2009-09-10 12:45:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Patchus wrote:
> [...]
    > Na razie wstępnie zdecydowałem się na gaz z butli (nie mam możliwości
    > podpięcia się do sieci miejskiej ale z czasem kto wie...)

    ten element mozesz spokojnei wykreślić :)

    >, rekuperatorem i CWG
    > Zrezygnowałem z kominka w domu.
    > Czy sądzicie, że to znośny wybór ?

    a może Pompa ciepła powietrze-woda Altherma Daikin i ogrzewanie podłogowe w
    całym domu.

    wywalamy wtedy solary.

    jakby co to mogę ci podesłać jakąś wycenę. a ajk jesteś z okolic Krakowa to
    nawet mogę ci zaoferować wykonanie instalacji (wsyztskich:)

  • 5. Data: 2009-09-10 14:52:32
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > I chciałbym się zorientować jak na tym wyjdę kosztowo - zakładając te
    > wspomagania.

    Nic z nich nie wyjdzie bo nie wiemy jak bedziesz mial wykonany dom
    (technologia, jakosc wykonania) wiec nie wiemy jakie bedzie mial
    zapotrzebowanie energetyczne.

    Sa programy w ktorych wyliczysz takie zapotrzebowanie - szukaj pod haslem
    'OZC' w googlach.

    Dla pewnych konkretnych budynkow biorac pod uwage koszt instalacji calosci
    sensowna alternatywa dla gazu z zbornika (drozszego niz gaz z sieci) jest
    prąd. Szukaj w archiwum - byly dyskusje nie raz, z przykladami wrecz.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2009-09-10 16:09:56
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Patchus" <yarin ( c u t ) @poczta.fm> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Forum czytam od jakiegoś czasu ale to mój pierwszy post.
    > Planuję budowę domu i największą w tej chwili trudnośc sprawia mi wybór
    > ogrzewania.

    Zrób podłogówkę elektryczną - to będzie nas dwóch
    Jednak kominek wtedy lepiej niech zostanie :-)
    pzdr qaz

  • 7. Data: 2009-09-10 19:07:14
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Marek Dyjor napisał(a):
> [...]
    >
    > jakby co to mogę ci podesłać jakąś wycenę. a ajk jesteś z okolic Krakowa
    > to nawet mogę ci zaoferować wykonanie instalacji (wsyztskich:)

    Kurde... A ten - ja co prawda nie jestem z krka (ale mam tam kolegow) ;)
    - to moglbym prosic o jakas wycene? :)
    Nawet dzis sobie myslalem o tej twojej pompce i zastanawialem sie, jak
    wrazenia po prawie roku eksploatacji?

  • 8. Data: 2009-09-11 09:56:39
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    A ja ci mowie nie ma to jak ogrzewanie nadmuchowe. medium gaz
    rozprowadzanie nadmuch.

    Pozdrawiam
    Dy

    Oczywisicie drogie jak holera ale jaki komfort.

  • 9. Data: 2009-09-11 10:32:16
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

    A ja ci mowie nie ma to jak ogrzewanie nadmuchowe. medium gaz
    rozprowadzanie nadmuch.

    Medium - czyli nośnik ?
    Czyli gaz chcesz nadmuchiwać - jak na mnie to zbyt 'bezpośrednie ogrzewanie
    :-)
    qaz

  • 10. Data: 2009-09-11 12:32:34
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    qaz pisze:

    > Medium - czyli nośnik ?

    Powietrze jako medium. Możesz ogrzewać je gazem w piecu, możesz dołożyć
    pompę ciepła powietrze-powietrze co latem pozwoli klimatyzować cały dom.
    Całość ma sporo plusów, ma też kilka minusów: wysoki koszt inwestycyjny
    oraz relatywnie duże przekroje instalacji kanałowej (czyli trzeba je
    mieć gdzie schować). W Polsce obecnie chyba tylko jedna firma się tym
    profesjonalnie zajmuje, co niestety nie wpływa na obniżenie cen.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio